Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2009 om 22:23 #17526820
origineel gepost door Rekord-Rob
origineel gepost door js 400
ik zal wel even een foto maken van verschillende drijfstangen,dan kan je het verschil zien.Heb je ook nog foto’s van de koekoeksblokkken ?? :kewlpics
ja hoor kan er ook bij:P:P:P:D
24 februari 2010 om 20:06 #17526821Hierbij een update van de motor vorderingen ben lekker bezig geweest, maar kom net thuis en kijk nog ff de aanhaal momenten na had ik op een duitse kadett site gelezen dat de lagerkappen met 100 nm vast gezet moesten worden maar blijkt 110 te zijn is dat erg of geen probleem ?
14 maart 2010 om 18:48 #17526822ik zou ze dan maar even vaster zetten het zou zonde wezen als je drijfstang ineens naar buiten wijst
wel mooi blok terouwens
14 maart 2010 om 19:51 #17526823Machtig mooi allemaal. Wat zijn dat voor poelies en riem op je dynamo,krukas,en waterpomp?
15 maart 2010 om 19:19 #17526824origineel gepost door larsjeG40
ik zou ze dan maar even vaster zetten het zou zonde wezen als je drijfstang ineens naar buiten wijstwel mooi blok terouwens
Thanks ja heb hem weer uitlkaar gehaald kon gewoon nog carterpan pakking los kopen zit nu op 110 vast :thumbup
De poelies komen bij Risse vandaan maar http://www.enem.se/katalogen2.asp?menyid=2 Daar is waar de meeste tuners hun matriaal halen :P
5 april 2010 om 15:50 #17526825ff een updat heb de motor met bak gemonteerd het schakel mechaniek van de getrag 240 ingekort zodat hij op de zf lijkt Begonnen om de kabelboom weer orgineel te maken, op naar volgend weekend komt eindelijk het zich werk in zicht:P
5 april 2010 om 17:22 #17526826Zo heej, dat ziet er mooi uit:kewlpics
13 april 2010 om 17:38 #17526827De motor zit er inmiddels helemaal in.
Hij loopt al wel maar nog zeker niet goed. Stationair loopt hij 1200 toeren, heerlijk dat geluid van de webers. Maar als ik wat gas geef gaan ze pingelen en terugspugen dus moet alles nog wel optijd gezet worden. Hiervoor heb ik aankomende maandag een afspraak staan om de webers, nokkenas en de ontsteking af te laten stellen bij Speedcentre in Geldermalsen.
Kan niet wachten tot ik mijn eerste echte ritje kan maken.Ook heb ik weer wat foto’s gepost voor degene die dit leuk vinden van de motor.
13 april 2010 om 18:05 #17526828AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wors Mega uber vet kerel! :wors Zie je volgende week :P
19 april 2010 om 17:21 #17526829:jerry:jerry had van het weekend de eerste kmtertjes gemaakt omdat vandaag de rollerbank run was.
Was om de webers aftestellen en sproeiers af te stemmen.
had gehoopt op een 165/170 pk met 150/155 had ik echt tevreden geweest Resultaat 177.3 pk:D dit is bij 6506 rpm (max rpm tot nu toe gedraaid is 7500 rpm maar heeft geen zin met deze nokkenas kent op 244 klopt precies wat ze opgeven van 3500 tot 7000 ) en dit is nog met de nokkenastandwiel in neutrale stand en de irmscher i200 onsteking moet nog aangesloten worden want die verlaat ben ik dus achtergekomen en moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt:vertag
Hierbij een filmpje van op de bank en een uitdraai rollerbank19 april 2010 om 17:56 #17526830mijn weber spugen ook terug wat gaat dat afstellen kosten
19 april 2010 om 17:57 #17526831zo he!
petje af hoor. bijna 180 pk uit een 20e met webers!
:wub:wub:wub
19 april 2010 om 18:19 #17526832origineel gepost door kiyamizio
mijn weber spugen ook terug wat gaat dat afstellen kostenTerug spugen zit meestal in valse lucht bijvoorbeeld tussen spruitstuk en weber ik had de veerringen niet vast genoeg gedraaid .
http://www.Speedcentre.nl kan je beter even bellen voor de prijs (volgens mij is het per uur en is hij er maximaal 2 uur mee bezig meestal minder )maar hij doed het bijna met oogen dicht heeft echt honderden oldtimers al gedaan :thumbup19 april 2010 om 18:29 #17526833origineel gepost door McLambo
zo he!petje af hoor. bijna 180 pk uit een 20e met webers!
:wub:wub:wub
Thanks Ja zo dacht ik ook ben echt heel erg tevreden:D
21 april 2010 om 15:11 #17526834en nu wil ik de grote CIH heren wel eens horen over dit resultaat haha. ze klonken in het begin op pagina 1 niet zo enthausist over je onderdelen enzo.:P
wat mij betreft erg netjes, ik zou al blij zijn als die pk’s straks uit mijn 2.4 komen.
24 april 2011 om 20:45 #17526835Jammer genoeg is het project niet helemaal gelukt heb nu al twee keer een lekke koppaking gehad (wel al veel plezier gehad hoor) en moest tocht een versterkte koppaking gaan gebruiken, weinig keus heb een stalen gekozen enige nadeel moest alles weer vlakken inclusief het onderblok.
Heb hem gelijk maar in de speciale spuitpakking gezet voor koppakingen (voor de waterkanalen misschien wat overbodig maar ga voor zeker dit keer :mrgreen: )
Hier het fotootje van de kopbouten zijn speciaal opmaat gemaakt arp bouten gaat dadelijk vast met 110 nm.
Waarom geen rekbouten ,de eerste 10 jaar werdt er nm bouten gebruikt in de cih motoren deze waren 12 kant van binnen geen inbus was aanrader, kon ze jammer genoeg niet vinden dus nu deze .
En als we toch bezig zijn nieuw seizoen nieuw kleurtje:D
Gisteren stalen vliegwielset opgehaald is een 9 inch en uitgewogen ,waarom heb het nu teveel gehoord dat ze afgedraaide gietijzeren breken;)
24 april 2011 om 20:58 #17526836Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.
Overigens gaan de oude kopbouten ook al met 100Nm vast en 110Nm is geen probleem, maar dat terzijde.
verder interessant project om eens te volgen.
25 april 2011 om 07:50 #17526837Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.
Hoi Henk
Ja klopt wel ,maar de eerste serie bouten gingen vast met 100 nm.
Daarna kwam de inbus bout, maar die moet vast met grades is een 8.8 bout maar eigenlijk alleen rekbouten vast met grades toch ?
Bij Biesheuvel zeiden ze dat je beter de eerste serie bouten kon gebruiken, kon ze niet vinden dus zijn het deze geworden.25 april 2011 om 07:53 #17526838Hee Johannes, wordt een heel mooi blok zo,
ben beniewd hoe ie straks loopt.
Heb je koppeling al op mijn blok zitten samen met een ander vliegwiel,
oude vliegwiel was net een golfslagbad.
Was dus gewoon een 8 1/2″ koppeling.
spruitstukken zitten er ook weer op nu alleen de getrag nog klaar maken,
en het schakel mechanisme aanpassen voor de 1600 4 bak tunnel :osucces Jan
25 april 2011 om 09:36 #17526839[rquote=1920527&tid=112811&author=REDP.]Hee Johannes, wordt een heel mooi blok zo,
ben beniewd hoe ie straks loopt.
Heb je koppeling al op mijn blok zitten samen met een ander vliegwiel,
oude vliegwiel was net een golfslagbad.
Was dus gewoon een 8 1/2″ koppeling.
spruitstukken zitten er ook weer op nu alleen de getrag nog klaar maken,
en het schakel mechanisme aanpassen voor de 1600 4 bak tunnel :osucces Jan[/rquote]
Heya Jan kijk goed bezig dus !
Zag op een andere post dat je achteras ook klaar was heb je de 8j ats al erop ?
Zal het zelfde blijven lopen als eerst alleen geen lekke koppakingen meer :wors , zo liept hij eerst met sprinten niet schrikken hoor Jan waaren jouw atsjes achter :o25 april 2011 om 11:13 #17526840[rquote=1920522&tid=112811&author=gteturbo]Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.
Hoi Henk
Ja klopt wel ,maar de eerste serie bouten gingen vast met 100 nm.
Daarna kwam de inbus bout, maar die moet vast met grades is een 8.8 bout maar eigenlijk alleen rekbouten vast met grades toch ?
Bij Biesheuvel zeiden ze dat je beter de eerste serie bouten kon gebruiken, kon ze niet vinden dus zijn het deze geworden.[/rquote]Dat maakt niet zoveel uit, als je de boeken erop na slaat schrijft de 1 dit voor, de ander weer een andere aandraaivolgorde met de verschillende hoekgradaties, in de praktijk maakt het niks uit.
Zolang je de bouten maar op volgorde vastdraait dan komt het wel goed, ik draai ze eerst op volgorde erin tot het goed handvast zit, daarna goed vast met de ratel en daarna trek ik ze aan tot de juiste Nm, ongeacht welke boutkop.
25 april 2011 om 14:07 #17526841[rquote=1920591&tid=112811&author=gteturbo][rquote=1920527&tid=112811&author=REDP.]Hee Johannes, wordt een heel mooi blok zo,
ben beniewd hoe ie straks loopt.
Heb je koppeling al op mijn blok zitten samen met een ander vliegwiel,
oude vliegwiel was net een golfslagbad.
Was dus gewoon een 8 1/2″ koppeling.
spruitstukken zitten er ook weer op nu alleen de getrag nog klaar maken,
en het schakel mechanisme aanpassen voor de 1600 4 bak tunnel :osucces Jan[/rquote]
Heya Jan kijk goed bezig dus !
Zag op een andere post dat je achteras ook klaar was heb je de 8j ats al erop ?
Zal het zelfde blijven lopen als eerst alleen geen lekke koppakingen meer :wors , zo liept hij eerst met sprinten niet schrikken hoor Jan waaren jouw atsjes achter :ohttp://www.youtube.com/user/turbotter#p/a/u/2/B2U30F1lEPI%5B/rquote%5D
Haha mooi filmpje
heb ze nu even onder de blauwe,
koste me wel een wielrandje, maar ja :angelMoet nu eerst de vooras ook nog even doen,
komt allemaal pu in en de schijfjes van Barry er op
etc etc, zal nog wel even duren voor ie klaar is.4 mei 2011 om 19:24 #17526842Kijk dit maakt het sleutelen een heel stuk rustgevender biesheuvel heeft speciale boutjes om de weberspruitstukken te monteren,
met dopje 10 in combinatie met kwarts rateltje zo klaar :P
En hij heeft weer gelopen maar een bijzonder vreemd geval de derde cilinder loopt nu weer niet mee stationair, heb de
webers gewisseld en weer de derde cilinder zal volgend weekend eens de verdelerkap nakijken kleppen zijn allemaal okee , zal eens compresie meten en verdelerkap eens bekijken maar voor ik hem uit elkaar haalde was het okee .
Kan het onsteking zijn ? scheurenkoppen wel eens van een cih?
15 mei 2011 om 19:59 #17526843Heb hem vanmiddag even bewonderd bij de meeting in Beekbergen,
ben helemaal vergeten te vragen, wat het probleem was met de 3e cilinder.
Hij liep in ieder geval weer heel mooi. :thumbupgrtz REDP.
pssssssst wij zagen te laat dat jullie weggingen, anders hadden we nog even houdoei gezegd
zie je misschien wel weer bij de olde opel’s meeting24 oktober 2011 om 09:49 #17526844van boven aan je kleppen deksel zit een klein kanaaltje.
bij mij zit dat er ook maar waar moet die darm dan naar toe?
mvg Thijs -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.