2.0 S loopt warm stationair op drie cilinders . OPgelost ..

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0 S loopt warm stationair op drie cilinders . OPgelost ..

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244473
    variant
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 March 2005

      Ik heb als dagelijks vervoer een manta B 2.0 S Automatic ..

      Al bij de proefrit merkt ik dat hij warm stationair op drie cilinders liep,tijdens het rijden was alles volkomen normaal .
      Ik dacht toen dat niet zo,n groot probleem was maar het is anders …

      Om het probleem op te lossen ben ik begonnen om de bougies te vernieuwen , dit had niet het gewenste resultaat .
      Daarna de bougiekabels en verdelerkap vernieuwd , ook geen resultaat .

      Toen de zaak maar ge upgraded naar een originele elektronische ontsteking met de bijbehorende bobine , nog steeds op drie poten lopen bij warm stationair .
      Ja , ik heb ook een extra draad gelegd ivm de weerstandsdraad van de originele ontsteking .

      Toen de gedachte opgevat dat er misschien een klep te strak zou staan , dus alles gecontroleerd met draaiende motor , ook alles ok .

      Ook nog even gedacht aan valse lucht , want als ie koud is loopt ie ook niet helemaal lekker ,is wat nerveus en ploft wat in de uitlaat .
      Maar niks kunnen vinden …

      Probleem is nog steeds dat als ik een stukkie gereden heb de motor op drie poten loopt , als ik de motor uitzet en na een paar minuten weer start is het probleem grotendeels weg , ga ik vervolgens weer rijden ,komt het probleem weer terug ..

      Ben even door m,n opties heen , iemand een idee ????

      gr Gert

      #17962752
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Compressie meten.? bobine miss stuk. Ik heb een keer gehad dat bij warme motor/bobine hij af en toe weigerde

        Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

        #17962753
        variant
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          @ kamizioo

          Compressie heb ik gemeten , allen warm rond de 10.5 bar , in orde dus ..

          De bobine is in orde .

          Als ik de motor koud start en op bedrijfstemperatuur laat komen loopt hij stationair wat onrustig maar wel op vier cilinders…
          Het probleem treed alleen op als ik een stukje heb geredenen als ik dan even stop loopt ie dus op drie poten .
          Als ik dan even wacht trekt t weer wat bij .

          Gert

          #17962754
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Ik denk toch aan valse lucht.
            Waarschijnlijk tussen spruitstuk en cilinderkop.

            Heb je al ontdekt welke cilinder niet goed meedoet?
            (1 voor 1 de bougie-kabels even lostrekken bij warme motor. De cilinder welke het minste verschil geeft, is de boosdoener).

            Je kunt dan even proberen om bij warme motor, tijdens het lopen, bij de betreffende cilinder om het inlaatspruitstuk te spuiten met remmenreiniger.
            Als hij nu anders gaat lopen, heb je de oorzaak.

            Of een gescheurd / beschadigd inlaatspruitstuk (niet waarschijnlijk), of een ontbrekende bout (komt vaak voor), of een defecte spruitstukpakking.

            #17962755
            variant
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              @postbus

              Inderdaad , dat zou best eens kunnen….

              Ik zal dat morgen eens bekijken en dan gelijk de bouten even natrekken …

              Thzx voor het meedenken …

              Gert

              #17962756
              Keesjr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2006

                Inderdaad, eerst eens zoeken naar lekke pakkingen, verdroogde vacuumslangetjes e.d. :thumb

                #17962757
                variant
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 March 2005

                  @ Keesjr

                  Ik heb alle slangen al gecheckt , en hier en daar 1 vervangen maar dat was niet de oorzaak ..

                  Ik heb zoiets ook al eens eerder gehad met m,n 1.8 S , toen was het slangetje van de econ meter poreus .. die aansluiting van dat slangetje zit op het inlaatspruitstuk , dicht bij de 4 e inlaat .
                  Die 1.8 S liep toen op drie poten , warm of koud …
                  Nu is het alleen warm dus het moet iets met uitzetting en krimp zijn , ik he inmiddels bij Egbert een nieuwe pakking gescoord ..

                  gr Gert

                  #17962758
                  eddepet007
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    gok ook iets op pakking ofzo

                    #17962759
                    variant
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2005

                      Eyy Eddie ….Ik haal morgen de zaak even los ,,,,, ja gewoon op de eerste kerstdag haha, dan maar eens zien …

                      gr Gert

                      #17962760
                      eddepet007
                        Lid sinds:
                        11 February 2005

                        Had ook bezig gewild maar fam verplichtingen he
                        Vandaag nog mooie manta gehaald tja dan wil je er direckt mee aant werk he

                        #17962761
                        fluks
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 October 2005

                          nokken as mischien versleten

                          #17962762
                          variant
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 March 2005

                            Ik heb vanmorgen voordat ik naar m,n werk moest de spruitstukpakking verwisseld.
                            Tijdens het loshalen merkte ik al dat er twee bouten nogal losjes zaten.
                            Dit was waarschijnlijk de oorzaak van de problemen , de pakking desondanks gewisseld en het probleem is over .
                            Hij loopt nog wel wat onregelmatig , en iets te hard stationair maar dit zal de afstelling zijn ..
                            Maak ik me niet zo druk om aangezien ik toch LPG ga inbouwen …

                            Thx voor het meedenken !!!

                            Fijne dagen nog …..

                            #17962763
                            eddepet007
                              Lid sinds:
                              11 February 2005

                              Iig mooi dat het opgelost is valse lucht kan rare problemen geven

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.