Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.4 kleppen in 2.0 kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2012 om 21:18 #17236948
ik heb een 2.0 en een 2.4 kop los liggen. nu valt mij op dat de 2.4 kleppen een stuk groter zijn (logisch) zowel de inlaat als de uitlaat. maar als ik ze in de 2.0 kop steek, dan past dit wel.
de grotere kleppen passen in de verbrandingskamer en er zit ruimte zat tussen de kleppen zelf.
de steeldikte is hetzelfde, en de lengte scheelt ook niet zo veel.het lijkt mij dus dat ik de 2.4 kleppen goed pas kan maken in de 2.0 kop.
echter heb ik een aantal mensen horen zeggen van niet. zonder dat ze konden vertellen waarom.is er hier iemand die dat wel kan, of al eens geprobeert heeft?
11 januari 2012 om 22:21 #17871114Het kan wel, dat heb ik zelf ook al eens gedaan.
11 januari 2012 om 23:30 #17871115Ja hoor, dat kan.
Je moet alleen even bij een revisiebedrijf andere zetels laten plaatsen en de klepgeleiders laten checken.
Als je slim bent, plaats je geharde klepzetels (ze doen volgens mij niet anders meer) en zorg je ervoor dat zowel de inlaat als de uitlaat voorzien kunnen worden van klephoedjes (als dit niet al het geval is).
12 januari 2012 om 00:19 #17871116je kan natuurlijk ook gewoon de 2.4 kop gebreuiken :D :D
12 januari 2012 om 20:47 #17871117Wat kan zo`n 20E CIH kop met GROTE kleppen opbrengen?
Volgens mij heb ik er wel eentje liggen.12 januari 2012 om 21:52 #17871118@js 400 wrote:
je kan natuurlijk ook gewoon de 2.4 kop gebreuiken :D :D
Dan is de compresie verhouding ongunstiger toch?
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
12 januari 2012 om 22:26 #17871119Mwah, de 2.4 zuigers hebben een verdieping / kom …
De compressie wordt niet zoveel minder als je op basis van het uitrekenen met cc’s en compressieverhoudingen zou denken
Komt bij dat de 2.4 kop een véél betere flow heeft12 januari 2012 om 22:41 #17871120ik heb het destijds puur en alleen gedaan omdat het gemakkelijker was om daar (2e hands) spruitstukken voor te krijgen, kostentechnisch was dat toen incl ombouw nog goedkoper dan zo spruitstukken kopen.
Voor de rest, ja, beter voor de flow is de 2.4 kop.
16 januari 2012 om 20:54 #17871121ik hou deze kleppen over uit de 2.4 omdat daar al grotere kleppen in gaan. nu heb ik ook nog een 2.0 blok staan. dus waarom daar niet de overgebleven kleppen in zetten. bovendien heb ik ook nog spruitstuk voor webers liggen voor een 2.0 dus nog een 2.4 kop erbij kopen gaan we echt niet doen.
maar volgens jullie kan het dus, nou dat is mooi, dan gaan we dat doen. zetels ga ik er niet in zetten, loopt niet op LPG, en zo snel zakken ze niet in.foto’s volgen
20 januari 2012 om 20:30 #17871122nou het past hoor, best een verschil:
zo snijden we de zetels, met een beitelplaatje met 3 hoeken voor een mooie flow.
zie hier het verschil, links is pasklaar voor de grotere inlaat klep, scheelt 3mm.
het mat-grijze ringetje is waar de klep afdicht (mat vanwege de schuurpasta) en is 1,5mm breed en heeft een koek van 45 graden, daarbinnen zie je een mooie trechter ontstaan met een hoek van 60 graden.
de binnenkant nog iets verder uitgekotterd, de poort moet immers ook wat groter worden.
en dit is van een afstandje op de machine
23 januari 2012 om 20:47 #17871123Ik heb dit vorig jaar ook gedaan,met goed resultaat.
Let er wel op dat de kleppen dichter op de zuiger komen omdat de verbrandingskamers in de 2.0 kop
een stuk kleiner zijn..
Als je een nokkenas met een beetje lift neemt,zul je de 2.4 zuigers aan moeten passen(heb ik gedaan),of competitie-zuigers nemen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.