Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2.2 klinkt ALS DIESEL MAAR RIJDT GOED
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2016 om 20:05 #17277330
BESTE ALLEMAAL
ik heb een opel vectra 2.2 uit 2006
als je buiten staat lijkt het wel een diesel maar binnen
hoor je er haast niks van en hij rijdt gewoon goed
en de distributie ketting zag er niet echt versleten uit
kan het ook gewoon aan een spanner liggen of zo
ik hoor het graag11 juli 2016 om 20:41 #18322891Lijkt wel op een probleem met een van de kettingen.
Het lawaai kan ook van de balansasketting komen of van de spanner van de distributieketting die niet goed functioneert.
Zou er niet mee doorrijden iig en als het idd uit de distributie komt de beide kettingsets vervangen!11 juli 2016 om 21:12 #18322892Een 2.2 die als een diesel klinkt is/zijn de ketting(en) idd niet mee doorrijden mijne klonk ook als een diesel, bij mij was er een geleider door de midden.
12 juli 2016 om 08:34 #18322893Zoals Opeltje17 ook al vertelde niet verder rijden ermee. Voordat je motor schade krijgt.
@Opeltje17 wrote:
Een 2.2 die als een diesel klinkt is/zijn de ketting(en) idd niet mee doorrijden mijne klonk ook als een diesel, bij mij was er een geleider door de midden.
12 juli 2016 om 11:09 #18322894geachte heren
zijn de kettingen met het blok in de auto te vervangen of moet het blok er uit
ik heb wel regelmatig distrubutie snaar gedaan maar nog geen kettinggroet record man
12 juli 2016 om 11:14 #18322895Is prima te doen met het blok in de auto.
12 juli 2016 om 18:48 #18322896geachte heren
kunnen jullie vertellen wat die balansketting aandrijft en waarom hij erin zit
en is het nodig om die ketting ook te vervangengroet rekord man
12 juli 2016 om 18:54 #18322897Jep die drijft de balansassen en de waterpomp aan, en ja zou hem zeker mee vervangen deze geeft ook regelmatig problemen breken van geleiders etc.
En hij zit er dus in omdat deze motor balansassen heeft voor een mooiere rustigere motorloop, en dus voor de waterpomp.
Vind het zelf altijd half werk om de balansas ketting te laten zitten.
12 juli 2016 om 19:46 #18322898maar als ik het goed begrijp is het ook verstandig om de waterpomp te vervangen
en zou jij mij ook kunnen vertellen waar het motor type precies op de motor staat12 juli 2016 om 20:05 #18322899Waterpomp heb ik laten zitten, pomp kan je vervangen met de ketting er nog op heb je alleen speciaal gereedschap voor nodig.
Vervangen is natuurlijk altijd goed is alleen wel aardig meer werk je kan er niet heel goed bij.
Jouw motortype is Z22YH
14 juli 2016 om 04:10 #18322900moet de olie er helemaal uit of blijft het meeste in het carter zitten
en waar zou het motor type precies moeten staan op de motor14 juli 2016 om 08:45 #18322901Olie en filter verversen, motortype is Z22YH zoals gezegd, motor nummer staat volgensmij voor op de motor naast je olie filter richting je bak.
20 juli 2016 om 16:02 #18322902Vandaag is bij mijn Z22YH de distributieketting op mijn verzoek preventief vervangen. De verhalen op het forum zette me een paar jaar geleden al op scherp en met 207K op de teller en de laatste maanden kort na het starten een aantal malen een ‘dieselgeratel’ te hebben gehoord, vond ik het tijd.
De ketting bleek wel wat uitgerekt, maar niet schrikbarend (dat zal de rekening wel zijn waarschijnlijk ;) ).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.