Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2.0E niet af te stellen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2010 om 12:26 #17224417
Beste,
Ik heb een CIH 2.0E in mijn a-manta.
En zo zijn we nogsteeds bezig met afstellen van de motor wat niet
lukt. De motor loopt, start netjes maar blijft te hard stationair lopen.De motor reageert niet op de stationair afstelling en luchtmassa meter.
De motor blijft ook backfires geven bij het acceleren, ooit niet ooit wel, waarschijnlijk als de motor koud of warm is.Wanneer we de automatische vervroeging los trekken, gaat de motor een stuk netter lopen.
Maar reageert nogsteeds niet op de stel schroeven.WIe kan ons op weg helpen?
Groetjes peter!
7 augustus 2010 om 13:34 #17708859Als de motor stationair loopt en je knijpt vervolgens de slang dicht die tussen de lucht-omloopklep en het spruitstuk zit, reageert hij daar wel op?
Zo ja, dan blijft je klep (schuif) open staan.
Je kan de klep ook van je thermostaathuis afschroeven (koud).
De stekker weer aansluiten en vervolgens je contact aanzetten. Na twee minuten moet de schuif toch behoorlijk dicht staan.7 augustus 2010 om 13:47 #17708860deze gaat automatisch dicht.. de slang wordt dicht gezogen.
dat betekent dat dat goed zit/
7 augustus 2010 om 13:53 #17708861En het aanslagschroefje van de gasklep is niet verdraaid?
Zit er erg veel speling op de as van de gasklep? (valse lucht)
Is de slang tussen luchtmassa-meter en spruitstuk helemaal scheur-vrij?
Ontstekingstijdstip eerst maar afstellen met afgekoppelde vacuumvervroeging. Op de voorste poelie bij een 2.0 E.
7 augustus 2010 om 14:06 #17708862probeer eens met remmenreiniger alle verbindingen van je motor in te spuiten als die anders gaat lopen weet je dat het valse lucht is.
7 augustus 2010 om 14:25 #17708863in de slang van de lmm naar gasklep zitten wel wat scheurtjes van uitdroging.. maar zijn volgens mij niet door.
ik zal dit ff n kijken voor de zekerheid.verder geen speling op gasklep.
aanslag schroefje staat goedonsteking zou goed moeten staan met lamp. echter twijfelen wij zelf ook nog. dus gaan we opnieuw doen.
hans hoe bedoel je dat precies/
alvast bedankt allen
7 augustus 2010 om 17:31 #17708864alle punten waar de motor valse lucht kan trekken, dus tussen spruitstuk en cilinderkop, aanzuigslang en inlaatspruitstuk etc etc zou je even een beetje remmenreiniger of deo op kunnen spuiten als je m stationair laat draaien. Als het toerental dan zakt of stijgt, heb je daar valse lucht.
8 augustus 2010 om 08:57 #17708865en controleer je rembekrachtiger ook of sluit deze tijdelijk af
wil ook wel eens kapot gaan en dan komt er ook teveel valse lucht8 augustus 2010 om 15:15 #17708866De remmenreiniger moet ik nog even proberen, maar ben dr beetje huiverig voor omdat alles in de lak staat, maar goed.
De rembekrachtiger is al na gekeken, die is perfect in orde. Wanneer je de slang los trekt, hoor je pufff… dus die trekt vacuum.
Ik heb het vacuum slangetje van de onsteking naar de gasklep nu op de andere aansluiting aangesloten en dat euvel is nou verholpen. Hij draaid nu minder toeren. Nu eens kijken of w eem af kunnen stellen.
8 augustus 2010 om 22:21 #17708867Okeee we zijn weer een stukje verder, sinds dat ik het vacuum slangetje heb veranderd reageert hij wel op de stel schroef(en)
Morgen heb ik hopelijk een lamp, en ga ik proberen hem goed af te stellen.
bedankt alvast
9 augustus 2010 om 16:05 #17708868:agentje ontsteking moet je eens wat vroeger zetten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.