2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209854
    Paullus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik ben bezig met een 2.4 in te bouwen in mijn c-kadett, en nou waren we gisteren zo ver om hem voor het eerst te starten.
      Na een beetje met de ontsteking gedraaid te hebben liep die, maar niet van harte. Hij draaide op 2 of 3 cylinders en hij spuuwde enorme walmen witte rook uit de uitlaat. Wat kan er aan de hand zijn?
      Voor de duidelijkheid, het gaat om een 2.4 met 2.2 injectie en een 2.0 kabelboom. Elke cylinder heeft wel een vonk en brandstof.
      Wie kan me helpen?

      Alvast bedankt,
      Paul

      #17482887
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        origineel gepost door Paullus
        .. met 2.2 injectie en een 2.0 kabelboom. …

        En dat kan dus al niet, gebruik of 2.2 materiaal of 2.0 materiaal, als je alles doorelkaar gaat husselen komt het nooit goed.

        wel is het zo dat 4 injectoren gelijk zijn en soms de LHM, de rest niet.

        #17482888
        boyanka
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2005

          :hmmzstaat de ontsteking toch ook niet 180 graden verkeerd?

          #17482889
          henkjan_80
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2006

            t.o.v. een 2.0/2.2 blok moeten bij een 2.4 de bougiekabels een positie opschijven, tenminste als je een 2.4 verdeler hebt.
            Net wat Henk zegt, het beste kun je het bij 1 systeem laten

            #17482890
            Manta 24V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2004

              Gewoon origineel 2.4 spul erop behalve je inlaatspruitstuk. Dat loopt het mooiste, dus Lambda BDP gever etc de hele bende aansluiten en het loopt ook meteen goed stationair. :wors

              #17482891
              Prikkie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                hoeveel liter olie moet er in het blok?

                #17482892
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Dat hangt van het carter af wat je gebruikt, het aantal cc’s heeft daar geen invloed op.

                  #17482893
                  Prikkie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    het carter wordt gebruikt van een 2.0 CIH motor…

                    vandaag de grijze injectoren verwisselt voor de gele, en tevens de stationair regelaar vervangen. blok loopt al stuk mooier.

                    Alleen nog een aansluiting over voor een temperatuursensor. Dat is dus de taak voor morgen..

                    #17482894
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Motoren met het stalen carter met de oliebak aan de achterkant hadden iets van 3,5 liter inhoud, 3,8 met oliefiltervervanging.

                      maar vul hem eerst maar even met 3,5 liter en peil dan even hoever je ervan af zit tot aan het maximum, dat vul je dan weer bij en na de 1e keer motordraaien controleer je het even opnieuw (na 5min. stilstand)

                      #17482895
                      laus
                        Lid sinds:
                        13 February 2007

                        vraagje,

                        Ik heb ook een 2.4 blok in mijn C maar, nou hangt er nog een blauwstekkertje bij mijn injectoren en die is volgens mij voor de koudestart. Sluiten jullie die ook aan?

                        gr Lau.

                        #17482896
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          In principe wel, maar dan moet ook die dikke sensor (bruine stekker) aangesloten zijn op je thermostaathuis, de 1 werkt niet zonder die andere.
                          Sla je dit over, dan kan je wat moeite hebben om een koude motor te starten, echt een probleem is het niet.

                          (dit geld voor een 2.0 LE-jetronic systeem)

                          #17482897
                          laus
                            Lid sinds:
                            13 February 2007

                            oke bedankt Henk!!!

                            gr Lau. :thumbup

                            #17482898
                            Paullus
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              ik heb zelf die koude start niet aangesloten, maar heb nog wel wat probleempjes met het koud starten. ik weet nog niet of het ook echt hieraan licht.

                              gr, Paul

                              #17482899
                              manta19sr
                                Lid sinds:
                                24 July 2007

                                waarschijnklijk wel,maar ik zou niet de moeilijk doen en egwoon een koud start injector op je buis lassen hoopeke klaar zo gebeurt.en geen gezeik verder meer

                                #17482900
                                The SpinDoctor
                                  Lid sinds:
                                  11 January 2009

                                  origineel gepost door Manta 24V
                                  Gewoon origineel 2.4 spul erop behalve je inlaatspruitstuk. Dat loopt het mooiste, dus Lambda BDP gever etc de hele bende aansluiten en het loopt ook meteen goed stationair. :wors

                                  Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb ook een 2.4 in mijn A Manta. Er zat een 2.0s in en alles daarvan is overgezet.
                                  Ik heb het gevoel dat mijn 2 liter spruitstuk met enkele carburateur boven een bepaald aantal toeren te kort komt. Ook heb ik het vermoeden dat mijn 2.0 onsteking met verdeler niet optimaal is, de temperatuur is standaard echt hoog. Hoe meer gas ik geef hoe kouder de motor wordt… :hmmz
                                  Volgens mij loopt ie te arm, helaas heb ik alle schroeven op mijn verdamper al op max staan..
                                  Ik zit eraan te denken om er een injectiesysteem op te zetten…
                                  Iemand advies?

                                  :cool:

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.