Mijn egr is kapot waardoor de motor stationair warm nogal schokt. Ik wou op de sloop 1tje gaan halen maar ik heb gelezen dat je hem beter kunt afdoppen. Dat is beter voor de motor en uitlaat is mij verteld . Nu is mijn vraag is dit waar, en zitten er geen nadelen aan bijvoorbeeld niet door APK komen?
inderdaad gewoon afdoppe bij de opel dealer verkopen ze gewoon een dichting hiervoor die je er gewoon kan tussen duwen en hij is afgekoppeld maar dan zou ik wel even een andere klep steken die nog werkt dan krijgt je computer ook geen foutmeldingen meer hiervan
Okj ik ga hem morgen afdoppen. Maar hoe zorg ik dat die foutmelding weggaat. Wat bedoel je met een andere klep steken?
Want bij de garage heb ik alles laten maken. En hij rijd ook goed, alleen bij starten dan moet ik gas bij geven. En laag stationair)(schokkend)
EN STOND BIJ SToplicht leek het net alsof er uitlaatgas in de auto kwam(rare lucht). Lamdasonde is gemaakt etc. En motorlezing geeft EGR aan.
ja als je egr kapot is zul je toch een andere moeten steken anders blijft deze foutmeldingen geven dus andere steken en afdoppen en dan is het goed
@mr monkey gaat niet bij iedere astra hoor
Bij mijn opel dealer vertelden ze dat de EGR klep van een Z22SE niet softwarematig uit te schakelen is. Ik heb destijds een nieuwe EGR klep moeten aanschaffen…