2.0E revisie project diverse vragen

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0E revisie project diverse vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261772
    Tiedo
      Lid sinds:
      7 December 2008

      ik ben bezig om een 2.0E blok klaar te maken. De krukaslagers waren er uit gelopen en de krukas was ook beschadigd, dus ga ik er een andere krukas in zetten met nieuwe lagerschalen. Er komt ook een ander distributiedeksel met goede oliepomp voor want deze was al aardig ‘verkracht’.

      tot zover de info , nou de vragen: :D
      De cilinders wil ik laten honen en misschien andere zuigers er in van Omega of Wiseco, maar heeft dit wel zin met een redelijk standaard cilinderkop?

      De cilinderkop is geflowd, maar de standaard kleppen zitten er nog in. Deze heb ik inmiddels weer netjes ingeslepen, maar van één klep krijg ik de spieën er echt niet uit… iemand nog tips?

      Ik wil er misschien een andere nokkenas in zetten, maar dan zal ik waarschijnlijk wel vaste stoters moeten hebben. kunnen deze er zo in met deze tuimelaars?

      en wie heeft er ervaring met zo’n oliepompdeksel van Risse?

      foto’s volgen nog :thumb

      #18191008
      ganjaboy
        Lid sinds:
        19 July 2010

        ik heb ook een oliepompdeksel van risse en ben er goed tevreden over geen klachten maken ook kwaliteit spul hoor!

        #18191009
        Tiedo
          Lid sinds:
          7 December 2008

          ik heb inmiddels een stalen deksel van een diesel :thumbup

          #18191010
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            klein geheimpje “die zijn hetzelfde” ssssst.

            #18191011
            Tiedo
              Lid sinds:
              7 December 2008

              het blok is inmiddels gehoond, deze week weer beginnen met opbouwen. foto’s volgen nog :thumbup
              ik zit te twijfelen om een ingekort 3.0E spruitstuk te plaatsen, heeft dit zin bij een 2.0E? cilinderkop is geflowd en wordt nog gevlakt, en er komt een snellere nokkenstok in

              #18191012
              fluks
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 October 2005

                3.0 inlaatspruitstuk past niet op een 2.0 kop
                alleen op een 2.2 en 2.4

                #18191013
                js 400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @fluks wrote:

                  3.0 inlaatspruitstuk past niet op een 2.0 kop
                  alleen op een 2.2 en 2.4

                  wel als je je nokjes van je kop afzaagd :D

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.