Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2.0 e loopt vaag(loopt weer)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2012 om 21:31 #17928513
@postbusmanta wrote:
Staat de motor nu vast of geeft de versnellingsbak hem niet vrij??
Uitsluiten dus!!!
Hoe???
Op de krik aan de achterkant en van de handrem af.
Dan even een sleutel op de kruk-as en draaien!!
Hoeveel toeren laat jij de motor maximaal draaien als je rijdt?
morgen ochtend als ik klaar met werk ben.
het eerste wat ik doe.
wat als hij dan ook niet draaid?
hoeveel toeren ik hem laat gaan.
is max 2000 dan schakel ik over.
jaag hem niet echt in de toeren.
zeker niet als hij koud is.
ik zal hier en daar wel eens een uitschieter hebben.
maar nooit in het rode ver daar van af.26 februari 2012 om 22:29 #17928514Als hij dan nog niet draait, kun je ervan uitgaan dat het blok zelf vast staat.
Je kunt het dan nog even met de hand proberen met de bougies eruit.
Meestal is dit toch een teken dat de distributie van tijd af is.
Dit komt vaak weer door defecte kettinggeleiders ,of kettingspanner, in combinatie met een te hoog toerental.2000 omw/min vind ik echter weer erg laag om over te schakelen. Ik snap dat je de vrachtwagen gewend bent, maar dit is wel erg laag. Dat is weer erg slecht voor je drijfstanglagers.
Als hij koud is, schakel ik bij 2700 omw/min. Dan trek je de volgende versnelling vanaf 2000 omw/min.Als hij warm is, ligt het een beetje aan de manier van optrekken.
Bij rustig rijden, schakel ik bij 3200 omw/min.
Bij flink stampen, schakel ik bij 4500 omw/min.
Dan blijft de boel nog een beetje heel ;)27 februari 2012 om 11:03 #17928515ok dus iets ruger mag wel.
maar heb het ff gedaan wat je zei maar geen beweging er in te krijgen.
ik heb er ff een filmpje van gemaakt.
zo dat jullie kunnen zien wat van stoters ik heb.
en wat hij dus doet als ik wil starten.
ben bang dat dit blok ook naar het oudijzer kan.
dat wat ik als eerste doe bij de tuimelaar verklaart het tikken.
http://youtu.be/ZtXCOS32B9c” onclick=”window.open(this.href);return false;27 februari 2012 om 11:13 #17928516het geluid van het proberen te starten klinkt als het start relair wat vast zit
heb je hem in de versnelling staan of zijn vrij als je poelie probeert te draaien
en haal ook even je bougie’s eruit met de poelie draaien27 februari 2012 om 11:19 #17928517juist ook even de bougies eruit, en je oliepeil hoe staat dat? en ruikt het niet toevallig naar benzine?
27 februari 2012 om 11:22 #17928518bougie’s zijn er uit.
het oliepiel staat goed.
had hem net ververst omdat ik al een vermoeden had dat het carter vol zou staan.
van de vorige startpogingen.
start altijd in zijn vrij.
hij stond nu ook in zijn vrij.27 februari 2012 om 17:41 #17928519Kolere man, je hebt echt pech met die dingen :wtf
Als hij vrij staat en met de wielen van de grond, ben ik bang dat je blok zen beste tijd achter zich heeft.
(btw, je hebt hydro’s, niet dat je daar nu veel aan hebt, maar goed)
27 februari 2012 om 19:27 #17928520Idd appart maar goed als je hem rijdend weg heb gezet is wel raar idd
Laatste optie slepen ? Kijken of hij los komt
27 februari 2012 om 20:07 #17928521zal morgen ochtend als ik thuis kom.
hopelijk een beetje vroeg klaar als ik geluk heb ben ik 6 uur weer thuis.
dan ga ik ff de startmotor er af trekken.
helpt dat niet dan zet ik ff de astra er voor.
kijken wat hij dan doet.
kan hem helaas niet slepen en starten want ik ben mometeel alleen thuis.als het blok idd af is.
moet er een ander blok in.
dan wil ik er minimaal weer 2.0 in.
maar als ik een 2.2 of 2.4 er in kan leggen.
dan moet er ook een 5 bak achter denk ik???ik hoop dat het nog lukt met dit blokje.
27 februari 2012 om 20:09 #17928522Hoop het ook voor je
27 februari 2012 om 21:31 #17928523slepen lijkt mij niet zo verstandig…. blok zit niet voor niks vast.
ga je slepen, of hij blokkeert.. of de prut breekt af.. ben je verder van huis.een 2200 kan prima achter een 4 bak.. maar rij je veel op de grote baan, en lange stukken,
dan is een 5 bak zuiniger en maakt minder toeren.. dus rijd weer fijner.
tis maar net wat je wil. een 2.0 vind je wel voor leuk geld.. een 2.2 of 2.4 wordt al diep in buideltasten.succes ermee verder!
27 februari 2012 om 21:40 #17928524slepen is ook het laaste wat ik doe.
heb nog een paar optie’s over.
hopelijk werkt dat.:hmmz dan blijft het bij een 2.0 mischien 1.6 maar ook niet lager.
28 februari 2012 om 06:51 #17928525probleem gevonden.
na veel zoeken en veel tips.
heb ik de motor weer los.
heb net de kleppen weer terug gesteld.
was het ook niet.
maar ik kreeg nog een hele goede tip voordat ik alles los ging trekken.
even de startmotor demonteren.
en wat denk je.
kreeg de startmotor er niet af.
ja met geweld toe hij er af was draaide de motor ook weer.nu een andere startmotor vinden denk dat die van een 1.2 blok niet kan op een 2.0
28 februari 2012 om 14:58 #17928526dan zou je hem nu wel even aan kunnen slepen zonder startmotor ;) om te kijken hoe die loopt in ieder geval, mooi dat je blokkie niet vast zit :thumb
28 februari 2012 om 16:30 #17928527wat zei ik je al eerder in dit topic ,startmotor vast ;)
28 februari 2012 om 16:45 #17928528heb hier eventueel nog wel een startmotor voor je liggen
28 februari 2012 om 19:59 #17928529@mantadevil wrote:
wat zei ik je al eerder in dit topic ,startmotor vast ;)
hahah ja maar dat verwacht je toch niet.
dat de startmotor een heel blok blokeert.
het bleek dat hij nog op het vlieg bleeft zitten.
was echt bang dat het blok naar zijn k was net als de kadett.28 februari 2012 om 20:38 #17928530men verwacht wel vaker wat niet…. :agent
brobbel weer blij :D en nu andere starter scoren en knallen maar weer :D
28 februari 2012 om 20:43 #17928531ik heb nog wel een startmotor voor je liggen king:
28 februari 2012 om 20:44 #17928532hopelijk kan ie binnen kort weer knallen
28 februari 2012 om 20:48 #17928533niet vergeten losse tuimelaartje vast te zetten :jerry
28 februari 2012 om 20:51 #17928534hahah nee dat vergeet ik niet.
eerst de startmotor er in kijken of hij dan wel draait.
en dan alles weer opbouwen.en dan hopelijk wat aan zijn uiterlijk doen.
28 februari 2012 om 21:09 #17928535Hydro stoters moet je anders stellen
Dan vasteStaat wel op forum hier
29 februari 2012 om 05:19 #17928536zo heb gisteren voor dat ik naar het werk ging een startmotor opgehaald.
straks ff monteren.
ff zoeken naar het stellen voor de stoters.29 februari 2012 om 06:48 #17928537Als je zeker weet dat je hydro hebt
Laten lopen los draaie tot ze klapperen dan geloof ik draaien tot klapperen op houd dan 3/4 na draaien
(zo uit mijn hoofd)
Echt stellen kan je ze niet is meer na stellenEnkel weet ik de basis niet als je ze allemaal los hebt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.