Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.4 cih olietemp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2012 om 15:36 #17250031
Heb een probleem met mijn 2.4 cih blokje.
Temp probleem is alleen op gas op benzine blijft het blokje ook bij stationair gewoon 90 graden.
Maar mijn olie temperatuur is wel een probleem.
120 graden als ik 120 rij op de snelweg geef ik een keer flink gas dan loopt ie verder omhoog.Nu had ik gelezen dat olie maximaal 135 graden mag worden daarom wil ik een oliekoeler inbouwen.
Klopt dat van die 135 graden en is een olie koeler een goeie optie?En zo ja waar kan ik het beste een oliekoeler kopen en waar moet ik dan op letten.
28 juni 2012 om 18:58 #18041829Alles boven de 90-100 graden is onwenselijk…
De vraag is natuurlijk of Je olietempmeter wel juist aangeeft ?
Bij 120km/h 120gr olietemp duidt op een ander probleem , wellicht ontstekingstijdstip niet goed28 juni 2012 om 20:29 #18041830te schraal gaan ze toch ook warm van lopen?
28 juni 2012 om 21:07 #18041831Bedankt voor de info.
Te schraal staat ie zeker nie, heb een lambda sensor staat allemaal goed.Maar ontstekingstijdstip zou wel kunnen.
Morgen eens een testrit maken en dan bijstellen.Heb een kdfi kan met tunerstudio onder het rijden ontsteking verstellen.
Iemand tips … Hoe kan ik hem optimaal instellen?
En waar moet ik op letten?28 juni 2012 om 21:32 #18041832@mr-turbo wrote:
…De vraag is natuurlijk of Je olietempmeter wel juist aangeeft ?
Ik denk meer hier aan.
29 juni 2012 om 06:37 #18041833Mmm dat kan natuurlijk ook nog.
Heb er nu 1 met 1 aansluiting erop zitten maar heb er nog 2 liggen met 2 aansluitingen.
Kan ik die ook gebruiken? en waar is die 2de aansluiting voor?Dit is mijn ontstekingtabel klopt dat een beetje?
29 juni 2012 om 08:09 #18041834@dreamix wrote:
Dit is mijn ontstekingtabel klopt dat een beetje?
dit is nou precies de plek waar het verschil tussen lpg en benzine het grootst is :D
je zult een keuze moeten maken wat je wilt,
optimaal op lpg is niet goed op benzine en andersom….
voor lpg kan je map behoorlijk wat vroeger OVERAL
mijn ervaring is dat de temperatuur omhoog gaat op lpg als de ontsteking te laat staat (terwijl die bv voor benzine nog prima kan)Om je een indicatie te geven dat het nog best wat vroeger kan, mijn vollast ontstekingtijdstip is ongeveer gelijk aan die van jou, alleen rij ik ben ca 1 bar vuldruk !
Maar de enige manier om het vollast goed te krijgen is op een vermogensbank afstellen, zomaar wat invullen, kan behoorlijk link zijn, zeker omdat je met lpg geen duidelijke pingel hoort, en ie toch al tevroeg kan staandat is iig mijn persoonlijke ervaring ermee
29 juni 2012 om 14:15 #18041835Oke misschien toch ontstekingstabel finetune.
Ik rij op dit moment alleen op benzine , gasleiding is te dun.
Heb de tabel wat aangepast met lagere waardes.
Maar hij wordt nog 120 graden zelf als ik stil sta.
Ben een beetje de weg kwijt hoe pak ik dit aan?
Hoe zet ik die ontstekings tabel goed.
Waar moet ik op letten?Ga morgen ook de olie temp sensor vervangen.
29 juni 2012 om 16:07 #18041836Niet later, maar VROEGER :D
En wat voor afr heeft ie bij die deellast ?29 juni 2012 om 19:57 #18041837Haha moeten die waardes juist hoger? Doe ik het fout?
Ga morgen weer testen, zal eens een logje maken en op de afr letten.
Maar eerst de sensor ff vervangen.29 juni 2012 om 21:11 #18041838Als de temperatuursensor niet past bij de olietemperatuurmeter kun je ook verschillen krijgen in metingen.
29 juni 2012 om 21:37 #18041839@henk 400rr wrote:
Als de temperatuursensor niet past bij de olietemperatuurmeter kun je ook verschillen krijgen in metingen.
Klopt, en dat zal het ook wel zijn dat de werkelijke temp tuur lager is dan het metertje aangeeft. ;)
Stop er maar VDO spul in, dan ben je klaar. :thumb :thumb
:jerry29 juni 2012 om 22:04 #18041840het kan ook de andere kant op.
meestal ontlopen de temperaturen van olie en water elkaar niet zoveel, tenminste niet zo dat water op 90° zit en olie op 135°
29 juni 2012 om 22:16 #18041841Bedankt voor het meedenken.
Heb inderdaad geen vdo maar equus, tja die had ik nog liggen.
Zo zitten ze erin, en een oude toerenteller die ik op zolder vond.
Oliedruk meter is inmiddels wel gefixed op plaatje nog niet.Watertemp op benzine is tijdens rijde 80 grade en als tijdje stil sta loopt ie iets op.
Probeer morgen het andere type sensor met 2 aansluitingen.
Ben benieuwd of dat werkt.1 juli 2012 om 02:06 #18041842Problem solved vandaag getest.
Het is de sensor icm equus olietemp meter.
Lange testrit gemaakt meter gaf 125 graden aan.
Dom ook van mij mijn vader zei waarom meet je niet met de multimeter.Getest olie was 95 graden en meter gaf 125 aan.
Nog bedankt voor alle hulp.
Ontsteking staat ook nog niet perfect maar ga binnenkort een keer op de rollenbank testen/ afstellen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.