Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 2.0 seh of x22xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2011 om 08:43 #17238949
ik wil graag een nieuwe motor gaan bouwe
maar weet niet wat verstandig is
of een 2.0seh max opboren liefs naar 2.2
of kan ik gewoon het onderblok van een x22xe pakken en daar een 8v kop op plaatsen
en kan ik verder alles gewoon gebruike krukas tadwiel voor de distributie
en komen de olie kanalen dan wel goed uithoor het graag
wat het verstandigste is12 augustus 2011 om 21:31 #17893137Uhm, waarom zou je een X22XE onderblok willen pakken? Met een SEH kop haal je volgens mij je compressie zwaar onderuit, als hij er al op zou passen.
Ik denk niet dat je er dan nog veel vermogen mee maakt.Persoonlijk zou ik gewoon een complete SEH pakken, opboren naar 2.2liter en het daar bij laten.
Of gewoon een complete X22XE pakken, en die eventueel een stukje opboren. (2.3 of 2.4 indien haalbaar? Stroker kit voor nog meer slagvolume?)13 augustus 2011 om 17:40 #17893138x22xe wordt toch wel eens gecombineerd met een c20xe cilinderkop?
14 augustus 2011 om 22:10 #17893139maar als ik een 2.0 8v blok 20seh 20se of c20ne maak niet uit welke
opboor naar 2.2 dat is wel mogenlijk
of is het te extreem?
en waar kun je dit laten doen woon zelf in de regio roermond?16 augustus 2011 om 15:26 #17893136Je moet kijken naar de dikte van de cilinderwanden dat dan overblijft.
Dat geldt bij alle onderblokken.
Een 2.0 onderblok kan je max dacht ik boren naar 87.5?
Reken dan de inhoud maar uit 87.5 * 86 (boring * slag).En een strokerkit…. zijn die wel leverbaar voor een x22xe?
Ik ken ze wel voor de C20XE.18 augustus 2011 om 13:22 #17893140wat houd een stroker kit precies in
wil graag een 8v met een lange slag motor dus meer koppelen zover ik weer heeft een x22xe de zelfde boring als een c20ne 86
drm dacht ik eraan om dat blok te pakken omdat ik dan wel een langere slag heb.
maar dan moet ik natuurlijk mijn kop aan passen op de cc van het onderblok zodat ik 1/12 verhouding krijghoor het graag
18 augustus 2011 om 13:32 #17893141@*Jurgen* wrote:
x22xe wordt toch wel eens gecombineerd met een c20xe cilinderkop?
Dat klopt.
24 augustus 2011 om 15:41 #17893142stroker kit is een set van onderdelen om een bepaald motorblok om te bouwen naar grotere inhoud (krukas, zuigers, drijfstangen etc).
25 augustus 2011 om 14:44 #17893143Je kunt een C2.0XE / NE / 2.0SEH max. tot 88mm opboren.
Je krijgt dan dus 2100CC maximaal. Meer krijg je er niet uit met opboren.
Persoonlijk zou ik de cilinderwand wat dikker houden.28 augustus 2011 om 11:21 #17893144drm wil ik wat gaan proberen met een 2.2 onderblok
wil gewoon genoeg koppel houden in het onderblok
en heb dan een langere slag motor met een sintra onderblok
maar dan moet er maar gewoon een 16v koppie op -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.