Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.2e `stationair toerental
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2011 om 15:11 #17817066
[rquote=1878256&tid=142687&author=postbusmanta]
Weet je zeker dat je geen leerlaufregler hebt van een 6 cilinder??
Deze zou namelijk altijd het toerental 1,5 maal zo hoog houden bij een 4 cilinder.[/rquote]ik heb de goede regler, voorheen heeft hij wel goed gedaan en als je er nu op tikt zakt de rpm naar normale waarden.
Morgen ga ik naar een GT kennis, gaan we doormeten. Of we nemen de handel van een 20E over.26 februari 2011 om 16:08 #17817067Als ik het heb over de leerlaufregler, bedoel ik de zwarte doos (computertje) en niet de lucht-omloop-klep.
26 februari 2011 om 19:12 #17817068[rquote=1878341&tid=142687&author=postbusmanta]Als ik het heb over de leerlaufregler, bedoel ik de zwarte doos (computertje) en niet de lucht-omloop-klep.
[/rquote]Als het probleem in de “black box” zit, hoe verklaar je dan dat als je op de klep tikt, hij wel gewoon in toeren zakt en daar blijft, totdat je of gas geeft, of weer op de klep tikt…??
Wat ook kan zijn Theo, je vertelde me dat het systeem uit een rekord komt, met airco en meer sjit erop… Kan best zijn dat hij nu ergens een signaal mist, waardoor hij iets verkeerde info krijgt. En waardoor dan ook weer de klep van slag raakt.
Even een wilde gedachte gang :angel27 februari 2011 om 12:34 #17817069Vanmorgen naar kennis gereden, alles doorgemeten. Geen kabelbreuk vastgesteld. De temp.sensor geeft juiste spanning, de stekker “however” had last van korossie, met wd40 bespoten. Ga deze week gewoon rijden en indien nodig de kleppositiesensor, computer-“steuergerät” en leerlaufregler (zwart doosje) uitproberen. Heb nu een reserve leerlaufregler (zwart doosje) met het juiste nummer, een 2.2 steuergerät en kleppositiesensor. Best handig als je iemand kent die alles in meervoud op voorraad heeft:D
27 februari 2011 om 12:51 #17817070Hou ons op de hoogte.
Ik ben erg benieuwd. :thumbup
27 februari 2011 om 14:42 #17817071Hij loopt in principe vrij rustig, 1000 toeren als de motor op temperatuur is. Als de motor ff loopt en nog niet warm is loopt ie zelfs de gewenste 850 toeren. Als hij 1000 toeren maakt en ik tik op het leerlaufgeval dan zakt ie niet meer. Als dit zo blijft ben ik tevreden, er zijn nog manieren om het toerental zonodig bij te schaven. Vooralsnog lijkt het ergste leed geleden. Met dank aan Christiaan die plek des onheils in feite heeft getraceerd en als advies gaf de leerlauf te reinigen.
Het moeizaam starten is voorbij, mijn kennis zei dat ik de oude temp.sensor terug moest plaatsen. Dit was volgens hem de oorzaak van het slecht starten. Tot nu toe heeft hij gelijk gekregen.
Ik meld me zodra er weer wat aan de hand is, of niets natuurlijk!27 februari 2011 om 16:05 #17817072[rquote=1879267&tid=142687&author=blauwmarc] Met dank aan Christiaan die plek des onheils in feite heeft getraceerd en als advies gaf de leerlauf te reinigen.
[/rquote]Glad to be of assistance :afro
Hoop dat het gezeur nu voorbij is.
27 februari 2011 om 17:41 #17817073dat hij nadien nog te hoog liep kwam
volgens jou door evt benzineresten. Vandaag liep hij dus zoals ik voorheen beschreef, gelukkig.Kijken of er ergens een bakkerij is in sittard. u2u mij maar eens jouw adres.
gr
theo27 februari 2011 om 17:47 #17817074Vermoed het wel ja, had je namelijk vergeten te vertellen dat je de klep, voordat je er met smeermiddel in spuit, eerst met pers lucht uit moest blazen…laat geworden, dan krijg je dat :D
U2U is onderweg.
28 februari 2011 om 20:10 #17817075ku. ku. ku. vandaag gereden en het toerental was weer over the top…
Ik denk dat niets anders rest dan 20E kabelboom met toebehoren over te zetten. Ik zal morgen het “steuergerät”, de “leerlaufregler”-(zwart doosje) en de gaskleppositie sensor in een keer verwisselen.1 maart 2011 om 19:03 #17817076tja, had het bovengenoemde uitgeprobeerd, maar nix. Vandaag naar stad geweest, daar sta je dan voor het verkeerslicht met 2000 toeren…
1 maart 2011 om 19:40 #17817077mmm, lekker is dat! ik kan je niet helpen (vandaag m’n eerste injectie auto gekocht) maar van dit topic leer ik ontzettend veel! (2.2i aangeschaft)
Succes met het verhelpen van het rot probleem!1 maart 2011 om 22:44 #17817078Ik hoop dat de stekker op je leerlaufregler (black box) is genummerd:
1: Voeding vanaf contact 57 van je brandstofpomprelais
2 : massa
3: rechtstreeks naar je luchtomloopklep
4: rechtstreeks naar je luchtomloopklep
5: rechtstreeks naar je luchtomloopklep8: loopt naar contact 2 van je gaskleppositiesensor (hier komt voeding op te staan als de motor loopt en wanneer de gasklep in stationairpositie staat.
9: naar BT_O (ik denk een temperatuursensor)
12: dit is het signaal vanaf je ontsteking (groene draad)
Begin dus bij het brandstofpomprelais.
Hier moet je voeding krijgen op contact 57b naar je brandstofpomp……………..en op contact 57 naar je leerlaufregler.Meten is weten :thumbup
3 maart 2011 om 18:06 #17817079niet prettig dit…
probeer eens wat postbus zegt,
want meten is idd weten.
wel vaag dat het eerst goed gaat, en daarna weer hopeloos…:hmmz
Tikken helpt ook niet??
Anders kan het zijn, dat het alsnog in het potje zit…3 maart 2011 om 19:03 #17817080tikken hielp eergister wel. Het is om getikt van te worden…
2 mei 2011 om 09:19 #17817081Hij is verkocht, na 18 jaar in bezit gehad te hebben. Het probleempje met het toerental zit in de prijs inbegrepen. :wink:
Hier vertrekt hij naar Deutschland :(
2 mei 2011 om 11:03 #17817082Zo, dat is een mooie GT
Maar waarom heb je niet gewoon de stationair schroef verder ingedraaid?
2 mei 2011 om 16:29 #17817083Omdat dat niet hielp.
Zal wel zeer gedaan hebben, om hem zo op de trailer te zien vertrekken…
2 mei 2011 om 22:00 #17817084we hebben de onsteking versteld, daardoor liep hij redelijk stationair, zo’n 900 rpm, alleen de acceleratie was daardoor niet meer zo snel. Maar ja, heb de koper verteld wat de minpunten waren, dus hij kan niet meer klagen over verborgen gebreken.
Ja, het is wel lullig om hem na 18 jaar op een trailer met duits kenteken te zien vertrekken. Maar het zou me meer aangrijpen als het mijn oranje GT zou zijn die ik al sinds 1985 heb, is m’n eerste auto!
Nu op zoek naar zo’n beestje:
4 juli 2011 om 22:30 #17817085Heb lang gezocht en gevonden, een 73er corvette uit North Carolina!
De corvette verkeerd volgens mijn “waarnemer” in een verrassend goede staat, enkel de lak is matig. Boeit niet, wordt toch blauw :D
19 december 2011 om 09:49 #17817087dit is ‘m, heb hem gepoetst zodat ie niet meer rose is door matheid. Is trouwens niet meer actueel, ik heb hem al thuis sinds augustus :D
20 december 2011 om 10:30 #17817088Mooi apparaat! lijkt net de grote broer van de GT :wub
23 december 2011 om 12:03 #17817086Heel gaaf, mooiste corvette model dat er geweest is IMO
Wat zijn de specs?
8 augustus 2012 om 09:07 #17817089de specs… tja, nix bijzonders eigenlijk( :hmmz )
standaard L48 5.7 liter smallblok, automaat, net als elke amerikaan is het een drankorgel.
Hij heeft wel alles wat elke moderne auto nu heeft: electr. ramen, airco, stuur in hoogte verstelbaar en je kunt hem ook naar je toe en van je af verstellen.
Helaas heb ik mijn opel GT die ik al sinds 1985 heb de laatste tijd verwaardeloosd… dat heb ik gemerkt met de APK :swear , maar hij kan er weer 2 jaar ertegen aan. (niet zonder moeite :( )11 augustus 2012 om 18:47 #17817090Zie ik toch 100x liever de Vette…Wat groter en wat meer power en een mooier geluid..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.