2.2E loopt slecht

Forumindex Forums Techniek Cih 2.2E loopt slecht

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Mantalicious

Ik heb dus een A Manta met een 2.2E motor. Heeft bij de vorige eigenaar zo’n 2,5 jaar stil gestaan. Nu heb ik hem al een jaar, en ben een beetje bezig m op te knappen. Maar zonder APK rijd ik er dus ook niet veel mee.

In het kort: hij loopt nog maar op 1 cilinder lijkt het…

In het lang:
      Toen ik m kocht sloeg ie met starten al slecht aan. Was ook wel een oud accuutje, en benzine die een jaar of twee stil staat is soms ook niet het beste meer.
      Eenmaal thuis schone benzine erin en zo’n flesje ‘injector cleaner’ erbij gegooid, nieuwe accu erin. Stiekum zonder APK toch effe de weg op en kijken of ie een beetje rijd. En toen liep ie eigenlijk best goed. Dagen erna sloeg ie al makkelijker aan enzo. Dat is inmiddels dus alweer een jaar geleden.
      Tot ik een paar maanden geleden merkte dat ie weer slechter, langzamer ging starten. (Ik moet m elke keer me werkplaatsje in en uitrijden vandaar…) Toen heb ik de startmotor omgewisseld met die van m’n Ascona. Dat hielp heel goed, deze was een stuk sneller, en sloeg dus weer makkelijker aan. Verder tussendoor al eens nieuwe verdelerkap erop gezet, nieuwe bougietjes, luchtfilter, olie filter en olie ververst. Daarna startte ie weer goed en liep nog steeds goed.
      Tot ik 2 maand geleden ‘s avonds weer besloot een ritje te maken om de nieuwe remmen te testen. Hij startte goed, sloeg aan, maar met optrekken leek het wel een driecilinder. Hij haperde met optrekken. Ik denk: dat is vast nog een beetje viezigheid wat er nog uitgewerkt moet worden. Komt vanzelf wel uit na een paar km’s.
      Dus ik denk vanmiddag, ik ga eens rijden. Ik starten, starten, starten, pruttel pruttel, en toen liep ie pas. Ik zet m uit, doe de kap open, beetje interesant kijken… Ik stap weer in en vervolgens sloeg ie niet meer aan. Starten, starten, starten, niet lopen. Tot ik de sleutel losliet, gaf ie een plofje, en nog een. En sindsdien loopt ie nog maar op één cilinder. Beetje met t gas spelen wil ook niet, slaat ie direct weer af.

Nu staan er natuurlijk 100.000 tips op t forum, maar waar kan ik nou t beste beginnen?

GSE
      Deelnemer

Injectors brandstoffilter brandstof pomp..slecht contact van bepaalde sensors..Daar in die hoek zou ik het zoeken..

Mantalicious

Injectors heb ik ook aan gedacht. Hoe schoon te maken?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.