Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.0E met andere kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 16:58 #17224803
Heb meer ervaring met de wat modernere opel motoren dus vraag het hier aan de experts hoop ik.
Ben bezig met een CIH met deze specificaties:
2.0E onderblok
2.2 Cilinderkop (max gevlakt)
Andere nokkenas 290 graden (valve lift: I 11.35 E 11.30)
Verstelbare nokkenas poelie
Sterkere klepverenHierop komt een 2.0 injectie systeem, ivm dagelijks gebruik denk ik persoonlijk dat webers hiervoor niet geschikt zijn (gebruik etc…).
Na dacht ik het 2.0E inlaatspruitstuk tegebruiken door de gaten voor de paspennen om teboren, is dit aan teraden of kan ik beter voor een ingekort 3.0E inlaatspruitstuk gaan ?
16 augustus 2010 om 17:45 #17713512kunt ook het inlaatspruitstuk van een 2200 pakken, dat past ook onder de kap:)
16 augustus 2010 om 18:00 #17713513ingekort 30 spruitstuk past ook gewoon onder de kap mits je de achterste 2 poorten eraf zaagt en niet de voorste 2
16 augustus 2010 om 18:11 #17713514Ik zie op deze manier weinig winst uit al je werkzaamheden :hmmz
Als je iemand grotere neusgaten geeft, om makkelijker te ademen………………….geef je hem daarna geen rietje waardoor hij moet gaan ademen. ;)
16 augustus 2010 om 18:20 #17713515Daarom mijn vraag ! Is het raadzaam om het 3.0 inlaatspruitstuk tenemen (ingekort uiteraard) of het 2.0 spruitstuk ! Had gelezen dat het 2.2 het minste spruitstuk is ?
16 augustus 2010 om 19:17 #17713516neem de 3.0 (de dikke versie)
2.2 kan wel, maar moet je veel bewerken, dwz; de kanalen naar de inlaat kunnen! (2 soorten) veel te klein zijn, maar zijn wel groter te maken, maar het gasklephuis is smaller dan de 3.0/2.5 versie.
2.0 heeft wel dikke kanalen, maar een kleiner gasklephuis diameter, is wel groter te maken, maar gaat uiteindelijk valse lucht aanzuigen op deze koppen doordat je haast geen goede klemkracht krijgt op de inlaatbuis.
dus, bespaar veel werk en ellende en neem de 3.0 buis
16 augustus 2010 om 19:31 #17713517En dan ook de grotere gasklep van de 3.0 en een grotere luchthoeveelheidsmeter neem ik aan?
16 augustus 2010 om 19:39 #17713518ik neem aan dat dit aan mij gevraagd wordt?
zowel de 2,5 als 3.0 buis had een groter gasklep, wordt meestal ook compleet verkocht.
De 3.0 had in de regel geen grotere LHM, de (o.a.)625csi (BMW)wel, redelijk geschikt voor de L-jetronic systemen, maar daar kom je niet zo gemakkelijk meer aan.Maar er zijn mogelijkheden, d’r zijn meer modellen met dikke LHM’s, je kan de electronica overbouwen naar welk systeem dan ook.
Als het niet aan mij gericht is, vergeet wat ik geschreven heb. :P
16 augustus 2010 om 19:41 #17713519Oke dus beste is een 3.0 inlaat deze inkorten met gasklephuis.
Neem aan dat de gasklep positie sensor zo over tezetten is ?
Die lhm van een bmw, is die zo plug en play ? Als ik me niet vergis heb ik er nog 1 liggen namelijk !
17 augustus 2010 om 16:30 #17713520Ivm inbouw cih blok in c kadett heb ik nog een carterpan nodig.
Is dit de juiste voor een kadett C ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.