2.2e `stationair toerental

Forumindex Forums Techniek Cih 2.2e `stationair toerental

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Berichten
  • #17817041
    postbusmanta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2004

      Hier even een filmpje over hoe je een niet werkende lucht-omloop-klep kan simuleren:

      http://s72.photobucket.com/albums/i199/postbusmanta/?action=view&current=MVI_9046-1.mp4

      #17817042
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        Ik kan geen links meer plaatsen, dus je moet het adres even kopieren en plakken in je adres-regel.

        #17817043
        blauwmarc
          Lid sinds:
          14 February 2011

          nada.

          Evt de temperatuursensor, of anders is er iets mis met het blok zelf. Er komt nml een behoorlijke druk uit de olievulopening…

          #17817044
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Dat geeft aan dat je zuigerveren versleten zijn.

            Dan komt de druk die wordt opgebouwd boven de zuigers, terecht in het carter.
            Onderdruk noemen we dat.

            Even een compressietest doen om te kijken hoe ernstig het is.

            Als de druk laag blijft (bijvoorbeeld 6 bar), kun je een paar duppels olie op de zuiger gooien (hierdoor wordt het lekken langs de zuigerveren beperkt) en de test opnieuw uitvoeren.

            Als je nu ineens een hogere waarde hebt, weet je dat de zuigerveren versleten zijn.

            Als de druk hetzelfde blijft, weet je dat de kleppen lekken.

            #17817045
            blauwmarc
              Lid sinds:
              14 February 2011

              maar zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stationair probleem? Wat kost een temp.sensor voor een 2.2E en krijg je die alleen via opel of zijn er meerdere aanbieders?

              #17817046
              blauwmarc
                Lid sinds:
                14 February 2011

                Dingetjes die ik geprobeerd heb

                1 luchtomloopklep (?)
                2 gaskleppositiesensor
                3 LMM

                #17817047
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  Zit je lmm wel horizontaal?
                  Als je hem verticaal hebt staan met de filteropening naar beneden, kun je rare waardes krijgen, omdat zwaartekracht dan ook aan de klep gaat trekken.

                  #17817048
                  blauwmarc
                    Lid sinds:
                    14 February 2011

                    dat klinkt aannemelijk, maar in mijn andere GT zit die ook zo.
                    Als ik er ooit achter kom wat het is, dan zal ik dat hier vermelden.

                    #17817049
                    postbusmanta
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 July 2004

                      Heb je geen problemen met de remmen?

                      Dat je de ene keer veel harder moet trappen dan de andere?

                      #17817050
                      blauwmarc
                        Lid sinds:
                        14 February 2011

                        nee, alles is goed behalve rpm, ook het rijden en accelereren gaat als een trein.
                        het is toch om te :cry

                        #17817051
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          En waar woonde je?
                          Begin nu wel heel erg nieuwsgierig te worden waar nu precies het probleem moet liggen…

                          Zit voor werk regelmatig in roermond eo. zou dan eventueel vanuit werk door kunnen rijden.

                          #17817052
                          blauwmarc
                            Lid sinds:
                            14 February 2011

                            Venlo, stuur anders maar ff een u2u als je in de buurt bent. Als je het probleem weet te vinden trakteer ik op vlaai:)

                            #17817053
                            postbusmanta
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2004

                              Nog even een testje:

                              Haal verdelerkap eraf, demonteer je rotor en de stofkap die daaronder zit.

                              Vanaf je inlaatspruitstuk loopt er een dun slangetje naar de vacuumvervroeger op de ontsteking.

                              Trek dit slangetje los aan de kant van je inlaatspruitstuk.

                              Zuig nu sterk aan het slangetje en kijk tegelijkertijs in het ontstekingshuis.
                              Nu moet je wat zien verdraaien.
                              Ook moet je geen lucht aan kunnen zuigen door het slangetje.
                              Kan dit wel, dan heb je een bron van valse lucht.

                              (terwijl ik dit schrijf zit ik even te twijfelen of een 2.2 wel een vacuumvervroeger behoort te hebben :hmmz :hmmz
                              De 2.2 heeft toch een kruk-as positiesensor :hmmz )

                              #17817054
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                [rquote=1874921&tid=142687&author=blauwmarc]Venlo, stuur anders maar ff een u2u als je in de buurt bent. Als je het probleem weet te vinden trakteer ik op vlaai:)[/rquote]

                                Dat zal donderdag worden denk :hmmz

                                Dan ben ik wat eerder klaar dan normaal.

                                #17817055
                                postbusmanta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  Laat hem eens lopen zonder vacuumvervroeging.
                                  Deze moet je wel even afdoppen aan de kant van het spruitstuk.

                                  Ik liep even met de theorie dat de vacuumvervroeging en de leerlaufreglung tegen elkaar in aan het werken waren.

                                  Nogmaals de vraag aan kenners van de 2.2:
                                  Hoort hier het type ontsteking op wat op de foto staat?

                                  #17817056
                                  blauwmarc
                                    Lid sinds:
                                    14 February 2011

                                    als freestyler idd zou langskomen, zullen we het testen en aan het slangetje zuigen:D

                                    #17817057
                                    postbusmanta
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 July 2004

                                      En???

                                      Is er wat duidelijk geworden?

                                      #17817058
                                      blauwmarc
                                        Lid sinds:
                                        14 February 2011

                                        Vandaag is Freestyler langs geweest! Na veel dingetjes uitgeprobeerd te hebben heeft Cristiaan het vermoeden dat het de stappenmotor is. In ieder geval gaat het toerental omlaag naar normale waarden als op dit potje tikt. Vreemd is alleen dat dit ook het geval is als je een andere stappenmotor monteert. Dus het probleem zit in die stappenmotor, maar wat veroorzaakt dit probleem? Het apparaat werkt namelijk zonder problemen in mijn andere GT. Dus vannacht ligt ie in de benzine en morgen jas ik er een slok kruipolie erdoor heen. Als dit niet helpt, ga ik bij de opel dealer langs.
                                        Freestyler heeft alvast een halve vlaai verdiend! Trouwens bedankt voor je moeite, all the way from Sittard!

                                        #17817059
                                        postbusmanta
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 July 2004

                                          Heb je een kruk-as positie sensor bij je oliepomp zitten?

                                          Als je deze los haalt, loopt de motor dan nog?

                                          #17817060
                                          Freestyler
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 January 2006

                                            Hij heeft geen krukas positie sensor. Ook geen lambda, dus geen motronic.

                                            #17817061
                                            blauwmarc
                                              Lid sinds:
                                              14 February 2011

                                              vanmiddag de stappenmotor die de hele nacht in de benzine lag gemonteerd. De motor vlooog meteen naar de 3500(!) toeren. Toch op weg gegaan naar de Opel over de grens in Duitsland. Toen ik de afslag van de autoweg nam en moest stoppen, liep hij eindelijk rustig! Maar nu het probleem opgelost lijkt te zijn, dient zich het volgende probleem weer naadloos aan. Hij start nu heel moeizaam, alsof hij hartstikke verzopen is… Wat is dit nu weer?

                                              #17817062
                                              blauwmarc
                                                Lid sinds:
                                                14 February 2011

                                                te vroeg gejuigd, rpm staat weer te hoog…

                                                #17817063
                                                Freestyler
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 January 2006

                                                  Vermoed dat er nog rest benzine in de stappen motor zit, wat het moeilijk starten kan verklaren

                                                  Wat zeiden ze bij de dealer?

                                                  Wel balen dat het niet gewerkt heeft :(

                                                  #17817064
                                                  blauwmarc
                                                    Lid sinds:
                                                    14 February 2011

                                                    De dealer zei dat ik een nieuwe stappenmotor moet monteren en geen “alte kram”. Ik denk eerder dat de aansturing van dit geval niet goed is, bij de andere GT werkt het tenslotte zonder problemen.

                                                    #17817065
                                                    postbusmanta
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 July 2004

                                                      Dat denk ik ook.

                                                      Je moet dus nagaan waar de stappenmotor het signaal vandaan krijgt…..

                                                      Dit komt dus uit de leerlaufregler.
                                                      Je moet dus uitsluiten dat deze de oorzaak van het probleem is.
                                                      Zet deze dus in een goed-werkend systeem.

                                                      Waar krijgt de leerlaufregler zijn signaal vandaan?
                                                      Volgens mij moet die kast een voeding krijgen……..
                                                      Hij moet een ontstekingssignaal krijgen (voor het toerental)
                                                      En hij moet weten wanneer hij z’n werk moet doen. (dit signaal haalt hij waarschijnlijk uit de gasklep-positie-sensor.

                                                      Je MOET dus weten of deze onderdelen goed functioneren en of ze in verbinding met elkaar staan (draadbreuken of slechte contacten.

                                                      Weet je zeker dat je geen leerlaufregler hebt van een 6 cilinder??
                                                      Deze zou namelijk altijd het toerental 1,5 maal zo hoog houden bij een 4 cilinder.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.