Hallo beste medeleden,
Zoals wellicht sommige weten ben ik bezig om een 2.4 in te bouwen in mijn C-kadett. Alles is zo ver behalve de bedrading.
Er zijn 4 kabeltjes waar ik een vraag over heb. Ik weet namelijk niet hoe die moeten worden aangesloten.
Bij een standaard 2.0 motor is:
rood altijd constante +
blauw is altijd de pompdraad.
Nu weten we niet wat het bij de 2.4 moet zijn.
Ik neem aan dat het nu ook nog steeds constante + welke rood is.
Op blauw komt nu maar 2 volt te staan. Hoe zit dit nu?
We moeten de bobine voeden met 12 volt. Welke draad moet ik hiervoor pakken? welke kleur?
Er zit een standaard steekstekker op de bobine. met daarin een groene en een zwart/groensig,geelsig kabeltjes.
Maar hoe moet het nu aangesloten worden.
Want, als je het op ”standaard” manier aansluit zit je met de weerstand draad. waardoor er maar 9.6 volt door komt ( wat je nodig hebt bij contactpunten) maar nu zit er helemaal niks op of in de ontsteking.
En hij heeft zo gelopen en goed ook. Maar we weten niet precies wat waar op aangesloten moet worden
En waar moet nu de temperatuur zender op worden aan gesloten? (dus van standaard 1.2 bedrading).
Ook hebben we nog een groene en zwarte om elkaar gedraaide kabeltjes liggen. Waar zijn die van?
Kan iemand ons helpen?
Dus de vraag is eigenlijk. Kan iemand mij zo even zeggen welke kleur aan welke kleur moet in een 1.2 Bekabeling van een C-kadett.
Meer info of foto’s kan ik plaatsen bij vraag.
mvg Gerry