Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 2.0s ombouw naar 2.2!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2009 om 10:53 #17209897
Vraagje!
Ik rij in een ascona 2.0s
Nu is de cilinderkop er van kapot!:thumbdown De kop reviseren kost nog wel wat, dus wil er een 2.2injectie er in hangen!Nu is mijn vraag, wat moet er allemaal veranderd worden?
Caterpan, motorsteunen, en past de 2.2injectiebuis?…. enz?En zelf ligt er nog een 4bak in, moet deze veranderd worden naar een 5bak, of kan deze er gewoon in blijvenking:
Alvast bedankt;)
23 mei 2009 om 13:50 #17483704Hoi, carterpan en de olieaanzuigbuis moet je overzetten van de 2.0 naar de 2.2 net als de motorsteunen.
De 2.2 inlaat past gewoon onder de ascona motorkap, het uitlaatspruitstuk van de 2.0S gaat niet i.c.m. de injectiebuis, daar moet je een 2.0E uitlaatspruitstuk voor hebben.
De 4-bak kan het vermogen van een 2.2 wel hebben, maar een 5-bak is beter i.v.m. minder toeren op de snelweg.
Als je een 5-bak gaat monteren heb je ook de tussenas voor een 5-bak nodig, een langere tellerkabel, en een middenconsole van een manta 5-bak, ook het stukje uit de middentunnel van een manta is wel handig want de pook zit bij een 5-bak verder naar achteren..
En de versnellingsbaksteun moet je veranderen, of de steunpunten van een manta aan de bodem van de ascona lassen, of met stevige plaat van 3 mm de bestaande steunen verlengen.
Ook de koelwaterslangen van een 2.2 zijn wat anders door het andere thermostaathuis.In het CIH gedeelte is door henk400rr een heel ombouw topic geplaatst, hier staat alles geheel uitgebreid beschreven, succes.
23 mei 2009 om 14:42 #17483705Kijk das nu nog is een snelle reactie;)
Super!
Dank je wel:thumbup!Dat waren precies de antwoorden die ik zocht!
23 mei 2009 om 15:21 #17483706Als je toch de carterpan over gaat zetten is het wel aan te bevelen om gelijk een slingerschot in de carterpan te lassen, om bij snelle bochten de olie onderin de pan te houden.
24 mei 2009 om 11:47 #17483707Okee super!
maar nu had ik nog een vraagje!
Ik ben nog niet in bezit van de 2.2 en heb er wel een op het oog!
En heb er al bij geinformeerd!maar nu krijg ik iets anders nog aangeboden, namelijk een 2.2i kop!
Past deze ook op het 2.0s blok?
Lijkt mij niet!
Aangeziende cilinderinhoud anders is?
En meende dat de aansluiting van het thermostaathuis ook anders is, dan bij de 2.0 kopmaar het is het vragen altijd waard!
Alvast bedankt;)
24 mei 2009 om 13:23 #17483708past er gewoon op, maar dan zit je wel met de spruitstukken, die passen nie, en 22 had alleen injectie
ik denk dat ik wel een 2.0 kop heb liggen, als je weer gewoon wilt rijden24 mei 2009 om 16:21 #17483709nog een andere oplossing voor je kapotte kop:
ik heb er nog wel 1 liggen voor je.
hoeveel heb je over voor een mooie getunede 2.0e kop?
geheel gereviseerd, poorten gefolwd, kleppen bewerkt, gevlakt, nieuwe seals…..24 mei 2009 om 19:18 #17483710Ik zag een advertentie op marktplaats van een getunede 2.0 kop haha
vast van jou Nick haha!Maar wat ik er voor over heb?
Voor hoeveel wil je hemzelf kwijt(A)26 mei 2009 om 19:07 #17483711gt/w je hebt u2u haha:thumbup
30 mei 2009 om 16:09 #17483712Heeft niemand toevallig nog een 2.0s cilinderkop in nette staat liggen:thumbup
30 mei 2009 om 20:19 #17483713Is een 2.0s kop niet hetzelfde als van een 2.0e? De compressie van beide motoren is volgens mij toch ook gelijk?
31 mei 2009 om 06:08 #17483714origineel gepost door Ascona 2.0 sr
gt/w je hebt u2u haha:thumbup
sorry, nog geen tijd voor gehad, zal straks toch ff kijken
31 mei 2009 om 17:32 #174837152,0e en 2,0s zit verschil in compressie en nokkenassen.
5 juli 2009 om 08:39 #17483716is toch wat, koopt de vrager een kop van mij, draai ik die van een blok af, krijg ik de melding, heb al een kompleet blok gekocht, dus de koop gaat over
nu vraag ik je, das toch niet normaal ?
kan ik dat blok niet meer kompleet verkopen, of ik moet er weer een verse pakking ed tussen zetten
heb ik de kosten weer
slechte zaak, en reageert ook niet meer5 juli 2009 om 10:41 #17483717AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door gt/w
is toch wat, koopt de vrager een kop van mij, draai ik die van een blok af, krijg ik de melding, heb al een kompleet blok gekocht, dus de koop gaat over
nu vraag ik je, das toch niet normaal ?
kan ik dat blok niet meer kompleet verkopen, of ik moet er weer een verse pakking ed tussen zetten
heb ik de kosten weer
slechte zaak, en reageert ook niet meerzo,n geintje had ik laatst met n achterklep van n b corsa:o
van marktplaats ben ik het intussen al wel gewend
dat de mensen hun afspraken niet nakomenhelaas begint het hiero ook al n zootje te worden wat dat betreft
dacht dat forumleden onder elkaar te vertrouwen waren
helaas :fy1:argue:arguemaar ach heb n goed geheugen
en wie me zoiets lapt kan nooit weer wat van me kopen
:o;)maar eigenlijk zou hier wat mij
betreft best n soort van zwart topic mogen komen
waar je je ervaringen met “slechte” kopers en of verkopers
kunt delen;):thumbup10 juli 2009 om 18:22 #17483718ja daarom ben ik ook huiverig om blok in delen te verkopen ,moeten ze eerst maar aanbetalen voordat ik het los haal
ken dat soort wel ,maar moet wel zeggen meestal goede ervaringen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.