Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › 2.0 opboren naar 3.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2010 om 17:23 #17686724
Wat doet een c30se in deze post ?:wtf
28 juni 2010 om 18:01 #17686725ja, hoe komen ze op een 6 in lijn.:hmmz:hmmz
er staat duidelijk; een c20xe opgeboord naar 3.0.
dus wat willen we weten, laat die beste man dan eens vertellen hoe hij het gemaakt heeft.groeten.
28 juni 2010 om 18:15 #17686726origineel gepost door jermir
denk dat hij een aangepaste carterpan heeft zodat er een krukas inkan met een slag die onv 5 cm langer is :P
of misschien ook wel variabele compressie, ( schijnt nog te bestaan ook al zijn t prototypes)
nee het lijkt mij niet mogelijk , 2.3 is idd de max of hij moet vloeipapier gebruiken als cilinderwand
dacht ik lul ook ff mee…..doe dat:jerry
enkel is er al 1 met een 2.4 c20xe.
enkel ligt die motor wel in een Ford escort mk2.
28 juni 2010 om 20:19 #17686727met een volvo motor kan het dus wel.
Baas van me zen rallycrossmachine is een volve S40 met een 3.0 8V motor in op 4carbs +/-300pk en in al die volvo’s van de rallycross ligt blijkbaar zone blok
wou wisselen, maar dat vond i niet goed:P
28 juni 2010 om 20:32 #17686728Tsja, dan kan je ook een Porsche 964 motor pakken. Is ook een 3.0 liter 4 cilinder (en nog standaard ook). :D
28 juni 2010 om 20:33 #17686729origineel gepost door 2000
origineel gepost door CommoCruiser
Imotec ( imotecgmbh.de ) vergroot wel de 2.0 CIH naar 3 liter, maar met de 20XE gaan ze ook maar tot 2.3 liter.Ik heb dat inderdaad wel een gehoord, maar hoe lang blijft dat heel?
Heb het vermoeden dat zo’n blok geen 300.000 km meegaat. :hmmz
2 juli 2010 om 14:36 #17686730origineel gepost door 2000
origineel gepost door cd-design
En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.
Is niet bijdehand hoor, maar de (mijn) berekening klopt in mijn ogen dus wel, de zuigers/slag mogen dan anders zijn, maar de berekening blijft hetzelfde.:vertag
Bedoelde het anders, jou berekening klopt natuurlijk wel maar dat houdt niet in dat de zuigers identiek zijn:P
2 juli 2010 om 14:40 #17686731origineel gepost door mr-turbo
Wat doet een c30se in deze post ?:wtfAch zit nie zo te janken. Gewoon ff extra info vragen of ik het wel bij het juiste eind heb…..Er werd nl. over een ingekorte 6-cilinder gesproken en omdat er nog niets bekent is over de 3.0 16v waar het topic over gaat is dit misschien ook nog een optie. (wat mij natuurlijk wel heel erg sterk lijkt)
En als je toch wilt zeiken doe het dan goed…..Er staat ook nog x30xe, c30ne en 6-cilinder in dit topic en dat heeft ook niets met een c20xe te maken.
5 juli 2010 om 15:37 #17686732Nee dat is geen optie…. vandaar ook mijn reactie:sleeping
Als je ook maar iets van deze totaal verschillende motortypes afweet, weet je hoe zinloos het vergelijk tussen een cih en een c20xe is…
30 juli 2010 om 22:01 #17686733origineel gepost door cd-design
Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???Alsjeblieft!
Link—-> Stroker Crankshaft
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.