Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2.0 e loopt vaag(loopt weer)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 februari 2012 om 07:06 #17928538
nou ik heb de startmotor er op.
tuimelaars vast gezet.
bougies er weer in.
dus ik probeer te starten.
en wat denk je.de startmotor doet een slag.
en net tegen het aan slaan.
bam weer vast.
het zelfde probleem weer.
ik heb nu de acculader er aan hopelijk is het dat nu. (zal wel weer niet)maar ik ga zo mijn nest in en de manta komt van het weekend wel weer.
ben er klaar mee.29 februari 2012 om 08:12 #17928539is je starterkrans (vliegwiel) niet afgebroken dan dat hij op bepaalt punt vast slaat
29 februari 2012 om 08:39 #17928540tuimelaars moeten ook niet te vast staan hoor
29 februari 2012 om 09:33 #17928541Misschien maak ik de verkeerde opmerking hoor.
Maar is het bij zo iets essentieels als het stellen van kleppen niet handiger om je eerst even in te lezen op het forum voordat je aan het draaien gaat?
Tussen hydro-stoters en vaste klepstoters zit een wereld van verschil in de manier van stellen.29 februari 2012 om 15:14 #17928542Hoe kan je het verschil zien. Heb vandaag het kleppendeksel eraf gehaald van de Ascona 2.0E en van mijn ouwe 1.9N die uit mijn kadett komt maar ik kan geen verschil ontdekken. Geen enkele tuimelaar kan je bewegen van de 2.0E dus kleppenstellen is geen onnodige luxe lijkt me zo.. :???:
edit: toen de olie iets weggezakt was werd het verschil duidelijk. Hydrolische stoters in de Ascona. Meeste begonnen te klapperen na 3 a 4 kwartslagen uit dus blijkbaar stonden ze niet heel verkeerd. Enkel de eena achterste klapperde pas naar 5/6 kwartslagen uit. Begin van de middag nog het gasklephuis gedemonteerd en uurtje zitten poetsen met tandenborstel in een bakje benzine (was pikzwart van binnen). Kan niet echt zeggen dat deze werkzaamheden een merkbaar effect hebben gehad.. achja wel de vrije middag weer gevuld king: .
29 februari 2012 om 17:02 #17928543tuimelaars staan niet te vast.
had de slagen geteld bij het los draaien.
heb ze met minder slagen weer vast gezet had ze heel erg los gehaald.kadettgek.
het stellen verhaal heb ik nu wel 10 keer gelezen.
en doe het precies zo als henk 400 het zegt.vliegwiel gebroken ik hoop het niet.
zal zo ff de startmotor weer demonteren.
en het dan weer ff draaie.
ik hoop dat die heel is.
ga echt niet weer de bak er af halen hier.
alleen gaat dat nu moeilijk aangezien de auto niet start.uurtje later update.
ik heb de startmotor er weer af. met moeite.
de startmotor zat vast als een huis.
het eerste wat me opviel,
er zat een stukje tand van de startmotor in een tand van het vliegwiel <
(verklaart het vastlopen denk ik)
daarna een mertkteken op het vliegwiel gezet.
motor rond gedraaid.
wat mij opviel was.
sommige tanden van het vliegwiel waren een beetje rond en chrome kleurig een beeje een bollekant zeg maar.
terwijl de andere gewoon recht waren ( hoort dat zo??)2 maart 2012 om 08:36 #17928544en al weer wat nieuws vanaf die kant ???
2 maart 2012 om 13:58 #17928545nog niet ben net weer thuis van mijn werk.
en heb gelukkig tot zondagnacht vrij.2 maart 2012 om 17:10 #17928546nou
hij start
hij loopt.
hij rijdt.maar.
als ik een beetje gas geef gaat hij schokken.
als ik zijn 2 rij 30 km per.
dan is het voor mij onmogelijk om bij de radio te komen.
dan gaat hij schokken.
gas bij gas af.
en dat doet hij ook als hij warm is.
nu komt de temp bij het rijden net uit het blauwe gedeelte.2 maart 2012 om 17:30 #17928547nou kijk an blokkie zit niet vast :thumb misschien bougie dopje net niet lekker? lijkt op een onstekings probleempje
2 maart 2012 om 17:41 #17928548tining van de ontsteking staat wel goed.
als ik het gas in trap loopt hij verder wel.
maar dat schokken is irrie2 maart 2012 om 18:05 #17928549dat schokken had ik vorig jaar ook, gewoon de bougiekabels ff vervangen
2 maart 2012 om 18:20 #17928550ohw maar het gekke.
het zijn nieuwe nou ja halfjaar oud.
maar ja de manta heeft toen ook stil gestaan.
kan eens een poging wagen.2 maart 2012 om 19:13 #17928551Of verdeler kap
Effe kijken of je vacuum van de vervroeger oke is2 maart 2012 om 19:16 #17928552hoe check je die vacuum ding dan.
en is die te vervangen???bougies en kabels en verdeler en rotor zijn nog niet zo oud.
4 maart 2012 om 00:19 #17928553bougie kabels zijn het ook niet.
heb ze vervangen heb die van de kadett er ff op.
verder rijdt hij prima.
god wat heb ik dat gemist manta rijden.4 maart 2012 om 06:53 #17928554Laten lopen
Vacuum slang bij injeckie kant er effe af halen en daar even aan zuigen
Kijken of hij heel iets in toeren veranderd tijdens zuigen8 maart 2012 om 05:49 #17928364ga ik morgen eens proberen.
maar ik heb de manta deze week ff noodgedwongen mee gehad.
naar mijn werk met gerkruide vinger gerden.
maar ik heb het gehaal heen en weer.MAAR NU.
op de terug weg.
begon het olie lampje te branden bij afremmen.
en voor het stoplicht.
als ik toeren hield ging hij weer uit.
vindt ik vreemd.
en verder heb ik een halve tank benzine gebruikt.
om naar mijn werk en terug naar huis te rijden.
dat is 120 km.
is wel een beetje veel he.
verder was het wel en geslaagde rit.
alleen een beetje koud de kachel werkt niet.8 maart 2012 om 07:42 #17928363heb jij een electronische ontsteking
als dat zo is zit er een module tegen je binnenscherm
met twee stekkers meestal achyer de bobine
moet je vde stekkers is los halen en in elkaar doen
dat past kijk eens hoe hij dan loopt groetjes8 maart 2012 om 11:47 #17928411Mja olie lampje kom je waarschijnlijk net effe onder in toeren
Wat benz betrefd ga je van meter uit ?
Of van tanken en weer vol doen
Wat heb er hier ook wel 1 meter staat na 120 op half maar gebruikt normaal ligt bij mij aan de meter9 maart 2012 om 14:30 #17928367kijk idd naar de tankmeter.
straks maar ff een extra vatje benz achter in zetten.het vreemd lopen doet hij nog wel.
en de vacuum is goed.
die werkt.
ik heb gedaan wat ed zei.
dan gaat hij iets sneller lopen.
en als ik de verdeler kap er af haal.
en dan het zelfde doe zie ik dat hij wat doet.9 maart 2012 om 14:52 #17928366hoe zit het met je vloeistoffen niveau?
als bijv. de remvloeistof onder peil zit kan er ook een lampje gaan branden. met afremmen kan de sensor net droog komen te staan.9 maart 2012 om 14:56 #17928365staat allemaal goed.
9 maart 2012 om 20:04 #17928380Welk toerental loopt hij stationair dan
10 maart 2012 om 00:22 #17928369net iets onder de 1000.
hij doet het alleen tussen de 2000 en de 3000 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.