Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2.0 e loopt vaag(loopt weer)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2012 om 09:19 #17928488
ik heb geen idee wat het was.
ik heb simpel weg alles vervangen.
heb alleen de pomp laten zitten.
denk dat de manta een winter dipje had en niet buiten wou spelen.heb nu wel als hij stationair loopt 1000 toeren.
en ik geef wat gas 1500 toeren dan gaat hij springen.
van 2000 naar 1500 toeren.
nu heb ik de veer van de gasklep al wat strakker gezet.
maar helpt niet.
en ik ben bang dat ik weer kleppen moet stellen.
want hij tikkert nu na het stellen.
maar ik ga nu eerst ff de draden netje’s leggen25 februari 2012 om 16:37 #17928489nou dat was pret voor korte duur.
de hele dag met de manta bezig geweest.
klein stukje gereden wou hem schoonmaken.
draden goed maken.
en netje’s weg leggen.
radio er weer in met sub.
kopelingskabel wat ontspannen.
benzine uit de kadett in de manta gedaan.
wou ik hem gaan starten om hem ff warm te maken voor de kleppen.
want dat tikje beviel me niet.doet hij niets meer.
ja de startmotor tikt en de pomp gaat dan draaien.
ik alle stekkers weer na.
niets vreemd.
tikje op de startmotor niets.
krijg het blok niet eens gedraaid als ik een sleutel op de onderste poelie zet.
de moed zit nu echt onder aan mijn schoenzool.is dit blok nu ook vast gelopen.
lijkt me vreemd want ik ben rijdend thuis gekomen.
heb hem zelf uit gezet en ben de hele dag aan het klussen geweest25 februari 2012 om 18:29 #17928490Kleppen ff goed stellen, hoop ik voor je en staat hij wel goed op tij?
25 februari 2012 om 18:35 #17928491kleppen stellen?
maar dat moet toch met een warme motor.
en ik heb ze gisteren ook gesteld.
zou ik ze dan wat losser moeten draaien.
het blok staat zeker weten goed op tijd.25 februari 2012 om 19:00 #17928492Heb je hydro stoters?
25 februari 2012 om 19:08 #17928493goede vraag.
heb het zelfde blok als de oude die in de a zat.25 februari 2012 om 19:18 #17928494Staat je koppeling wel goed afgesteld nu aangezien je daaraan bezig bent geweest? Misschien dat ie nu niet vrij staat waardoor je de motor niet aan de poulie rond kunt draaien. En je startmotor draait niet rond als ik het goed begrijp? Ook niet als je er direct 12V op zet?
25 februari 2012 om 19:23 #17928495ik heb hem idd wat losser gedraaid.
kan eens proberen om hem weer vaster te zetten25 februari 2012 om 19:27 #17928496heb je de koppelings afgesteld op de bak? of op de kabel? want het kan dan zijn dat je het bolletje waar de koppelingshevel scharnierd dan tegen de druk groep aanzit en daarom dus niet meer draait
25 februari 2012 om 19:36 #17928497de kabel heb ik gesteld.
omdat hij niet meer wou schakelen.
om hem los te maken.
na het lange staan.
toen heb ik ff gereden.
maar vond het pedaal vrij hoog staan dus terug gedraaid.
en gereden en nu doet hij niets meer.26 februari 2012 om 09:38 #17928498kerer kerel echt veel geluk heb jij niet he met die auto’s
zou hem weg zetten en als je tijd heb hem gewoon helemaal los trekken en nalopen .
nu word je er zat van omdat het tegen loopt .
lekker op stal zetten en van de zomer weer aan beginnen met frisse moed :thumb26 februari 2012 om 10:21 #17928499zit er een meganisce ontsteking op
of eletronische
zoja heb jij tegen het schutbord
bij de bobine een zwartblokje zitten met
twee stekkers moet je eens los halen en
de stekkers inelkaar steken
dat zal het wezen de ontstekingsmodulekapot26 februari 2012 om 14:42 #17928500Vaak heeft eea te maken met de laatste stappen die je hebt gezet of veranderingen die je hebt doorgevoerd, blok niet rond kunnen draaien lijkt mij weinig van doen met onstekingsmodule btw
26 februari 2012 om 17:18 #17928501@mallemalle wrote:
Vaak heeft eea te maken met de laatste stappen die je hebt gezet of veranderingen die je hebt doorgevoerd, blok niet rond kunnen draaien lijkt mij weinig van doen met onstekingsmodule btw
laatste stappen die ik gedaan heb na het rijden met de manta.
is kabels goed leggen.
radio inbouwen.
en toen wou ik hem starten.
maar hij deed dus niets tik hoor ik en alle lampje’s gaan uit op het dash.
en een lege accu is het niet.
hij doet het ook met overstarten.@voederbiet wrote:
heb je de koppelings afgesteld op de bak? of op de kabel? want het kan dan zijn dat je het bolletje waar de koppelingshevel scharnierd dan tegen de druk groep aanzit en daarom dus niet meer draait
dan moet de bak er weer af zeker????
26 februari 2012 om 17:31 #17928502Die kun je zo onder de auto terug stellen mocht dat het zijn maar goed dan had je het met rijden gehoord
26 februari 2012 om 17:46 #17928503ga morgen ochtend na mijn werk even kijken onder de auto en kleppendelsel.
al vrees ik het ergste dat dit blok nu ook vast zit.
en nee ligt niet aan gebrekkig onderhoud.
want alle vloeistoffen zijn net verversd.26 februari 2012 om 17:57 #17928504ik ga er van uit dat je niet goed zit met de kleppen, tuimelaars morgen ff loshalen( zodat de kleppen niet bediend worden ) dan ff kijken of het blokje vrij draait, wel de timing in de gaten houden met het weer opbouwen.
Doe eerst dit maar ff, je zit totaal niet goed met de kleppen ben bang dat je vast zit tegen een klep doordat je ze te strak hebt gezet. behalve die van de laatste cyl
:cry :cry26 februari 2012 om 18:12 #17928505@Hendri wrote:
Maak is ff een foto van onder het kleppendeksel, dan weten we of je hydro of gewone stoters hebt, ik ga er van uit dat je niet goed zit met de kleppen, tuimelaars morgen ff loshalen( zodat de kleppen niet bediend worden ) dan ff kijken of het blokje vrij draait, wel de timing in de gaten houden met het weer opbouwen.
dat wordt lastig.
mijn vrouw heeft het fototoestel mee naar masstricht.
maar ik weet niet of je het oude blok van de a nog hebt.
want dat is het zelfde systeem.26 februari 2012 om 19:46 #17928506volgens mij heeft hij alst niet veranderd is vaste stoters
2.0n
maar goed als je hem rijdend weg zet ist wel raar idd26 februari 2012 om 20:31 #17928507blok is verder niets aan veranderd.
alleen injectie is er op gekomen.
nadat hij bij je weg kwam.26 februari 2012 om 20:37 #179285081900 zitten hydro in, kan je eerst naar basis afstelling zetten gewoon met koude motor
26 februari 2012 om 20:42 #17928509Zover ik mij kan herinderen 2,0 n
26 februari 2012 om 20:46 #17928510@Hendri wrote:
1900 zitten hydro in, kan je eerst naar basis afstelling zetten gewoon met koude motor
0,3 is dat toch.
maar hoe kan ik ze stellen als ik de motor niet rond krijg :hmmz
ik zal eens kijken of ik iets met de filmcamera kan doen.
en een de afstelling van het kopelingspedaal.
die moet toch gelijk staan met het rempedaal.26 februari 2012 om 21:11 #17928511Koppelings pedaal moet iets hoger dan de rem
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
26 februari 2012 om 21:18 #17928512Staat de motor nu vast of geeft de versnellingsbak hem niet vrij??
Uitsluiten dus!!!
Hoe???
Op de krik aan de achterkant en van de handrem af.
Dan even een sleutel op de kruk-as en draaien!!
Hoeveel toeren laat jij de motor maximaal draaien als je rijdt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.