Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 2.0 seh met c20ne computer kat en lambda
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2012 om 11:31 #17988574
Is voor een crossauto dus da maakt nie uit.
Welk is het verschil in kabelboom eigenlijk?24 juni 2012 om 11:57 #17988575Da’s een goeie. Vermoedelijk zal de stekker van de motor niet op de andere computer passen.
Voor de cross zou ik er zowieso altijd de SEH in hangen. Een C20NE met computer en kabelboom van een SEH is geen SEH !!
Groeten,
Mischa24 juni 2012 om 17:34 #17988576Mij lijkt het dezelfde kabelboom van de ne als de seh. De seh zit nu in een kadett en heeft lange tijd buiten gestaan. Nu krijgt ie geen vonk niet meer, de bobine kan ik wel doen vonken maar wanneer ik hem start vonkt ie niet meer.
Nu denk ik dat het in de elektriciteit zit en ga ik er een kabelboom van men ne opzetten.25 juni 2012 om 06:25 #17988577Spuit ie wel in? Vaak als ie helemaal niks meer doet is óf je krukassensor dood, óf je brandstofpomprelais is dood.
25 juni 2012 om 12:23 #17988578Benzine krijgt ie en de krukassensor en relais zijn al gewisseld geweest.
25 juni 2012 om 13:56 #17988579@crosserke wrote:
Mij lijkt het dezelfde kabelboom van de ne als de seh. De seh zit nu in een kadett en heeft lange tijd buiten gestaan. Nu krijgt ie geen vonk niet meer, de bobine kan ik wel doen vonken maar wanneer ik hem start vonkt ie niet meer.
Nu denk ik dat het in de elektriciteit zit en ga ik er een kabelboom van men ne opzetten.Hoe laat je hem vonken zonder te starten? Krijg je een vonk vanuit de bobine of vanuit de bougies?
Groeten,
Mischa26 juni 2012 om 04:37 #17988580Vonk vanuit de bobine, als ik de ecu effe van de massa haal en terug erop zet met contact op dan krijg ik een vonk uit de bobine.
26 juni 2012 om 04:50 #17988581Oke, daarmee test je de bobine, de rest kan dan alsnog defect zijn.
Groeten,
Mischa27 juni 2012 om 17:56 #17988582Ik vermoed dat er iets mis zit met de aansturing van de bobine, waar zit de groene draad op de bobine juist weer op aangesloten?
28 juni 2012 om 11:19 #17988583groen zit bij mij op de “1” aansluiting van de bobine. Verder zit er een zwarte geschakelde plus op de “15” aansluiting.
30 juni 2012 om 17:41 #17988584Juist maar van waar komt de “1” weer?
1 juli 2012 om 13:08 #17988585alleen maar een groene draad van de computer af, verder niks. Kan zijn dat je toerenteller hier bij op zit.
21 februari 2013 om 10:00 #17988586hallo iedereen ik heb een onver klaarbaar probleem
ik heb een kadett d van 79 hen een 2.0 8v in gebouwt alles veders prima aan gesloten nou komt het
ik start hem loopt perfect als die koud is pikt er reageert goed op het gas rijd gewoon oke maar zodra die warm word stotteren uit vallen geen gas meer kunne geven moeilijk starten
nou ben ik niet op mij achter hoofd gevallen maar dit snap ik echt niet
ben nieuwe benz pomp en temp voor de comp derest er om heen ook al maar hij blijft het doen
me tank aan voer ook al groter van 6 mm naar 13mm maar de nieuwe pomp gaat op een gegeven moment herry maken heb alles geprobeerd
dus hoop dat iemand mij veder kan helpen met dit probleemmvg aldert
ik hoor graag iets ?
21 februari 2013 om 10:12 #17988587Aldert, ik wil best naar je probleemstelling kijken, maar kijk eens of er een SHIFT-, punt- en komma-toets op je keyboard zit? Ik snap werkelijk geen fuck van wat je allemaal neertikt.
Ik lees tussen de regels door dat ie koud goed start, maar warm niet meer wil lopen. Klopt dit? Als dit zo is, kun je de temperatuursensor voor de CPU eens controleren. Als die defect is (wat wel eens wil gebeuren) denkt de CPU dat de motor nog koud is en blijft teveel brandstof inspuiten waardoor ie warm niet lekker loopt.
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.