2.0 in Astra f 1.6 inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra 2.0 in Astra f 1.6 inbouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225357
    DaveAutocross
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2010

      Als nieuw lid zal ik me eerst even netjes voorstellen,
      Ik ben Dave en ben hier om hulp te zoeken voor mijn astra f uit ’91 waarmee ik ga autocrossen

      In deze auto ligt nu een 1.6 (C16NZ).
      Hier heb ik 1 wedstrijd mee gereden, wou niet direct aan een 2.0 want daar hadden we de tijd niet voor en ik had nog nooit gereden dus wou ff uitproberen met die 1.6

      Maar nu wil ik toch overgaan naar een 2.0 (C20NE omdat we niet met 16 kleppers mogen rijden) maar ik heb hier nog wat vraagjes over en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

      – Kan ik de oude kabelboom gewoon gebruiken ? Het enige wat ik van de kabelboom nodig heb is het gedeelte waarmee de auto loopt.

      – Welke bak kan ik het beste nemen ? de orginele of een andere met een kortere overbrenging omdat ik hem voor de autocross ga gebruiken ?

      – Is de motor voor de rest makkelijk over te zetten qua motorsteunen enzo ?

      En zijn er voor de rest nog andere zaken waar ik op moet letten bij het ombouwen van de motor ?

      en voor de liefhebbers nog even wat fotos van de auto

      #17721106
      Oenatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        welkom, ik heb geen antwoorden op je vragen, maar wel een vraag aan jou!

        waarom mag je niet met een 16v rijden?

        #17721107
        DaveAutocross
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 August 2010

          omdat ik mee rij met de zogenaamde ‘gastrijders’ klasse en in die klasse mag je niet met een 16v rijden. Vraag me niet waarom ze die belachelijke regel ingevoerd hebben maar dat mag gewoon niet.

          En ik rij niet in de standaard klasse omdat je dan lid moet zijn van een club en een licentie moet hebben en we hebben deze wagen gewoon gemaakt voor af en toe een wedstrijd mee te rijden.

          #17721108
          Basgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Je moet de kabelboom van de c20ne gebruiken. Is weinig werk om over te zetten.

            versnellingsbak ligt denk ik ook aan de baan, misschien dat je met een lange 2 minder hoeft te schakelen, maar met een F16cr heb je korte versnellingen.

            #17721109
            bjornspiering
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2009

              ik zou wel voor een korte overbrenging gaan want neem aan dat je snel op snelheid wil zijn en dat duurt wat langer met een langere overbrenging maar met een langere overbrenging heb je wel meer snelheid na mate je op snelheid bent.

              #17721110
              DaveAutocross
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 August 2010

                Bedankt voor de reacties,
                nu nog ff de verschillen in de versnellingsbakken uit gaan zoeken en dan een keuze maken welke mij het beste lijkt.

                Een korte overbrenging lijkt me wel geschikt maar ik moet ook niet te vaak hoeven schakelen, een bak met bijvoorbeeld een lange 2 is ook ideaal omdat ik toch meestal alleen de 1 en 2 gebruik

                Edit: Ik denk dat ik voor een F16cr ga omdat hij volgens mij een kortere overbrenging heeft.
                Correct me if im wrong
                maar dat lijkt me het beste omdat acceleratie toch het belangrijkste is

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.