Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2.2 dti start bijna niet met een koude start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2012 om 10:04 #17914003
@prospervanz wrote:
Okay ga ik laten doen. maar kan iemand bevestigendat als hij niet met een volle tank start dat het niet aam de brandstof pomp kan liggen???
Alleen een volle tank is niet genoeg. Het brandstofniveau moet boven de verstuivers liggen , dus moet de kont van je auto omhoog (scheve oprit oid)
14 november 2012 om 13:41 #17914004Okay, gaan we dat nog even proberen. Bedankt voor de tip.
Gisteren heb ik de vacuum slangetjes vervangen. Ook dit heeft niks geholpen. Vanmorgen starte hij weer niet.
Ga inderdaad toch nog even kijken met dat terugslag klepje.15 november 2012 om 17:58 #17914005@speaker wrote:
@teungts wrote:
@speaker wrote:
@teungts wrote:
bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen
Bij een lekke verstuiverring ( eigenlijk branderplaatje ) stinkt het bij je blok naar mengsel van uitlaatgas en diesel en krijg je zwarte troep om je verstuiver heen. Dus ik denk niet dat dat het is !
dat heb je fout peter. als het je brandplaatjes zijn krijg je diesel bij de olie, en die zitten onder je verstuiver. die verstuiverringen liggen weer op je verstuiver
??
Branderplaatjes heten ook wel verstuiverringen in de volkmond Teun.
Zijn koperen ringetjes en kosten 74 cent p/st. bij de dealer.
Ik weet niet welke ringen jij bedoelt, maar ik kan me geen ringen OP de verstuivers herrinneren! :hmmznummertje 2 peter dat is de verstuiverring en 1 die brandplaatjes
20 november 2012 om 11:01 #17914006Update:
Inmiddels is het volgende vervangen:
-Nieuwe vacuumslangen
-Nieuw olie/filter/brandstoffilter
-Terugslag klepje in retour brandstofleiding
-Nieuwe gloeibougiesDe motor start nu goed als hij helemaal koud is en op het dashboard het gloei controle lampje laat zien.
Als de motor “lauw” is en niet voorgloeit start hij slechter.
Weet iemand wat dit kan betekenen? Misschien iets met de tempsensor?
En moet de motor altijd voorgloeien ook als hij lauw is?20 november 2012 om 17:39 #17914007die van ons gloeit haast niet, alleen als het erg koud is onder de 0 graden
20 november 2012 om 17:54 #17914008Heb ik ook net achter de rug, woon in duitsland hier noemen ze dat Traversen dichtung, langwerpige o-ring boven op de verstuiver bei ebay is een top handelaar die heeft een heel setje met alle ringen en pakkingen voor rond de 180 euro, interesse-dichtungen heet die zit alles bei wat je nodig hebt
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
1 juli 2014 om 19:29 #17914009@prospervanz wrote:
2.2 dti start bijna niet met een koude start. Motor begon een paar maanden geleden steeds slechter te starten met koude start.
Naar mate het kouder weer werd en de motor ging voorgloeien werd het even beter.
Nu wil de motor pas aanslaan na 5x starten(a 10 seconden) Als de motor aanslaat loopt hij direct.
Het lijkt erop dat hij wel inspuit, er komt al rook uit de uitlaat met starten.
Weet iemand wat dit kan zijn?Volgens mij lijkt dit veel op het probleem wat ik nu ook heb, mijn meriva start moeilijk als ie koud is moet ik idd ook meerdere keren starten of doorstarten en pompend gas geven wil hij aanslaan. soms start ie ff en slaat ie weer af. Als hij eenmaal loopt loopt de motor verder als een zonnetje. En start prima als ie niet te ver is afgekoeld.
Komt dit overeen met het beeld van de problemen die jij had?
2 juli 2014 om 10:36 #17914010Ja klopt o-ringen en retourleidingen vervangen en het is weer net een nieuwe
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.