2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17526820
    js 400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      origineel gepost door Rekord-Rob

      origineel gepost door js 400
      ik zal wel even een foto maken van verschillende drijfstangen,dan kan je het verschil zien.

      Heb je ook nog foto’s van de koekoeksblokkken ?? :kewlpics

      ja hoor kan er ook bij:P:P:P:D

      #17526821
      gteturbo
        Lid sinds:
        25 May 2007

        Hierbij een update van de motor vorderingen ben lekker bezig geweest, maar kom net thuis en kijk nog ff de aanhaal momenten na had ik op een duitse kadett site gelezen dat de lagerkappen met 100 nm vast gezet moesten worden maar blijkt 110 te zijn is dat erg of geen probleem ?

        #17526822
        larsjeG40
          Lid sinds:
          23 January 2008

          ik zou ze dan maar even vaster zetten het zou zonde wezen als je drijfstang ineens naar buiten wijst

          wel mooi blok terouwens

          #17526823
          The_Undertaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 April 2006

            Machtig mooi allemaal. Wat zijn dat voor poelies en riem op je dynamo,krukas,en waterpomp?

            #17526824
            gteturbo
              Lid sinds:
              25 May 2007

              origineel gepost door larsjeG40
              ik zou ze dan maar even vaster zetten het zou zonde wezen als je drijfstang ineens naar buiten wijst

              wel mooi blok terouwens

              Thanks ja heb hem weer uitlkaar gehaald kon gewoon nog carterpan pakking los kopen zit nu op 110 vast :thumbup

              De poelies komen bij Risse vandaan maar http://www.enem.se/katalogen2.asp?menyid=2 Daar is waar de meeste tuners hun matriaal halen :P

              #17526825
              gteturbo
                Lid sinds:
                25 May 2007

                ff een updat heb de motor met bak gemonteerd het schakel mechaniek van de getrag 240 ingekort zodat hij op de zf lijkt Begonnen om de kabelboom weer orgineel te maken, op naar volgend weekend komt eindelijk het zich werk in zicht:P

                #17526826
                StevenManta
                  Lid sinds:
                  17 March 2010

                  Zo heej, dat ziet er mooi uit:kewlpics

                  #17526827
                  gteturbo
                    Lid sinds:
                    25 May 2007

                    De motor zit er inmiddels helemaal in.
                    Hij loopt al wel maar nog zeker niet goed. Stationair loopt hij 1200 toeren, heerlijk dat geluid van de webers. Maar als ik wat gas geef gaan ze pingelen en terugspugen dus moet alles nog wel optijd gezet worden. Hiervoor heb ik aankomende maandag een afspraak staan om de webers, nokkenas en de ontsteking af te laten stellen bij Speedcentre in Geldermalsen.
                    Kan niet wachten tot ik mijn eerste echte ritje kan maken.

                    Ook heb ik weer wat foto’s gepost voor degene die dit leuk vinden van de motor.



                    #17526828
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      :wors Mega uber vet kerel! :wors Zie je volgende week :P

                      #17526829
                      gteturbo
                        Lid sinds:
                        25 May 2007

                        :jerry:jerry had van het weekend de eerste kmtertjes gemaakt omdat vandaag de rollerbank run was.
                        Was om de webers aftestellen en sproeiers af te stemmen.
                        had gehoopt op een 165/170 pk met 150/155 had ik echt tevreden geweest Resultaat 177.3 pk:D dit is bij 6506 rpm (max rpm tot nu toe gedraaid is 7500 rpm maar heeft geen zin met deze nokkenas kent op 244 klopt precies wat ze opgeven van 3500 tot 7000 ) en dit is nog met de nokkenastandwiel in neutrale stand en de irmscher i200 onsteking moet nog aangesloten worden want die verlaat ben ik dus achtergekomen en moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt:vertag
                        Hierbij een filmpje van op de bank en een uitdraai rollerbank

                        http://www.youtube.com/watch?v=QvbeTr1KAaI

                        #17526830
                        kiyamizio
                          Lid sinds:
                          5 February 2010

                          mijn weber spugen ook terug wat gaat dat afstellen kosten

                          #17526831
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            zo he!

                            petje af hoor. bijna 180 pk uit een 20e met webers!

                            :wub:wub:wub

                            #17526832
                            gteturbo
                              Lid sinds:
                              25 May 2007

                              origineel gepost door kiyamizio
                              mijn weber spugen ook terug wat gaat dat afstellen kosten

                              Terug spugen zit meestal in valse lucht bijvoorbeeld tussen spruitstuk en weber ik had de veerringen niet vast genoeg gedraaid .
                              http://www.Speedcentre.nl kan je beter even bellen voor de prijs (volgens mij is het per uur en is hij er maximaal 2 uur mee bezig meestal minder )maar hij doed het bijna met oogen dicht heeft echt honderden oldtimers al gedaan :thumbup

                              #17526833
                              gteturbo
                                Lid sinds:
                                25 May 2007

                                origineel gepost door McLambo
                                zo he!

                                petje af hoor. bijna 180 pk uit een 20e met webers!

                                :wub:wub:wub

                                Thanks Ja zo dacht ik ook ben echt heel erg tevreden:D

                                #17526834
                                Christian-tsx
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 May 2008

                                  en nu wil ik de grote CIH heren wel eens horen over dit resultaat haha. ze klonken in het begin op pagina 1 niet zo enthausist over je onderdelen enzo.:P

                                  wat mij betreft erg netjes, ik zou al blij zijn als die pk’s straks uit mijn 2.4 komen.

                                  #17526835
                                  gteturbo
                                    Lid sinds:
                                    25 May 2007

                                    Jammer genoeg is het project niet helemaal gelukt :cry: heb nu al twee keer een lekke koppaking gehad (wel al veel plezier gehad hoor) en moest tocht een versterkte koppaking gaan gebruiken, weinig keus heb een stalen gekozen enige nadeel moest alles weer vlakken inclusief het onderblok.

                                    Heb hem gelijk maar in de speciale spuitpakking gezet voor koppakingen (voor de waterkanalen misschien wat overbodig maar ga voor zeker dit keer :mrgreen: )

                                    Hier het fotootje van de kopbouten zijn speciaal opmaat gemaakt arp bouten gaat dadelijk vast met 110 nm.
                                    Waarom geen rekbouten ,de eerste 10 jaar werdt er nm bouten gebruikt in de cih motoren deze waren 12 kant van binnen geen inbus was aanrader, kon ze jammer genoeg niet vinden dus nu deze .

                                    En als we toch bezig zijn nieuw seizoen nieuw kleurtje:D


                                    Gisteren stalen vliegwielset opgehaald is een 9 inch en uitgewogen ,waarom heb het nu teveel gehoord dat ze afgedraaide gietijzeren breken;)

                                    #17526836
                                    henk 400rr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.

                                      Overigens gaan de oude kopbouten ook al met 100Nm vast en 110Nm is geen probleem, maar dat terzijde.

                                      verder interessant project om eens te volgen.

                                      #17526837
                                      gteturbo
                                        Lid sinds:
                                        25 May 2007

                                        Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.

                                        Hoi Henk
                                        Ja klopt wel ,maar de eerste serie bouten gingen vast met 100 nm.
                                        Daarna kwam de inbus bout, maar die moet vast met grades is een 8.8 bout maar eigenlijk alleen rekbouten vast met grades toch ?
                                        Bij Biesheuvel zeiden ze dat je beter de eerste serie bouten kon gebruiken, kon ze niet vinden dus zijn het deze geworden.

                                        #17526838
                                        REDP.
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 December 2009

                                          Hee Johannes, wordt een heel mooi blok zo,
                                          ben beniewd hoe ie straks loopt.
                                          Heb je koppeling al op mijn blok zitten samen met een ander vliegwiel,
                                          oude vliegwiel was net een golfslagbad.
                                          Was dus gewoon een 8 1/2″ koppeling.
                                          spruitstukken zitten er ook weer op nu alleen de getrag nog klaar maken,
                                          en het schakel mechanisme aanpassen voor de 1600 4 bak tunnel :o

                                          succes Jan

                                          #17526839
                                          gteturbo
                                            Lid sinds:
                                            25 May 2007

                                            [rquote=1920527&tid=112811&author=REDP.]Hee Johannes, wordt een heel mooi blok zo,
                                            ben beniewd hoe ie straks loopt.
                                            Heb je koppeling al op mijn blok zitten samen met een ander vliegwiel,
                                            oude vliegwiel was net een golfslagbad.
                                            Was dus gewoon een 8 1/2″ koppeling.
                                            spruitstukken zitten er ook weer op nu alleen de getrag nog klaar maken,
                                            en het schakel mechanisme aanpassen voor de 1600 4 bak tunnel :o

                                            succes Jan[/rquote]

                                            Heya Jan kijk goed bezig dus !
                                            Zag op een andere post dat je achteras ook klaar was heb je de 8j ats al erop ?
                                            Zal het zelfde blijven lopen als eerst alleen geen lekke koppakingen meer :wors , zo liept hij eerst met sprinten niet schrikken hoor Jan waaren jouw atsjes achter :o

                                            http://www.youtube.com/user/turbotter#p/a/u/2/B2U30F1lEPI

                                            #17526840
                                            henk 400rr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              [rquote=1920522&tid=112811&author=gteturbo]Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.

                                              Hoi Henk
                                              Ja klopt wel ,maar de eerste serie bouten gingen vast met 100 nm.
                                              Daarna kwam de inbus bout, maar die moet vast met grades is een 8.8 bout maar eigenlijk alleen rekbouten vast met grades toch ?
                                              Bij Biesheuvel zeiden ze dat je beter de eerste serie bouten kon gebruiken, kon ze niet vinden dus zijn het deze geworden.[/rquote]

                                              Dat maakt niet zoveel uit, als je de boeken erop na slaat schrijft de 1 dit voor, de ander weer een andere aandraaivolgorde met de verschillende hoekgradaties, in de praktijk maakt het niks uit.

                                              Zolang je de bouten maar op volgorde vastdraait dan komt het wel goed, ik draai ze eerst op volgorde erin tot het goed handvast zit, daarna goed vast met de ratel en daarna trek ik ze aan tot de juiste Nm, ongeacht welke boutkop.

                                              #17526841
                                              REDP.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 December 2009

                                                [rquote=1920591&tid=112811&author=gteturbo][rquote=1920527&tid=112811&author=REDP.]Hee Johannes, wordt een heel mooi blok zo,
                                                ben beniewd hoe ie straks loopt.
                                                Heb je koppeling al op mijn blok zitten samen met een ander vliegwiel,
                                                oude vliegwiel was net een golfslagbad.
                                                Was dus gewoon een 8 1/2″ koppeling.
                                                spruitstukken zitten er ook weer op nu alleen de getrag nog klaar maken,
                                                en het schakel mechanisme aanpassen voor de 1600 4 bak tunnel :o

                                                succes Jan[/rquote]

                                                Heya Jan kijk goed bezig dus !
                                                Zag op een andere post dat je achteras ook klaar was heb je de 8j ats al erop ?
                                                Zal het zelfde blijven lopen als eerst alleen geen lekke koppakingen meer :wors , zo liept hij eerst met sprinten niet schrikken hoor Jan waaren jouw atsjes achter :o

                                                http://www.youtube.com/user/turbotter#p/a/u/2/B2U30F1lEPI%5B/rquote%5D

                                                Haha mooi filmpje
                                                heb ze nu even onder de blauwe,
                                                koste me wel een wielrandje, maar ja :angel

                                                Moet nu eerst de vooras ook nog even doen,
                                                komt allemaal pu in en de schijfjes van Barry er op
                                                etc etc, zal nog wel even duren voor ie klaar is.

                                                #17526842
                                                gteturbo
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2007

                                                  Kijk dit maakt het sleutelen een heel stuk rustgevender biesheuvel heeft speciale boutjes om de weberspruitstukken te monteren,
                                                  met dopje 10 in combinatie met kwarts rateltje zo klaar :P


                                                  En hij heeft weer gelopen maar een bijzonder vreemd geval de derde cilinder loopt nu weer niet mee stationair, heb de
                                                  webers gewisseld en weer de derde cilinder zal volgend weekend eens de verdelerkap nakijken kleppen zijn allemaal okee , zal eens compresie meten en verdelerkap eens bekijken maar voor ik hem uit elkaar haalde was het okee .
                                                  Kan het onsteking zijn ? scheurenkoppen wel eens van een cih?

                                                  #17526843
                                                  REDP.
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 December 2009

                                                    Heb hem vanmiddag even bewonderd bij de meeting in Beekbergen,
                                                    ben helemaal vergeten te vragen, wat het probleem was met de 3e cilinder.
                                                    Hij liep in ieder geval weer heel mooi. :thumbup

                                                    grtz REDP.

                                                    pssssssst wij zagen te laat dat jullie weggingen, anders hadden we nog even houdoei gezegd
                                                    zie je misschien wel weer bij de olde opel’s meeting

                                                    #17526844
                                                    Thijsdm
                                                      Lid sinds:
                                                      2 August 2011

                                                      van boven aan je kleppen deksel zit een klein kanaaltje.
                                                      bij mij zit dat er ook maar waar moet die darm dan naar toe?
                                                      mvg Thijs

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.