Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › 2.2 motoren??
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 19 januari 2024om 22:20 door renze.vries.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2012 om 16:19 #17248250
hoe zijn de 2.2 motoren van opel? graag ervaringen delen,
ben zelf aan het kijken voor een nieuwe auto maar twijfel nog erg over de motor.
de 2.2 staan er genoeg, maar de 2.0t of de 3.2v6 trekken mij meer.gaat om een vec c of een signum. daar ben ik nog niet overuit.
7 mei 2012 om 18:19 #18014587niet uit eigen ervaring maar de 2.2 motor is geen echte Opel motor.
Schijnt gelazer te hebben met de distributieketting en ook behoorlijk benzine te drinken.
Positief is dan wel weer,dat als er geen problemen mee zijn het qua rijden een hele fijne motor schijnt te zijn.7 mei 2012 om 19:23 #18014588er zijn twee verschillende 2.2 motoren.
je hebt europese, en ik dacht japanse.
zolang het de europese motoren zijn is het geen probleem.
vraag het anders eens bij de lokale opel dealer, die kunnen je er vast meer over vertellen.groeten.
7 mei 2012 om 20:57 #18014589Heb een 2.2 direct ik ben het niet eens met het benzine zuipen ik rijd gemiddeld 1:13 bij 120 km dus valt echt wel mee, langere snelweg ritten loopt hij nog goedkoper.
Verder fijne motor.Wat betreft de distributie de 2.2SE heeft een modificatie gehad een smeer nippel of hij deze modificatie al heeft navragen en even zoeken op het forum er staan zelfs ergens motor nummers
De 2.2 direct hoor je wel eens wat over de ketting geleiders maar echt niet bij allemaal.
Maar de direct bv bj 2005 heeft de modificaties al gehad, wil niet zeggen er kan nooit wat misgaanJe kunt ff luisteren bij koude start of hij erg ratelt dan moet je ff nadenken of geleiders vervangen.
Maar een 2.2 is hoeft echt geen problemen te zijn hoor, we moeten wel reëel zijn op een forum lees je de leuke dingen maar ook vaak de mindere dingen, er zijn een tigggg 2.2 die probleemloos veel veilige km maken.
Deze motor wordt wel eens een beetje onterecht als onbetrouwbaar beschouwd.. dat is mijn mening, en ja op ene forum zijn de meningen verdeeld en ook de vooroordelen best wel regelmatig aanwezig.
Wel een tip motor olie goed op max houden bij een ketting en goede olie en tijdig vervangen, maar dit geld eigenlijk voor alle motoren is stukje onderhoud.3.0 v6 schijnt heerlijk te rijden maar zijn later niet meer geleverd.
De 2.0 turbo is schaars zijn er niet al te veel van….22 mei 2012 om 21:47 #18014590bij me moeders auto is na ongeveer 2 jaar en 40000 km een nieuwe motor in gekomen omdat de ketting het had begeven en ze rijd er altijd rustig mee.
gaat om een Z22YH22 mei 2012 om 21:51 #180145913.0 V6 in een Signum of Vectra-C is een Diesel.
3.2 V6 is in de C1 Signum 1 geleverd
2.8 V6 turbo in de Vectra C2, Signum 2de 2.2 motoren zijn zeker niet onbetrouwbaar, Alleen een zwak punt is de Distrikewtting, maar dat is ook weer afhankelijk van het onderhoud, en juiste smeermiddelen
De 2.2 motor is overigens van Amerikaanse Komaf, evenals de 2.8 V6, en 2.0T in de vectra-C
Willem
23 mei 2012 om 08:18 #18014592M’n ouders hebben een Vec C1 SW met Z22YH, net als de Z22SE een Amerikaanse motor.
Tot nu toe erg betrouwbaar gebleken, bij 170.xxx zijn wel de distributiekettingen (ook naar de balansassen) en bijbehorende spanners vervangen. Behoorlijke rekening…
Maar echt zuipen doettie niet als je je rechtervoet een beetje in bedwang hodut.Heb zelf ook een tijd gereden met een Vec C2 SW met 3.0 V6 diesel. Heerlijk krachtige motor, maar als je een diesel zou kopen voor het lage verbruik, kun je deze beter laten staan.
23 mei 2012 om 08:37 #18014593Hier nog een zeer tevreden z22yh rijder! Ik had voordat ik mijn Vec kocht ook de verhalen gehoord/gelezen over de distributie. Ik ben voor de aanschaf met de Vec naar twee verschillende opel garages gereden en later nog een ANWB keuring laten doen, maar niks aan de hand. Ik rij er nu al meer dan een jaar met heel veel plezier in. Echt een fijne motor ook, soms iets te ;) (zit nu op 8.9/100, oftewel 1 op 11.2). Als je echt bewust zuinig gaat rijden haal je zo’n 7/100 (1 op 14).
NB; ik heb wel 235 banden dus dat helpt ook niet echt…
23 mei 2012 om 08:41 #18014594Edit:
Ja, ik heb/had m wel te koop staan. Met de huidige benzineprijs (ook al is die inmiddels weer een beetje gezakt) vind ik 1 op 11 met normaal rijden wel iets aan de dorstige kant… Maar ja, niemand wil hem dus hou ik hem zelf maar lekker king: , is ook geen straf!
19 januari 2024 om 22:20 #18549539Renze..ik heb dus ook de 2.2 direct in mijn kar liggen , die is dus geknapt daarbij behoorlijke schade aangericht en niet onder het rijden gebeurd maar gewoon bij het starten, was een rekening van bijna 3000 euro een behoorlijke domper,dus het klopt wat ze zeggen over de ketting
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.