2.0E met andere kop

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0E met andere kop

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224803
    Kadett91
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Heb meer ervaring met de wat modernere opel motoren dus vraag het hier aan de experts hoop ik.

      Ben bezig met een CIH met deze specificaties:

      2.0E onderblok
      2.2 Cilinderkop (max gevlakt)
      Andere nokkenas 290 graden (valve lift: I 11.35 E 11.30)
      Verstelbare nokkenas poelie
      Sterkere klepveren

      Hierop komt een 2.0 injectie systeem, ivm dagelijks gebruik denk ik persoonlijk dat webers hiervoor niet geschikt zijn (gebruik etc…).

      Na dacht ik het 2.0E inlaatspruitstuk tegebruiken door de gaten voor de paspennen om teboren, is dit aan teraden of kan ik beter voor een ingekort 3.0E inlaatspruitstuk gaan ?

      #17713512
      Ben_M
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2010

        kunt ook het inlaatspruitstuk van een 2200 pakken, dat past ook onder de kap:)

        #17713513
        fluks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2005

          ingekort 30 spruitstuk past ook gewoon onder de kap mits je de achterste 2 poorten eraf zaagt en niet de voorste 2

          #17713514
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Ik zie op deze manier weinig winst uit al je werkzaamheden :hmmz

            Als je iemand grotere neusgaten geeft, om makkelijker te ademen………………….geef je hem daarna geen rietje waardoor hij moet gaan ademen. ;)

            #17713515
            Kadett91
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Daarom mijn vraag ! Is het raadzaam om het 3.0 inlaatspruitstuk tenemen (ingekort uiteraard) of het 2.0 spruitstuk ! Had gelezen dat het 2.2 het minste spruitstuk is ?

              #17713516
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                neem de 3.0 (de dikke versie)

                2.2 kan wel, maar moet je veel bewerken, dwz; de kanalen naar de inlaat kunnen! (2 soorten) veel te klein zijn, maar zijn wel groter te maken, maar het gasklephuis is smaller dan de 3.0/2.5 versie.

                2.0 heeft wel dikke kanalen, maar een kleiner gasklephuis diameter, is wel groter te maken, maar gaat uiteindelijk valse lucht aanzuigen op deze koppen doordat je haast geen goede klemkracht krijgt op de inlaatbuis.

                dus, bespaar veel werk en ellende en neem de 3.0 buis

                #17713517
                Manta-aero
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  En dan ook de grotere gasklep van de 3.0 en een grotere luchthoeveelheidsmeter neem ik aan?

                  #17713518
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    ik neem aan dat dit aan mij gevraagd wordt?
                    zowel de 2,5 als 3.0 buis had een groter gasklep, wordt meestal ook compleet verkocht.
                    De 3.0 had in de regel geen grotere LHM, de (o.a.)625csi (BMW)wel, redelijk geschikt voor de L-jetronic systemen, maar daar kom je niet zo gemakkelijk meer aan.

                    Maar er zijn mogelijkheden, d’r zijn meer modellen met dikke LHM’s, je kan de electronica overbouwen naar welk systeem dan ook.

                    Als het niet aan mij gericht is, vergeet wat ik geschreven heb. :P

                    #17713519
                    Kadett91
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Oke dus beste is een 3.0 inlaat deze inkorten met gasklephuis.

                      Neem aan dat de gasklep positie sensor zo over tezetten is ?

                      Die lhm van een bmw, is die zo plug en play ? Als ik me niet vergis heb ik er nog 1 liggen namelijk !

                      #17713520
                      Kadett91
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ivm inbouw cih blok in c kadett heb ik nog een carterpan nodig.

                        Is dit de juiste voor een kadett C ?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.