2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4 inbouw; eerste keer starten >> problems

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Paullus
    Deelnemer

Ik ben bezig met een 2.4 in te bouwen in mijn c-kadett, en nou waren we gisteren zo ver om hem voor het eerst te starten.
      Na een beetje met de ontsteking gedraaid te hebben liep die, maar niet van harte. Hij draaide op 2 of 3 cylinders en hij spuuwde enorme walmen witte rook uit de uitlaat. Wat kan er aan de hand zijn?
      Voor de duidelijkheid, het gaat om een 2.4 met 2.2 injectie en een 2.0 kabelboom. Elke cylinder heeft wel een vonk en brandstof.
      Wie kan me helpen?

Alvast bedankt,
      Paul

henk 400rr
      Deelnemer

origineel gepost door Paullus
        .. met 2.2 injectie en een 2.0 kabelboom. …

En dat kan dus al niet, gebruik of 2.2 materiaal of 2.0 materiaal, als je alles doorelkaar gaat husselen komt het nooit goed.

wel is het zo dat 4 injectoren gelijk zijn en soms de LHM, de rest niet.

boyanka
        Deelnemer

:hmmzstaat de ontsteking toch ook niet 180 graden verkeerd?

henkjan_80
          Deelnemer

t.o.v. een 2.0/2.2 blok moeten bij een 2.4 de bougiekabels een positie opschijven, tenminste als je een 2.4 verdeler hebt.
            Net wat Henk zegt, het beste kun je het bij 1 systeem laten

Manta 24V
            Deelnemer

Gewoon origineel 2.4 spul erop behalve je inlaatspruitstuk. Dat loopt het mooiste, dus Lambda BDP gever etc de hele bende aansluiten en het loopt ook meteen goed stationair. :wors

Prikkie
              Deelnemer

hoeveel liter olie moet er in het blok?

henk 400rr
                Deelnemer

Dat hangt van het carter af wat je gebruikt, het aantal cc’s heeft daar geen invloed op.

Prikkie
                  Deelnemer

het carter wordt gebruikt van een 2.0 CIH motor…

vandaag de grijze injectoren verwisselt voor de gele, en tevens de stationair regelaar vervangen. blok loopt al stuk mooier.

Alleen nog een aansluiting over voor een temperatuursensor. Dat is dus de taak voor morgen..

henk 400rr
                    Deelnemer

Motoren met het stalen carter met de oliebak aan de achterkant hadden iets van 3,5 liter inhoud, 3,8 met oliefiltervervanging.

maar vul hem eerst maar even met 3,5 liter en peil dan even hoever je ervan af zit tot aan het maximum, dat vul je dan weer bij en na de 1e keer motordraaien controleer je het even opnieuw (na 5min. stilstand)

laus

vraagje,

Ik heb ook een 2.4 blok in mijn C maar, nou hangt er nog een blauwstekkertje bij mijn injectoren en die is volgens mij voor de koudestart. Sluiten jullie die ook aan?

gr Lau.

henk 400rr
                        Deelnemer

In principe wel, maar dan moet ook die dikke sensor (bruine stekker) aangesloten zijn op je thermostaathuis, de 1 werkt niet zonder die andere.
                          Sla je dit over, dan kan je wat moeite hebben om een koude motor te starten, echt een probleem is het niet.

(dit geld voor een 2.0 LE-jetronic systeem)

laus

oke bedankt Henk!!!

gr Lau. :thumbup

Paullus
                            Deelnemer

ik heb zelf die koude start niet aangesloten, maar heb nog wel wat probleempjes met het koud starten. ik weet nog niet of het ook echt hieraan licht.

gr, Paul

manta19sr

waarschijnklijk wel,maar ik zou niet de moeilijk doen en egwoon een koud start injector op je buis lassen hoopeke klaar zo gebeurt.en geen gezeik verder meer

The SpinDoctor

origineel gepost door Manta 24V
                                  Gewoon origineel 2.4 spul erop behalve je inlaatspruitstuk. Dat loopt het mooiste, dus Lambda BDP gever etc de hele bende aansluiten en het loopt ook meteen goed stationair. :wors

Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb ook een 2.4 in mijn A Manta. Er zat een 2.0s in en alles daarvan is overgezet.
                                  Ik heb het gevoel dat mijn 2 liter spruitstuk met enkele carburateur boven een bepaald aantal toeren te kort komt. Ook heb ik het vermoeden dat mijn 2.0 onsteking met verdeler niet optimaal is, de temperatuur is standaard echt hoog. Hoe meer gas ik geef hoe kouder de motor wordt… :hmmz
                                  Volgens mij loopt ie te arm, helaas heb ik alle schroeven op mijn verdamper al op max staan..
                                  Ik zit eraan te denken om er een injectiesysteem op te zetten…
                                  Iemand advies?

:cool:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.