2.2cih heeft geen olie druk meer

Forumindex Forums Techniek Cih 2.2cih heeft geen olie druk meer

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Opel_Freak25
    Deelnemer

ik zal eerst maar uit leggen hoe het komt.
      ik had lekkage bij het oliepomp deksel en heel toevalig had ik nog een nieuwe liggen dus ik denk makkelijk klusje maar helaas,
      had het nieuwe deksel er op gezet motor laten lopen maar lijkt als of er geen olie opgepompt word dus oude deksel er weer op en nog steeds geen olie druk,
      heb al geprobeerd door middel van ontsteking er uit te halen en met een boormachine de oliepomp te late draaien maar nog steeds geen resultaat.
      bedenk me wel net dat tijdens het stationeer draaien na het rijden het olie lampje zwak ging branden.

iemand enig idee wat het kan wezen? alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen

kiyamizio

is het plastic ballentje nog goed in de pomp?

anders ff proberen op de veerspanning in de pomp te verhogen

Deluxe77

Heb je je olie wel gepeilt?
          Oliepomp afgevult na het vervangen deksel?
          Olieaanzuigbuis nog goed, niet verstopt of lek bij de pakking?
          Oliezensor nog wel goed?

Verder kan het volgens mij niks anders wezen.

H-400
          Deelnemer

Zorg dat je oliefilter opgevuld is, je kan deze verder opvullen via de tap boven je oliefilter (rechtse kant v/d motor).
            Dan je oliepomp opvullen via een tap aan de linkse kant van je oliepomphuis.
            Succes!

Opel_Freak25
            Deelnemer

allemaal bedacht voor het snel reageren,
              ik heb de motor een maand geleden al uit elkaar gehad toen was de olieaanzuigbuis nog helemaal goed lijkt me ook beetje apart dat ie na het deksle vervange op eens verstopt raakt.
              ik had al geprobeerd van boven af met een slangetje de pomp te vullen wist niet dat er een vul opening voor was dus van de week maar eens via de tap proberen te vullen als ik meer info heb laat ik het zo snel mogelijk weten
              dank jullie allen :wors

RacesconaB204
              Deelnemer

Imbussleutel 7mm. Plug eruit en oliepomp vullen met oliekannetje en dan maar eens weer proberen…… :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.