Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.4 cih ploft en loopt niet goed stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2014 om 15:07 #17266684
Hallo,
Ben vanmiddag bij een kadett wezen kijken welke voorzien is van een 2.4 met een 2.2 inlaatbuis.
Nu zei de eigenaar dat hij sinds een maandje ploft en naar mijn idee loopt die ook niet helemaal goed stationair.Hij loopt heel erg te schudden, en te hikken opzich rijd hij verder prima….
Ook viel me op dat er uit de olievuldop (als je de dop demonteert) ontzettend veel lucht komt, met best wat druk en volume.
Hij mag iets onderdruk hebben maar wat is normaal?Wat zou er aan de hand zijn met het blokje, is het een simpele kwestie met wat onstekingsdelen of ligt het aan de injectoren oid?
Zou graag de kadett kopen, maar heb m’n twijfels over de motor…..
Alvast bedankt,
Niels
28 juni 2014 om 15:20 #18240587Hoge carterdruk duidt vaak op versleten zuigerveren. Een hele klus dus om te vervangen.
1 juli 2014 om 12:26 #18240588Tja daar hebben de meeste last van……………
Boren, honen en nieuwe gesmede zuigers er in.
En de zaak laten balanceren en uitwegen.
Ook de vliegwiel, drukgroep.2 juli 2014 om 14:51 #18240589hallo,
bedankt voor de antwoorden.
Beste man gaat er mee naar de garage om te kijken wat het “hikken” veroorzaakt.
Ook ga ik van het weekend weer kijken en ga dan een compressie test doen om een beter idee te krijgen van de staat van het blok.Zoals jethro hierboven vermeld heeft; Boren, honen en nieuwe gesmede zuigers er in, klepseals?, balanceren en uitwegen.
Het kostenplaatje van zoiets? rond de 12/1300 euro?
Motor in en uitbouwen en demonteren krijg ik zelf voor elkaar, echter het boren honen en netjes weer monteren word lastiger.
Met netjes monteren bedoel ik echt zoals het hoort, als een revisiebedrijf dit doet heb je ook vaak een jaar garantie?Wil heel graag de kadett aanschaffen, maar weet niet goed wat ik nou moet bieden. Op een auto waarvan je weet dat de motor waarschijnlijk toe is aan een revisiebeurt?
mvg,
Niels2 juli 2014 om 15:13 #18240590Nou,.. eerst maar eens de zaak goed uitzoeken en testen, dan pas kijken van hoe en wat.
Maar die 2.4 zijn wel gevoelig met die korte zuigers, vooral als men gelijk met koude motor de zaak VOL belast.
Een lektest en compressie meten geeft meer inzicht in de motor.
Maar denk dat de zaak wel los kan…Is het de DETT van een zekere MIEKE??
De twee kleuren zilver/rode DETT van 1977.
Onderblok is oranje gespoten.
Zag deze op MP staan, dus………………….Laat maar horen. :thumb
2 juli 2014 om 15:56 #18240591Zie de link hieronder om wat voor auto het gaat;
http://m.autoscout24.nl/details?vehicleId=250628318&referrer=search_result” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik weet wel hoe zo’n cih moet klinken, maar kan hier weinig van maken… Misschien valt het allemaal wel mee.
Maar ga uit van het ergste
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.