Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 2.2 naar 2.4
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 december 2020om 16:24 door jethro.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2020 om 09:53 #18384950
goede morgen.
vraahje
had een 2200 blok in men b ascona.
met 45ers scherpe nok bewerkte kop 421 spruitstuk grotere kleppen en sterkere veren.
aangepaste standaard zuigers met uitsparingen voor de kleppen.
maar de zuigers geven het elkekeer op, al 2 x een kop van de zuiger gebroken en geknapte zuigerveren,
de passingen moeten alle oke zijn , maar ben het nu zat.
dus gesmeden zuigers en goede drijfstangen dr in
mn tuner zei, voor een 2.4 2.5 gaan makelijker zuigers bij te krijgen en goedkoper als een 2.2
dus een 2.4 krukas gekocht, laten slijpen en ballanseren met spul er aan.
wil ik m monteren, is het een omgeslepen diesel krukas, dus met meer contra gewicht.
lijkt me eigenlijk geen probleem, want liep stationair eerder ruk met zon scherpe nokas
weet dat ik wat ruimte moet frezen in het blok voor de drijfstangen, geen probleem.
maar nu komen de zuigers tegen de contra gewichten aan. met mn standaard zuigers om te proberen
anders geen probleem , fiets er zo een paar streep af , maar moek m weer laten balanseren, en dat is net 2 dagen gelden gedaan.
zal hier vast wel in het forum staan, maar kan het niet vinden.
dat er andere lengtes drijfstangen in moeten, enigste wat ik kon vinden dat er 134 mm er in moesten, dan zal die wel vrij lopen
en dan zal de pen vd zuiger wel hoger in de kop zitten?
heeft iemand hier gegevens van?
alvast bedankt voor de moeite
maarten
BLACK STRIPES MATTER
9 augustus 2020 om 14:09 #18385041Volgens mij moet je dan ook het 2.4 onderblok hebben, omdat je zuigers anders boven het onderblok uitkomen. En welk 2.2 onderblok heb je een 22E of een 22n? De 1.6 t/m de 2.0 cih kunnen allemaal gebouwd worden met dezelfde onder blokken en zijn uitwisselbaar, moet je ze enkel uitboren.
10 augustus 2020 om 08:04 #18385068is een 2.0 e blok
10 augustus 2020 om 14:22 #18385083Heb e dan zuigers van de 2.2N gemonteerd? die van de 2.2E passen niet in dit blok die zuiden dan uitsteken uit het onderblok volgensmij, die van de 2.4 ook.
8 november 2020 om 11:33 #18396226als het een verslepen diesel krukas is klopt het hele verhaal niet
dan past het niet met orginele lagers ivm axiaal lager
en een diesel krukas heeft maar 4 contra gewichten
het verhaal van haasje klopt ook voor geen meter want alle cih motoren hebben dezelfde hoogte
er is maar 1 type 2.2e en die zuigers zijn met die setup eigenlijk niet kapot te krijgen en orginele 2.4 zuigers is de grootste troep
ik zou voor de 2.2 gaan en zorgen dat de spullen in orde zijn
11 december 2020 om 16:24 #18401317[quote quote=18396226]als het een verslepen diesel krukas is klopt het hele verhaal niet dan past het niet met orginele lagers ivm axiaal lager en een diesel krukas heeft maar 4 contra gewichten het verhaal van haasje klopt ook voor geen meter want alle cih motoren hebben dezelfde hoogte er is maar 1 type 2.2e en die zuigers zijn met die setup eigenlijk niet kapot te krijgen en orginele 2.4 zuigers is de grootste troep ik zou voor de 2.2 gaan en zorgen dat de spullen in orde zijn[/quote]
Helemaal met Lonspeed eens!!
Die 2.4 heeft geen betrouwbare kwaliteit zuigers!
Heb er diverse 2.4 gehad, en als je niets aanpast dan is het binnen een bepaalde KM stand schade!!
Ga je lekker toeren, rustig door de omgeving rijden, dan is er niets aan de hand.
Ga je de zaak opvoeren en ook nog eens toeren trappen, scheuren, tja dan moet je zo eentje eerst uit elkaar trekken en met goed spul opwaarderen!!
Kost wat maar het blijft wel heel!!
Vergeet ook nooit de motor rustig warm te rijden, en monteer ook een olie temperatuurmeter kun je zien wanneer je meer dan 3000 T/MIN kan draaien!!
En kwaliteitsolie is zeer zeker aan te bevelen!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.