2.0 opboren naar 3.0

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 2.0 opboren naar 3.0

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17686724
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Wat doet een c30se in deze post ?:wtf

      #17686725
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        ja, hoe komen ze op een 6 in lijn.:hmmz:hmmz
        er staat duidelijk; een c20xe opgeboord naar 3.0.
        dus wat willen we weten, laat die beste man dan eens vertellen hoe hij het gemaakt heeft.

        groeten.

        #17686726
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          origineel gepost door jermir
          denk dat hij een aangepaste carterpan heeft zodat er een krukas inkan met een slag die onv 5 cm langer is :P
          of misschien ook wel variabele compressie, ( schijnt nog te bestaan ook al zijn t prototypes)
          nee het lijkt mij niet mogelijk , 2.3 is idd de max of hij moet vloeipapier gebruiken als cilinderwand
          dacht ik lul ook ff mee…..

          doe dat:jerry

          enkel is er al 1 met een 2.4 c20xe.

          enkel ligt die motor wel in een Ford escort mk2.

          #17686727
          CORSA2L16VALVE
            Lid sinds:
            30 June 2004

            met een volvo motor kan het dus wel.

            Baas van me zen rallycrossmachine is een volve S40 met een 3.0 8V motor in op 4carbs +/-300pk en in al die volvo’s van de rallycross ligt blijkbaar zone blok

            wou wisselen, maar dat vond i niet goed:P

            #17686728
            CommoCruiser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2007

              Tsja, dan kan je ook een Porsche 964 motor pakken. Is ook een 3.0 liter 4 cilinder (en nog standaard ook). :D

              #17686729
              CommoCruiser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2007

                origineel gepost door 2000

                origineel gepost door CommoCruiser
                Imotec ( imotecgmbh.de ) vergroot wel de 2.0 CIH naar 3 liter, maar met de 20XE gaan ze ook maar tot 2.3 liter.

                Ik heb dat inderdaad wel een gehoord, maar hoe lang blijft dat heel?

                Heb het vermoeden dat zo’n blok geen 300.000 km meegaat. :hmmz

                #17686730
                cd-design
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  origineel gepost door 2000

                  origineel gepost door cd-design

                  En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.

                  Is niet bijdehand hoor, maar de (mijn) berekening klopt in mijn ogen dus wel, de zuigers/slag mogen dan anders zijn, maar de berekening blijft hetzelfde.:vertag

                  Bedoelde het anders, jou berekening klopt natuurlijk wel maar dat houdt niet in dat de zuigers identiek zijn:P

                  #17686731
                  cd-design
                    Lid sinds:
                    21 July 2008

                    origineel gepost door mr-turbo
                    Wat doet een c30se in deze post ?:wtf

                    Ach zit nie zo te janken. Gewoon ff extra info vragen of ik het wel bij het juiste eind heb…..Er werd nl. over een ingekorte 6-cilinder gesproken en omdat er nog niets bekent is over de 3.0 16v waar het topic over gaat is dit misschien ook nog een optie. (wat mij natuurlijk wel heel erg sterk lijkt)

                    En als je toch wilt zeiken doe het dan goed…..Er staat ook nog x30xe, c30ne en 6-cilinder in dit topic en dat heeft ook niets met een c20xe te maken.

                    #17686732
                    mr-turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Nee dat is geen optie…. vandaar ook mijn reactie:sleeping

                      Als je ook maar iets van deze totaal verschillende motortypes afweet, weet je hoe zinloos het vergelijk tussen een cih en een c20xe is…

                      #17686733
                      KRSA2000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2009

                        origineel gepost door cd-design
                        Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???

                        Alsjeblieft!

                        Link—-> Stroker Crankshaft

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.