2.4 buis op 2.0e?

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4 buis op 2.0e?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Ik heb in de Rekord een 2.0E CIH blok dat perfect op gas loopt maar niet op benzine omdat de injectoren verstopt zitten. Die zijn al eens geweekt in petroleum maar dat hielp niet. Ik heb via via een 2.4 injectbuis met injectoren kunnen kopen en mijn vraag is dan ook of ik deze buis op mijn 2.0E kan zetten en zo niet of ik dan wel de injectoren kan overzetten. Dan kan de Rekord indien nodig ook weer op benzine lopen.

Stender
      Moderator

Niemand een idee of dit past? Of desnoods alleen de injectoren?

2000
        Moderator

Na het verboren van de paspen gaten kan het andersom wel, dus in dit geval zal het ook gaan. Maaaaar, is andersom gezien verre van ideaal, én het lijkt me dat 2.4 injector een andere opbrengst hebben. Een setje standaard injectoren van een 2.0 e lijkt me niet moeilijk te vinden.
          Wat ook een probleem kan geven is dat de motorkap niet meer dicht kan. ( of een klein gaatje in de kap maken :-) )

Stender
          Moderator

Kijk dat is duidelijk. Nou dan verkoop ik dat ding :P

DennisS

de injectoren van de 2.4 passen met de benzinerail samen gewoon op de 2.0 inlaat buis. Ze hebben ook de zelfde opbrengst en weerstand als de 2.0 injectoren, maar doordat je de benzinerail mee om moet zetten heb je dan ook de 2.4 drukregelaar, deze geeft 3 bar in plaats van de 2,5 bar van het 20E systeem. Het gaat dus allemaal wel, maar je moet dan de luchtmassameter iets bijstellen door het sleepcontact te verdraaien, dan moet het verder geen probleem zijn.

Ghanz
              Deelnemer

kortom, de injectoren van de 2.0 gewoon vervangen voor de zelfde injectoren.

of ultrasoon reinigen,

Stender
                Moderator

Ja ik heb de 2.4 buis te koop gezet, dan maar met de huidige injecteren aan de gang ter zijne tijd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.