Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.2e `stationair toerental
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2011 om 20:41 #17817041
Hier even een filmpje over hoe je een niet werkende lucht-omloop-klep kan simuleren:
http://s72.photobucket.com/albums/i199/postbusmanta/?action=view¤t=MVI_9046-1.mp4
18 februari 2011 om 20:46 #17817042Ik kan geen links meer plaatsen, dus je moet het adres even kopieren en plakken in je adres-regel.
20 februari 2011 om 20:03 #17817043nada.
Evt de temperatuursensor, of anders is er iets mis met het blok zelf. Er komt nml een behoorlijke druk uit de olievulopening…
20 februari 2011 om 20:09 #17817044Dat geeft aan dat je zuigerveren versleten zijn.
Dan komt de druk die wordt opgebouwd boven de zuigers, terecht in het carter.
Onderdruk noemen we dat.Even een compressietest doen om te kijken hoe ernstig het is.
Als de druk laag blijft (bijvoorbeeld 6 bar), kun je een paar duppels olie op de zuiger gooien (hierdoor wordt het lekken langs de zuigerveren beperkt) en de test opnieuw uitvoeren.
Als je nu ineens een hogere waarde hebt, weet je dat de zuigerveren versleten zijn.
Als de druk hetzelfde blijft, weet je dat de kleppen lekken.
20 februari 2011 om 20:20 #17817045maar zou dit de oorzaak kunnen zijn van het stationair probleem? Wat kost een temp.sensor voor een 2.2E en krijg je die alleen via opel of zijn er meerdere aanbieders?
20 februari 2011 om 22:35 #17817046Dingetjes die ik geprobeerd heb
1 luchtomloopklep (?)
2 gaskleppositiesensor
3 LMM21 februari 2011 om 06:33 #17817047Zit je lmm wel horizontaal?
Als je hem verticaal hebt staan met de filteropening naar beneden, kun je rare waardes krijgen, omdat zwaartekracht dan ook aan de klep gaat trekken.21 februari 2011 om 08:22 #17817048dat klinkt aannemelijk, maar in mijn andere GT zit die ook zo.
Als ik er ooit achter kom wat het is, dan zal ik dat hier vermelden.21 februari 2011 om 18:18 #17817049Heb je geen problemen met de remmen?
Dat je de ene keer veel harder moet trappen dan de andere?
21 februari 2011 om 22:55 #17817050nee, alles is goed behalve rpm, ook het rijden en accelereren gaat als een trein.
het is toch om te :cry22 februari 2011 om 06:37 #17817051En waar woonde je?
Begin nu wel heel erg nieuwsgierig te worden waar nu precies het probleem moet liggen…Zit voor werk regelmatig in roermond eo. zou dan eventueel vanuit werk door kunnen rijden.
22 februari 2011 om 08:46 #17817052Venlo, stuur anders maar ff een u2u als je in de buurt bent. Als je het probleem weet te vinden trakteer ik op vlaai:)
22 februari 2011 om 19:42 #17817053Nog even een testje:
Haal verdelerkap eraf, demonteer je rotor en de stofkap die daaronder zit.
Vanaf je inlaatspruitstuk loopt er een dun slangetje naar de vacuumvervroeger op de ontsteking.
Trek dit slangetje los aan de kant van je inlaatspruitstuk.
Zuig nu sterk aan het slangetje en kijk tegelijkertijs in het ontstekingshuis.
Nu moet je wat zien verdraaien.
Ook moet je geen lucht aan kunnen zuigen door het slangetje.
Kan dit wel, dan heb je een bron van valse lucht.(terwijl ik dit schrijf zit ik even te twijfelen of een 2.2 wel een vacuumvervroeger behoort te hebben :hmmz :hmmz
De 2.2 heeft toch een kruk-as positiesensor :hmmz )22 februari 2011 om 19:47 #17817054[rquote=1874921&tid=142687&author=blauwmarc]Venlo, stuur anders maar ff een u2u als je in de buurt bent. Als je het probleem weet te vinden trakteer ik op vlaai:)[/rquote]
Dat zal donderdag worden denk :hmmz
Dan ben ik wat eerder klaar dan normaal.
23 februari 2011 om 19:40 #17817055Laat hem eens lopen zonder vacuumvervroeging.
Deze moet je wel even afdoppen aan de kant van het spruitstuk.Ik liep even met de theorie dat de vacuumvervroeging en de leerlaufreglung tegen elkaar in aan het werken waren.
Nogmaals de vraag aan kenners van de 2.2:
Hoort hier het type ontsteking op wat op de foto staat?23 februari 2011 om 20:18 #17817056als freestyler idd zou langskomen, zullen we het testen en aan het slangetje zuigen:D
24 februari 2011 om 19:14 #17817057En???
Is er wat duidelijk geworden?
24 februari 2011 om 20:46 #17817058Vandaag is Freestyler langs geweest! Na veel dingetjes uitgeprobeerd te hebben heeft Cristiaan het vermoeden dat het de stappenmotor is. In ieder geval gaat het toerental omlaag naar normale waarden als op dit potje tikt. Vreemd is alleen dat dit ook het geval is als je een andere stappenmotor monteert. Dus het probleem zit in die stappenmotor, maar wat veroorzaakt dit probleem? Het apparaat werkt namelijk zonder problemen in mijn andere GT. Dus vannacht ligt ie in de benzine en morgen jas ik er een slok kruipolie erdoor heen. Als dit niet helpt, ga ik bij de opel dealer langs.
Freestyler heeft alvast een halve vlaai verdiend! Trouwens bedankt voor je moeite, all the way from Sittard!24 februari 2011 om 20:51 #17817059Heb je een kruk-as positie sensor bij je oliepomp zitten?
Als je deze los haalt, loopt de motor dan nog?
24 februari 2011 om 21:58 #17817060Hij heeft geen krukas positie sensor. Ook geen lambda, dus geen motronic.
25 februari 2011 om 14:37 #17817061vanmiddag de stappenmotor die de hele nacht in de benzine lag gemonteerd. De motor vlooog meteen naar de 3500(!) toeren. Toch op weg gegaan naar de Opel over de grens in Duitsland. Toen ik de afslag van de autoweg nam en moest stoppen, liep hij eindelijk rustig! Maar nu het probleem opgelost lijkt te zijn, dient zich het volgende probleem weer naadloos aan. Hij start nu heel moeizaam, alsof hij hartstikke verzopen is… Wat is dit nu weer?
25 februari 2011 om 20:16 #17817062te vroeg gejuigd, rpm staat weer te hoog…
25 februari 2011 om 20:19 #17817063Vermoed dat er nog rest benzine in de stappen motor zit, wat het moeilijk starten kan verklaren
Wat zeiden ze bij de dealer?
Wel balen dat het niet gewerkt heeft :(
26 februari 2011 om 09:59 #17817064De dealer zei dat ik een nieuwe stappenmotor moet monteren en geen “alte kram”. Ik denk eerder dat de aansturing van dit geval niet goed is, bij de andere GT werkt het tenslotte zonder problemen.
26 februari 2011 om 14:25 #17817065Dat denk ik ook.
Je moet dus nagaan waar de stappenmotor het signaal vandaan krijgt…..
Dit komt dus uit de leerlaufregler.
Je moet dus uitsluiten dat deze de oorzaak van het probleem is.
Zet deze dus in een goed-werkend systeem.Waar krijgt de leerlaufregler zijn signaal vandaan?
Volgens mij moet die kast een voeding krijgen……..
Hij moet een ontstekingssignaal krijgen (voor het toerental)
En hij moet weten wanneer hij z’n werk moet doen. (dit signaal haalt hij waarschijnlijk uit de gasklep-positie-sensor.Je MOET dus weten of deze onderdelen goed functioneren en of ze in verbinding met elkaar staan (draadbreuken of slechte contacten.
Weet je zeker dat je geen leerlaufregler hebt van een 6 cilinder??
Deze zou namelijk altijd het toerental 1,5 maal zo hoog houden bij een 4 cilinder. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.