Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2.2 dti en 1.9 cdti automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2013 om 18:38 #17258929AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
Ik wil wellicht overstappen op een 19 cdti of 2.2 dti automaat, vanwege de vele kilometers die ik rij. Zijn deze motoren goed betrouwbaar, en wat zijn de kwalen?
Kortom, een verstandige keuze vanaf de Z18XE? Daarmee in een jaar tijd toch best wat dingen gehad, niet altijd motorisch, maar wel:
Wiellager, vering, bobine, uitlaat etc..
Hoor graag de meningen!
Groetjes,
SanderVerstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
30 juni 2013 om 20:22 #18156518Kwalen :hmmz
Wervelkleppen
Thermostaat
EGRDe rest is regulier
Met automaat heb ik geen ervaring.Rijdt wel een stuk zuiniger dan een 1.8 :jerry
Groet jraaf30 juni 2013 om 21:05 #18156519Wervelkleppen problemen is meestal de schuld van de EGR. Ik zou zeggen EGR uit laten schakelen bespaart veel geld en ellende.
Verder ben ik ook zeer benieuwd naar ervaringen met de automaat qua betrouwbaarheid of die fijn schakelt.1 juli 2013 om 10:06 #18156520Mocht je er nog een zoeken :)
Deze week gaat de mijne eruit, voor 3200 euro (is ook de inruilprijs) is hij van jou! (238.000 km gelopen)
Om even aan te geven wat je kan verwachten (wat ik eraan heb gedaan):
– Wervelkleppen (+ 1000 euro)
– Verstuivers (+ 1000 euro)
– Roetfilter ( +- 1000 euro)
– Turbo (+ 1000 euro)
+ het geen wat ik nog vergeten ben :) (thermostaat / accu / downpipe uitlaat / banden / schokbrekers / etc. / etc. )
Alles bij elkaar +- 7000 euro onkosten gehad (oa onderhoud)De automaat heeft nooit geen problemen gegeven +200.000 km (wel olie vervangen) echter merk je wel dat de automaat gevoelig is voor een niet lekker lopende motor.
Persoonlijk heb ik het idee doordat het een automaat is dat hij automatisch minder toeren maakt en dus de motor vervuilt (met als resultaat de problemen zoals hierboven vermeld).
Dus advies is wel, regelmatig flink wat toeren maken om de motor schoon te houden :)ps je moet snel zijn anders wordt het inruil!
1 juli 2013 om 11:49 #18156521AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb even met robke gesproken, vanwege het tijdsbestek gaat dat hem helaas niet worden. Hoe zit het overigens met de 2.2 motoren?
1 juli 2013 om 12:54 #181565221.9 motoren zullen zuiniger zijn en krachtiger. 2.2 is met 5 traps automaat. De 2.2 is wellicht betrouwbaarder. Zwakke punten zijn de VGT turbo maar dat is volkomen afhankelijk van hoe je hem gebruikt. Verstuiverringen willen weleens lek. Over het algemeen weinig specifieke kwalen bij deze motor. Eigenlijk zijn ze hetzelfde als de 2.0 van vanaf 2003.
1 juli 2013 om 14:34 #18156523@manuel25 wrote:
1.9 motoren zullen zuiniger zijn en krachtiger. 2.2 is met 5 traps automaat. De 2.2 is wellicht betrouwbaarder. Zwakke punten zijn de VGT turbo maar dat is volkomen afhankelijk van hoe je hem gebruikt. Verstuiverringen willen weleens lek. Over het algemeen weinig specifieke kwalen bij deze motor. Eigenlijk zijn ze hetzelfde als de 2.0 van vanaf 2003.
200.000 km de hogedruk pomp bij die 2.0 en 2.2dti’s
en die zijn duuuuuuuuuuur
1 juli 2013 om 15:16 #18156524@sw_reijnders wrote:
@manuel25 wrote:
1.9 motoren zullen zuiniger zijn en krachtiger. 2.2 is met 5 traps automaat. De 2.2 is wellicht betrouwbaarder. Zwakke punten zijn de VGT turbo maar dat is volkomen afhankelijk van hoe je hem gebruikt. Verstuiverringen willen weleens lek. Over het algemeen weinig specifieke kwalen bij deze motor. Eigenlijk zijn ze hetzelfde als de 2.0 van vanaf 2003.
200.000 km de hogedruk pomp bij die 2.0 en 2.2dti’s
en die zijn duuuuuuuuuuur
Ik heb met mijn oude 2.0DTl nog nooit iets gehad ( behalve de dynamo ) en die had toch ook 328.000 gelopen
1 juli 2013 om 15:41 #18156525sommigen hebben geluk peet
sommigen ook niet1 juli 2013 om 15:42 #18156526Daarom zei ik ook gelijk aan de 2.0 diesels vanaf 2003.
Tot en met 2002 zaten er vp44 psg5 pompen op welke inderdaad vaak rond 200k km elektronisch kapot gaan. Vanaf 2003 werden zowel de 2.0 als de 2.2 met vp44 psg16 geleverd welke veel betrouwbaarder zijn, hiervan ken ik geen voorbeelden van pompen die het plotseling begeven.. Mijn 2.0 diesel van 2003 heeft nu 260k km op de originele pomp.
de 2.2 is bij mijn weten altijd met psg 16 geleverd en niet met psg 5.Ohja, niet zo spannend maar wel noemenswaardig. Deze motoren hebben weleens de nokkenas sensor kapot waardoor hij in de noodloop gaat. Maar dat is zelfs bij de opel dealer goedkoop en snel opgelost.
1 juli 2013 om 19:07 #18156527AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou, heb vandaag een hoop gegoogled en opgezocht, maar ik denk dat een diesel hem toch niet gaat worden..
De kwalen die ik overal inderdaad lees zoals wervelkleppen, je weet nooit of het nog moet gebeuren..
Daarbij komt nog eens dat ik ze niet voor de juiste prijs vind, en allen met enorme kilometerstanden. Wil ik er winst op maken met dieselen dan ben ik wel wat jaartjes bezig.. Denk dat ik even in de benzine blijf rijden, die is namelijk net helemaal goed….2 juli 2013 om 04:58 #18156528Aan het inlaatspruitstuk kan je gewoon zien of die al een gemodificeerde versie heeft hoor !
En de juiste prijs…… dat ligt aan jou budget ! Eentje uit 2007 met 1,5ton er op heb je voor zo’n 8.000 euro , das toch geen slechte prijs ?!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.