Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2.2DTI P0400 (5)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2013 om 15:18 #17260393
Beste forumleden,
ik ben in het bezit van een Vectra B 2.2DTI, Deze gaat vaak in foutcode en als ik hem aan de opcom hang geeft ie aan P0400(5) en soms ook p1590, Wanneer de wagen in noodloop zit trekt ie niet op, Als ik dan even hoogtoerig blijf heb ik de indruk dat de motorstoring verdwijnt, Ikzelf heb de indruk dat de foutcode ook vaak komt nadat ik van een snelheid afrem naar 0 en dan terug wil optrekken.
Ikzelf heb bij de motor en onder het schutbord alle vacuum leidingen nagekeken en zie hier nergens een scheurtje of eender wat in.
Iemand nog enig idee naar wat deze foutcode kan verwijzen of wat de oorzaak kan zijn?
Vacuum heb ik gemeten en dit zit op 25HG.
Mvg Bart2 september 2013 om 16:55 #18171454Heb zelfde storing gehad met de B
Was uiteindelijk toch een vacuum slang een van de koppel slangetjes was lek
Later nog eens gehad en dat was vacuum slang links van het blok daar waar de airco gevuld word2 september 2013 om 17:01 #18171455Heb deze al vervangen maar zonder enig resultaat:)
2 september 2013 om 17:51 #18171456:hmmz egr wervelkleppen
:hmmz Heb je alles goed schoon gemaakt:sleeping vast wel maar tja
2 september 2013 om 17:58 #18171457Bijde pas schoongemaakt:) vraag me af wat die p1590 foutcode erbij is:)
2 september 2013 om 18:16 #18171458p1590:
Fault location: Ignition switch, supply voltage – out of limits.Cause: wiring, battery, alternator
Lage batterij spanning
Google is je beste vriend2 september 2013 om 18:55 #18171459Kwam ook dit tegen: viewtopic.php?f=13&t=149831
2 september 2013 om 19:13 #18171460Had het ook gelezen
Je kunt niets uitsluiten
Als je stap voor stap de dingen naloopt en niets vind klinkt dit niet geheel onlogisch
Zal morgen nog eens kijken bij mijn eigen historie2 september 2013 om 19:18 #18171461Alvast bedankt:) De DTI blijft gevoelig op dit punt:)
3 september 2013 om 14:50 #18171453Kan in mijn historie niets vinden over de 1590 code
3 september 2013 om 17:24 #18171462Speitig:) ben aan het denken aan die magneetklep y51, Zou deze uit te meten zijn?
3 september 2013 om 17:34 #18171463@Bartjex88 wrote:
Alvast bedankt:) De DTI blijft gevoelig op dit punt:)
Ik vind de DTI sowieso geen fijne motoren! Veel te gevoelig met al die vacuüm-gestuurde troep!
Enige voordeel is de kracht van dit blok, maar nee, geen 2.2 meer!3 september 2013 om 17:54 #18171464Gechiptuned vind ik hem wel fijn rijden
5 september 2013 om 15:18 #18171465Het probleem is opgelost, Heb alle lediingen vecuum getrokken en dit was de boosdoener:)
5 september 2013 om 15:23 #18171466Welke slang was dit :jerry Zitten er gelukkig niet zo heel veel :hmmz
5 september 2013 om 17:38 #18171467Niet zo heel veel? Vind het er toch aardig veel,
Vacuumpomp =>Wervelklep actuator
Vacuumpomp => EGR klep
Vacuumpomp => Rembekrachtiger
Vacuumpomp => turbo actuator
Vacuumpomp => Buffertankje
Vacuumpomp => Kachel
Vergeet ik er nog?
Bij me was de darm van vacuumpomp naar schutbord stuk:) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.