2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210904
    AwAutosport
      Lid sinds:
      22 July 2009

      Hallo, ik heb toch maar besloten om voor de cross een seh klaar te maken, het is de bedoeling om een motor te maken met koppel, ik dacht zelf zoals te lezen op dit forum om er omega zuigers in te zetten meer compressie? van welke omega moet ik hebben? een 18e kop om meer compressie te krijgen en dus meer koppel waar komen 18e koppen af en een snelle nokkenas

      wie o wie heeft goede tips bij het bouwen van zon motor?

      vriendelijke groet,

      AwAutosport;)

      #17503765
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        18e kop komt van een 18e moter deze is standaard geleverd in een opel kadett D gte of je er echt meer compressie mee krijgt weet ik niet, maar de kanalen zijn veel groter,
        tevens zijn ze geleverd in de eerste kadettjes gsi en in de ascona C

        als je toch andere zuigers en andere nokkenas wilt gebruiken kan je net zo goed een c20ne kopen,

        20seh is moeilijker te vinden, en op de zuigers en nokkenas en moter management na het hetzelfe als de c20ne,

        ik neem aan dat je de software ook wilt gaan aanpassen met zulke aanpassingen aan de moter?

        omega zuigers –> weet ik niks van, heb je miss een motercode van de moter waar die zuigers dan uit zouden moeten komen?

        #17503766
        AwAutosport
          Lid sinds:
          22 July 2009

          Hallo, jah das misschien ook wel zo ik heb hier een programeerbare computer liggen en 2 sehaatjes, vandaag gekocht voor 300 euro de 2 van 1 mist een versnellingsbak vandaar als ik nu de kop die er af komt maximaal vlak en de in en uitlaat kanalen flow ben ik ook al een eind op weg ofniet en miss andere zuigers ? dat van die 18e kop en omega zuigers heb ik ergens hier voorbij zien komen vandaar de vraag

          vriendelijke groet,

          AwAutosport

          #17503767
          chris b
            Lid sinds:
            27 February 2009

            twee goede seh lokken voor 300 jaja

            #17503768
            AwAutosport
              Lid sinds:
              22 July 2009

              Ik mag toch ook wel een beetje geluk hebben :hmmz

              #17503769
              Miruni
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2007

                Met Omega zuigers bedoelen ze waarschijnlijk het merk OMEGA en niet zuigers uit een opel Omega.

                Omega zuigers zijn gesmede hoge compressiezuigers die je o.a. bij SBD motorsport in Engeland kunt kopen.

                #17503770
                Van het Ende Customs
                  Lid sinds:
                  1 April 2008

                  origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                  18e kop komt van een 18e moter deze is standaard geleverd in een opel kadett D gte of je er echt meer compressie mee krijgt weet ik niet, maar de kanalen zijn veel groter,
                  tevens zijn ze geleverd in de eerste kadettjes gsi en in de ascona C

                  als je toch andere zuigers en andere nokkenas wilt gebruiken kan je net zo goed een c20ne kopen,

                  20seh is moeilijker te vinden, en op de zuigers en nokkenas en moter management na het hetzelfe als de c20ne,

                  ik neem aan dat je de software ook wilt gaan aanpassen met zulke aanpassingen aan de moter?

                  omega zuigers –> weet ik niks van, heb je miss een motercode van de moter waar die zuigers dan uit zouden moeten komen?

                  Is deze cilinderkop ook aan te raden op een 20SEH?
                  Of kun je zelfde resultaat bereiken door ori kop iets te bewerken?

                  Wat is de motorcode van zo’n 18E?

                  bedankt,

                  #17503771
                  AwAutosport
                    Lid sinds:
                    22 July 2009

                    nog iemand met tips over de nokkenas welke kan ik voor het vermogen onderin het beste hebben, zo groot mogelijke nokkenas en waar te koop?

                    vriendelijke groet, AwAutosport

                    #17503772
                    AwAutosport
                      Lid sinds:
                      22 July 2009

                      Hallo mede forum lezers,

                      Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen

                      20e kop van de ne of seh

                      inlaat poort 32,5 mm
                      uitlaat poort 32,5 mm
                      inlaat klep 42,0 mm
                      uitlaat klep 36,0mm
                      onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm

                      18e kop

                      inlaat poort 36,0 mm
                      uitlaat poort 32,5 mm
                      inlaat klep 41,0 mm
                      uitlaat klep 35,0 mm

                      onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm

                      en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren

                      wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren

                      ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?

                      groetjes

                      #17503773
                      the aviator
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 May 2008

                        even een accountje maken op http://photobucket.com (gratis), foto’s uploaden en link hier plaatsen. :kewlpics:kewlpics

                        best interessant trouwens..

                        Anders kan je de foto’s ook ff doorsturen naar steef007@msn.com en dan zal ik ze wel ff plaatsen voor je..(zal vanavond dan pas zijn)

                        #17503774
                        Van het Ende Customs
                          Lid sinds:
                          1 April 2008

                          origineel gepost door AwAutosport
                          Hallo mede forum lezers,

                          Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen

                          20e kop van de ne of seh

                          inlaat poort 32,5 mm
                          uitlaat poort 32,5 mm
                          inlaat klep 42,0 mm
                          uitlaat klep 36,0mm
                          onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm

                          18e kop

                          inlaat poort 36,0 mm
                          uitlaat poort 32,5 mm
                          inlaat klep 41,0 mm
                          uitlaat klep 35,0 mm

                          onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm

                          en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren

                          wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren

                          ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?

                          groetjes

                          Je hebt toch ook je sruitstukken nodig?
                          Deze zijn toch anders dan van de C20NE?
                          Dit heb ik iig begrepen

                          ben benieuwd

                          #17503775
                          AwAutosport
                            Lid sinds:
                            22 July 2009

                            Je hebt gelijk het inlaatspruitstuk is anders:angel

                            #17503776
                            AwAutosport
                              Lid sinds:
                              22 July 2009

                              DSCN1447.jpg
                              DSCN1448.jpg
                              DSCN1451.jpg

                              Boven de verbrandingskamer van een 18e en onder de verbrandingskamer van een 20e kop

                              #17503777
                              mrmonkey
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 February 2006

                                je inlaat is idd anders maar de uitlaat is hetzelfde

                                ga je met injectie rijden of met carbs?
                                heb nog een weber spruitstuk voor deze kop :angel

                                #17503778
                                AwAutosport
                                  Lid sinds:
                                  22 July 2009

                                  Ik ga met itb’s rijden van een motorfiets verder een andere nokkenas programeerbare ecu andere drijfstangen etc

                                  ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?

                                  vriendelijke groet

                                  #17503779
                                  mischa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    origineel gepost door AwAutosport
                                    ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?

                                    Ja, en als het goed is, heb ik beiden nog liggen.

                                    Kijk even of je een SEH- of een NE nokkenas nodig hebt. Kwa graden zijn deze identiek, maar ten opzichte van elkaar een paar graden verdraaid. Een SEH-nokkenas zorgt ervoor dat een NE wat vlotter optoert. Aan een 18E nokkenas heb je in elk geval niets, die levert pas het vermogen boven de 4000 rpm.

                                    Groeten,
                                    Mischa

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.