2.2 dti start bijna niet met een koude start

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 2.2 dti start bijna niet met een koude start

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17914003
    stellema
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2004

      @prospervanz wrote:

      Okay ga ik laten doen. maar kan iemand bevestigendat als hij niet met een volle tank start dat het niet aam de brandstof pomp kan liggen???

      Alleen een volle tank is niet genoeg. Het brandstofniveau moet boven de verstuivers liggen , dus moet de kont van je auto omhoog (scheve oprit oid)

      #17914004
      prospervanz
        Lid sinds:
        3 January 2012

        Okay, gaan we dat nog even proberen. Bedankt voor de tip.
        Gisteren heb ik de vacuum slangetjes vervangen. Ook dit heeft niks geholpen. Vanmorgen starte hij weer niet.
        Ga inderdaad toch nog even kijken met dat terugslag klepje.

        #17914005
        teungts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          @speaker wrote:

          @teungts wrote:

          @speaker wrote:

          @teungts wrote:

          bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen

          Bij een lekke verstuiverring ( eigenlijk branderplaatje ) stinkt het bij je blok naar mengsel van uitlaatgas en diesel en krijg je zwarte troep om je verstuiver heen. Dus ik denk niet dat dat het is !

          dat heb je fout peter. als het je brandplaatjes zijn krijg je diesel bij de olie, en die zitten onder je verstuiver. die verstuiverringen liggen weer op je verstuiver

          ??
          Branderplaatjes heten ook wel verstuiverringen in de volkmond Teun.
          Zijn koperen ringetjes en kosten 74 cent p/st. bij de dealer.
          Ik weet niet welke ringen jij bedoelt, maar ik kan me geen ringen OP de verstuivers herrinneren! :hmmz

          nummertje 2 peter dat is de verstuiverring en 1 die brandplaatjes

          #17914006
          prospervanz
            Lid sinds:
            3 January 2012

            Update:
            Inmiddels is het volgende vervangen:
            -Nieuwe vacuumslangen
            -Nieuw olie/filter/brandstoffilter
            -Terugslag klepje in retour brandstofleiding
            -Nieuwe gloeibougies

            De motor start nu goed als hij helemaal koud is en op het dashboard het gloei controle lampje laat zien.
            Als de motor “lauw” is en niet voorgloeit start hij slechter.
            Weet iemand wat dit kan betekenen? Misschien iets met de tempsensor?
            En moet de motor altijd voorgloeien ook als hij lauw is?

            #17914007
            teungts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2004

              die van ons gloeit haast niet, alleen als het erg koud is onder de 0 graden

              #17914008
              j.pierre20
                Lid sinds:
                14 August 2012

                Heb ik ook net achter de rug, woon in duitsland hier noemen ze dat Traversen dichtung, langwerpige o-ring boven op de verstuiver bei ebay is een top handelaar die heeft een heel setje met alle ringen en pakkingen voor rond de 180 euro, interesse-dichtungen heet die zit alles bei wat je nodig hebt

                Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2

                #17914009
                Daver
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2014

                  @prospervanz wrote:

                  2.2 dti start bijna niet met een koude start. Motor begon een paar maanden geleden steeds slechter te starten met koude start.
                  Naar mate het kouder weer werd en de motor ging voorgloeien werd het even beter.
                  Nu wil de motor pas aanslaan na 5x starten(a 10 seconden) Als de motor aanslaat loopt hij direct.
                  Het lijkt erop dat hij wel inspuit, er komt al rook uit de uitlaat met starten.
                  Weet iemand wat dit kan zijn?

                  Volgens mij lijkt dit veel op het probleem wat ik nu ook heb, mijn meriva start moeilijk als ie koud is moet ik idd ook meerdere keren starten of doorstarten en pompend gas geven wil hij aanslaan. soms start ie ff en slaat ie weer af. Als hij eenmaal loopt loopt de motor verder als een zonnetje. En start prima als ie niet te ver is afgekoeld.

                  Komt dit overeen met het beeld van de problemen die jij had?

                  #17914010
                  j.pierre20
                    Lid sinds:
                    14 August 2012

                    Ja klopt o-ringen en retourleidingen vervangen en het is weer net een nieuwe

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.