Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2.2 dti start bijna niet met een koude start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2012 om 22:27 #17240971
2.2 dti start bijna niet met een koude start. Motor begon een paar maanden geleden steeds slechter te starten met koude start.
Naar mate het kouder weer werd en de motor ging voorgloeien werd het even beter.
Nu wil de motor pas aanslaan na 5x starten(a 10 seconden) Als de motor aanslaat loopt hij direct.
Het lijkt erop dat hij wel inspuit, er komt al rook uit de uitlaat met starten.
Weet iemand wat dit kan zijn?11 november 2012 om 01:10 #17913979wil die de rest van de dag wel goed starten?
is dit met volle tank ook zo?het kunnen je verstuiverringen zijn of je retourslangetjes de verstuivers zelf of in het ergste geval brandstof pomp inwendig lek.
11 november 2012 om 08:18 #17913980De motor start inderdaad als hij warm nog gewoon. Gemiddeld binnen 3 uur opnieuw starten is geen probleem.
na 4a5uur wordt het al erg lastig.
Of het beter is met volle tank zou ik niet weten, nooit op gelet. Wat zou dat kunnen zijn als dat zo is?11 november 2012 om 08:30 #17913981bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen
11 november 2012 om 08:30 #17913982Denk dat je een lek retourslangetje hebt. Had ik ook met mijn 2.0DTL
Even een stukje slang halen en zelf vervangen ( is heel simpel werk en is de goedkoopste oplossing om mee te beginnen )
11 november 2012 om 08:33 #17913983@teungts wrote:
bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen
Bij een lekke verstuiverring ( eigenlijk branderplaatje ) stinkt het bij je blok naar mengsel van uitlaatgas en diesel en krijg je zwarte troep om je verstuiver heen. Dus ik denk niet dat dat het is !
11 november 2012 om 08:40 #17913984dat klopt wat peter zegt. dat is iets van 60 euro matriaal.
maar, als je toch de verstuiverringen lek hebt moet je weer. zou eerst na de garage gaan en laten testen door middel van vacuum.
onze vec is net klaar had het zelfde probleem eigelijk alleen wou die helemaal niet starten s,morgens. alleen wel met volle tank. bij ons zijn toen de retourleidings ook vervangen maar was het ook niet. toen zijn de verstuiverringen vervangen bleek het ook niet te zijn. ook brandstoffilterhuis vervangen was het ook niet leidingen ooke niet. bleek op laatst 1 ding te wezen de pomp inwendig lek. het is nu opgelost met een terugslagklep in de aanvoer en retour van de brandstofleiding
11 november 2012 om 08:42 #17913985@speaker wrote:
@teungts wrote:
bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen
Bij een lekke verstuiverring ( eigenlijk branderplaatje ) stinkt het bij je blok naar mengsel van uitlaatgas en diesel en krijg je zwarte troep om je verstuiver heen. Dus ik denk niet dat dat het is !
dat heb je fout peter. als het je brandplaatjes zijn krijg je diesel bij de olie, en die zitten onder je verstuiver. die verstuiverringen liggen weer op je verstuiver
11 november 2012 om 09:50 #17913986Zijn die brandplaatjes makkelijk te vervangen? Of moet de kop er dan vanaf?
de retour slangetjes gewoon vervangen omdat ze mogelijk lekken?
Die terugslag klep alleen plaatsen als hij wel met een volle tank start?11 november 2012 om 09:57 #17913987met het juiste gereedschap is het zelf te doen denk ik, maar reken wel op 250 a 300 euro aan matriaal kosten. ringen opzich is niet veel werk maar om er bij te komen wel, je kleppendeksel inlaat leidingen nokkenas etz moet los. terugslag klep is een lap middel. omdat ik 900 euro voor een pomp(moet hij er nog op) teveel vind momenteel in mijn huidige prive sfeer.
11 november 2012 om 10:15 #17913988@teungts wrote:
met het juiste gereedschap is het zelf te doen denk ik, maar reken wel op 250 a 300 euro aan matriaal kosten. ringen opzich is niet veel werk maar om er bij te komen wel, je kleppendeksel inlaat leidingen nokkenas etz moet los. terugslag klep is een lap middel. omdat ik 900 euro voor een pomp(moet hij er nog op) teveel vind momenteel in mijn huidige prive sfeer.
Blijft het wel werken dan? of moet je toch een keer eraan. Waarom heb je eigenlijk in de aanvoer en retour een terugslagklep geplaatst? Puur omdat je dan extra veilig zit dat als er een klep lekt de andere het kan opvangen?
Waar heb je die terugslagkleppen gekocht. Ik zelf heb slechte ervaring met terugslag kleppen omdat ze vaak intern toch terug lekken11 november 2012 om 11:17 #17913989Die terugslag kleppen zijn idd nood oplossingen. Maar 24 euro voor 2 kleppen is altijd nog beter dan 900 euro. Natuurlijk ga ik de pomp vervangen als de tijd beter is bij ons. Moet ik er wel bij zeggen fat onze vectra er bijna 388.000km er op heeft zitten
11 november 2012 om 12:01 #17913990@teungts wrote:
Die terugslag kleppen zijn idd nood oplossingen. Maar 24 euro voor 2 kleppen is altijd nog beter dan 900 euro. Natuurlijk ga ik de pomp vervangen als de tijd beter is bij ons. Moet ik er wel bij zeggen fat onze vectra er bijna 388.000km er op heeft zitten
heb je misschien een type en merk van die terugslagkleppen? Of een afbeelding?
11 november 2012 om 12:13 #17913991Ik heb ze bij de brezan weg retoer kan met 8mm en aanvoor 10mm. Maar als ik jou was ging ik eerst na een garage voor een diagnose
11 november 2012 om 17:47 #17913992Ik ga op onderzoek uit.
Als ik meer weet laat ik het weten. Bedankt zover voor de info12 november 2012 om 21:39 #17913993@teungts wrote:
bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen
Ik heb de auto gisteren met een volle tank weggezet. Vanmorgen wilde hij weer niet starten. Kan ik dan uitsluiten dat het niet de brandstofpomp is?
Heeft het geen zin om met de terugslagkleppen te gaan testen?12 november 2012 om 21:40 #17913994De auto is ook uitgelezen en er zijn geen storingen gevonden
12 november 2012 om 21:41 #17913995T stukjes en vacuumklepjes al gecontroleerd??
Willem
12 november 2012 om 21:45 #17913996Bedoel je de vacuum slangtjes aan de verstuivers? Die wil ik morgen vervangen. Wat zijn de vacuumklepjes dan?
12 november 2012 om 21:50 #17913997aan de zijkant in de motorruimte zitten diversen ronde potjes met vacuum slangetjes erop, deze willen ook wel kapot..
Willem
12 november 2012 om 22:02 #17913998Hoe kun je die checken?
13 november 2012 om 22:45 #17913999Laten checken met een vacuum meter.
13 november 2012 om 23:33 #17914000Okay ga ik laten doen. maar kan iemand bevestigendat als hij niet met een volle tank start dat het niet aam de brandstof pomp kan liggen???
14 november 2012 om 07:13 #17914001@teungts wrote:
@speaker wrote:
@teungts wrote:
bij volle tank wel starten zou kunnen beteken dat je brandstofpomp in wendig lek is. maar denk in jou geval eerder de verstuiverringen
Bij een lekke verstuiverring ( eigenlijk branderplaatje ) stinkt het bij je blok naar mengsel van uitlaatgas en diesel en krijg je zwarte troep om je verstuiver heen. Dus ik denk niet dat dat het is !
dat heb je fout peter. als het je brandplaatjes zijn krijg je diesel bij de olie, en die zitten onder je verstuiver. die verstuiverringen liggen weer op je verstuiver
??
Branderplaatjes heten ook wel verstuiverringen in de volkmond Teun.
Zijn koperen ringetjes en kosten 74 cent p/st. bij de dealer.
Ik weet niet welke ringen jij bedoelt, maar ik kan me geen ringen OP de verstuivers herrinneren! :hmmz14 november 2012 om 07:16 #17914002@prospervanz wrote:
Okay ga ik laten doen. maar kan iemand bevestigendat als hij niet met een volle tank start dat het niet aam de brandstof pomp kan liggen???
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn vec. En ik heb het nooit kunnen vinde. Ik heb een terugslagklepje tussen de retourleiding gemaakt en toen was het probleem weg. Ik heb daar nog een jaar mee rond getuft voordat mijn vec wegging.
Edvries heeft dit ook gehad met zijn B hatchback en had het ook zo opgelost ! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.