Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.4 met een 2.0 injectie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2010 om 12:38 #17220600
Er zit in mijn kadett dus een 2.4 met een 2.0 injectie. Nu is de draadboom een zooitje, en de koude start is helemaal lachen :thumbdown Ik wil dus mijn eigen 2.0 injectie draadboom+injectie er op zetten (exact hetzelfde als degene die er op zit) Maar wat ik me afvraag: krijgt de 2.4 niet wat weinig mengsel? Is de 2.4 niet veel sterker met (semi) origineel 2.4 injectie systeem? Of is dat verschil niet groot? Want in dat geval ga ik wat anders er op zetten.
Ik heb me overigens te pletter gezocht naar antwoorden, dus een verwijsing naar de search functie is niet nodig. ;)30 april 2010 om 12:41 #17664620:cool:is hetzelfde mengsel, gewoon overzetten
30 april 2010 om 12:48 #17664621origineel gepost door boyanka
:cool:is hetzelfde mengsel, gewoon overzetten? ik kan me voorstellen dat een 2.4 injectie systeem “wat” meer geeft :hmmz
Maar goed, het is weer een tijdje geleden dat ik met deze materie te maken heb gehad ;)30 april 2010 om 13:49 #17664622Nee, dat is niet zo, weet dat dezelfde injectoren ook op de 2.2/2.5/3.0 liter motoren zitten.
30 april 2010 om 14:27 #17664623origineel gepost door henk 400rr
Nee, dat is niet zo, weet dat dezelfde injectoren ook op de 2.2/2.5/3.0 liter motoren zitten.:thumbup:thumbup
1 mei 2010 om 07:06 #17664624Had de 2.4 niet iets hogere druk? 3.0 ipv 2.5 ofzoiets?
Staat me nog iets van bij.Ik ben trouwens erg blij met het originele 2.4 systeem
als iets niet werkt kan je tenminste fout-codes uitlezen.1 mei 2010 om 09:10 #176646252.4 weet ik niet zeker, maar vlgs mij het het mototronic systeem dezelfde druk als de LE-jetronic (2,5 bar).
Dat andere is een mythe, er wordt altijd beweert dat de L-jetronic 3.0 bar systeemdruk had, tegenover de LE-Jetronic met 2,5 bar.
Punt is dat beide hetzelfde overdrukventiel hebben (beide boschnrs. zijn gelijk), dus beide moeten hetzelfde systeemdruk hebben; 2,5 bar.Je mag er blij mee zijn met het originele systeem, dat moet je zelf weten.
1 mei 2010 om 09:18 #17664626Heeft iemand een idee van de openingsduur van de injectoren,of die bij Motronic ongeveer gelijk is aan Jetronic?
Injectoren van bv LE-Jetronic zijn zo om te wisselen van een Motronic motor,ook kun je opL-jetronic bv Motronic injectoren gebruiken als je de weerstanden ff overbrugt.
Obelix hier op het forum rijd met C30NE Motronic injectoren rond met een L-jetronic systeem hij de voorschakel weerstanden overbrugt.
1 mei 2010 om 12:11 #17664627Je hebt grijze en gele motronic injectoren, wel even de goede gebruiken ivm de weerstand.
Wat je vraag betreft, geen idee.
2 mei 2010 om 09:56 #17664628Grijs is met voorschakel weerstanden…geel en motronic zonder,als je handig bent kun je op elk systeem de gewenste injector gebruiken.
2 mei 2010 om 10:25 #17664629tuurlijk..
succes d’r mee.
2 mei 2010 om 11:58 #17664630origineel gepost door henk 400rr
tuurlijk..succes d’r mee.
ik dacht dat je er moe van werd :P
2 mei 2010 om 12:36 #17664631toch heb je meer vermogen met een 2.4 systeem met ingekorte 3.0 inlaat dan 2.0 systeem ook al zijn de injectoren gelijk meer lucht heb je wel
2 mei 2010 om 12:38 #17664632origineel gepost door a-manta-turbo
toch heb je meer vermogen met een 2.4 systeem met ingekorte 3.0 inlaat dan 2.0 systeem ook al zijn de injectoren gelijk meer lucht heb je welIk heb niets liggen van het 2.4 systeem. ik zet mijn eigen 2.0 injectie er wel op. Voorlopig wil ik alleen maar rijden :wors
2 mei 2010 om 16:29 #17664633origineel gepost door 2000
origineel gepost door henk 400rr
tuurlijk..succes d’r mee.
ik dacht dat je er moe van werd :P
klopt ;)
3 mei 2010 om 18:06 #17664634nu het toch over jettronic en 2.4’s gaat, mijn volgende vraag:
Wat doet het nu beter, qua vermogen. 2.4 met Motronic of een 2.4 met Jettronic? of maakt het weinig uit?
3 mei 2010 om 18:24 #17664635voordeel met jetronic is dat je nog iets met het ontstekingstijdstip kan rommelen ;)
3 mei 2010 om 18:28 #17664636Ok!:thumbup dus daar zit ook nog het een en ander in?
Ik heb wel eens van iemand begrepen dat een motronic door z’n wat economischer karakter altijd in het nadeel is tov Jetronic, maar dat is niet het geval, dan?
4 mei 2010 om 08:20 #17664637onder vollast wordt toch niet naar de lambda gekeken bij motronic , dus dat maakt in ieder geval niet uit.
Het voordeel wat een motronic heeft, is dat ie onder deellast naar lambda kijkt en zodoende niet veel te veel brandstof inspuit, wat beter is voor de motor, maar verder is het denk ik meer wat iemand persoonlijk liever gebruikt :)
4 mei 2010 om 10:45 #17664638Wat wel een voordeel van een Motronic is is dat je der andere chips in kunt zetten die bv het ontstekings karacter en injector openingsduur veranderen.
In mijn Holden V8 is ook een andere chip in gekomen die de ontsteking vervroegde,en zodoende 20kw meer vermogen met zich mee bracht,dit was een kweste van 20 minuten en het was duidelijk merkbaar.
4 mei 2010 om 20:44 #17664639Ik moet de eerste chip nog tegenkomen die op een 2.4 meer vermogen geeft…:sleeping
4 mei 2010 om 22:36 #17664640:jerryik heb er nog nooit 1 gezien en rijdt toch al 15jr met de 2.4
5 mei 2010 om 10:57 #17664641Voor de 24V en C30NE zijn ze er wel degelijk.
En een bekende van me in Australie kan zelf chips schrijven voor de 3.8 en 5.0/5.7 Holdens.
Maar of de wat voor een 2.4i te vinden is durf ik niet te zeggen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.