Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2.0 e loopt vaag(loopt weer)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2012 om 05:12 #17928441
yep en dan gaat hij uit.
9 februari 2012 om 07:14 #17928442ligt er toevallig geen kabeltje af die je ECU voeding geeft?
had deze bij mijn kadett verkeerd aangesloten en toen deed ie precies hetzelfde, starte even en direct hoog in toeren, en daarna viel ie uit alsof ie stopte met vonken.9 februari 2012 om 19:31 #17928443mmm mischien.
ik ga morgen dan maar ff de injectie kabelboom om zetten.
heb er nog 1 liggen.10 februari 2012 om 21:24 #17928444nou ander kabelboompje er in gezet.
blijft het zelfde starten 2000 toeren uit.
nu heb ik de injectoren ook los gehaald.
de 5e doet het verklaart mischien de toerental en dan uitvallen (denk ik)
de andere 4 blijven droog.
heb er een bakje onder gedaan starten geen benzine.
zou ik nu de injectoren kapot hebben.
ik heb dat potje wat er tussen zit ook vervangen.
probleem blijft.
rarara wat is het nu.10 februari 2012 om 22:27 #17928445denk dat je injectoren dus niet openen, oftewel geen stroom krijgen.
dat signaal komt van de ecu in comibnatie met je sensor op de gasklep en je luchtmassameter.
afhankelijk van de tempratuur spuit de 5e injector achterop, ook benzine in. deze krijgt het signaal van de dikke bruine (mende bruin) sensor op het thermostaathuis.ergens zit er een foutje in je bedrading vrees ik
10 februari 2012 om 22:37 #17928446dat zou kunnen je.
dan is het een sensor denk ik.
want ik heb de kabelboom van de injectie omgezet.
maar dan vindt ik het nog vreemd want ik heb.
alles van de injectie van de a naar de b gezet.
maar het probleem blijft.
en de a loopt weer.
daar kom ik niet over uit.10 februari 2012 om 22:46 #17928447ook overal de massa draden goed aangesloten? groene draad bij de regelunit?
10 februari 2012 om 22:51 #17928448yep heb vandaag express 1 extra massa kabel.
van de accu naar blok gelegd.
en de groene zit ook goed.
de toerenteller werkt heb ik gezien.10 februari 2012 om 23:16 #17928449Ik heb alles nog eens terug gelezen van dit topic.
Ik zie echter nergens feitelijke meetwaarden.
Ik zie alleen “gele injectoren”.
Ik zie niet of er nu wel of geen voorschakelweerstanden in je systeem zitten.
Feit is dus, dat je injectoren niet open gaan.
Deze krijgen een plus vanuit je brandstofpomprelais en een pulserende massa vanuit je computer.
Wordt je brandstofpomprelais wel aangestuurd? Krijgt deze ook een voeding?
Hoe stuur je momenteel je benzinepomp aan? Want volgens mij gebeurt dit momenteel ook niet vanuit je brandstofpomprelais??
Mijn conclusie is: er komt geen voeding naar je brandstofpomprelais, waardoor de injectoren geen plus krijgen.
10 februari 2012 om 23:35 #17928450pomp draaid wel anders spuit de koudstart niet in.
koudstart injector zit niet bij het systeem met voorschakelweerstanden
gele injectoren…. zonder weerstand
grijze injectoren met weerstand
11 februari 2012 om 07:47 #17928451@brobbel1 wrote:
dat zou kunnen je.
dan is het een sensor denk ik.
want ik heb de kabelboom van de injectie omgezet.
maar dan vindt ik het nog vreemd want ik heb.
alles van de injectie van de a naar de b gezet.
maar het probleem blijft.
en de a loopt weer.
daar kom ik niet over uit.Hohohohohoh daar gaat het fout Ecu van a was kapot draadboom mega kut, je moet gewoon ff bij het begin beginnen. alles aansluiten zoals het hoort, bruine sensor (temp ) is ook kapot van de a.
Ff zonder relais werken dikke rode doorverbinden met dikke witte, 3 polige steker aansluiten zonder brandstof pomp, brandstofpomp zelf stroom geven tijdens het starten.
Kijken wat hij nou doet.11 februari 2012 om 11:25 #17928413denk dat de ecu van het staan en vocht kapot is gegaan.
kabelboom was idd k
maar hij liep wel altijd.meetwaarden kan ik niet geven nee. dat gaat me boven de pet.
maar kan eens de boel door lussen.man ik die sensoren ook doorlussen.????
11 februari 2012 om 11:30 #17928414Sensoren niet, alleen ff relais verwijderen en doorlussen en zelf de brandstofpomp op de accu drukken. Dan kun je al heel wat uitsluiten als hij dan wel of niet loopt.
11 februari 2012 om 11:33 #17928412ok proberen we dat zo ff.
11 februari 2012 om 14:32 #17928452@Hendri wrote:
Sensoren niet, alleen ff relais verwijderen en doorlussen en zelf de brandstofpomp op de accu drukken. Dan kun je al heel wat uitsluiten als hij dan wel of niet loopt.
geprobeerd maar dan start hij helemaal niet.
als ik het om lus hoor ik een klik.zet ik alles weer terug start hij wel weer.
maar valt ook weer uit.11 februari 2012 om 15:18 #17928453Wat lus je dan precies door?
Laat je dan het brandstofpomprelais zitten of trek je deze uit de houder?????
En nogmaals de vraag: Werkt je benzinepomp nu wel of niet via het brandstofpomprelais?
11 februari 2012 om 15:30 #17928454relai haal ik er uit.
de dikke rode van rela met dikke witte van 3 polige stekker.
pomp werkt wel via relai.11 februari 2012 om 15:49 #17928455En welke 3-polige stekker is dat?
Ik heb hier even geen draadboom of voorbeeld in de buurt……….en in het schema kan ik even geen dikke witte kabel vinden.
Waar zou deze witte kabel van moeten zijn?
11 februari 2012 om 16:00 #17928456de 3 polige stekker waar brandstofpomp op komt.
contact en startmotor.
daar zit ook de witte aan11 februari 2012 om 16:07 #17928457Als ik het goed begrijp, trek je het brandstofpomp relais van de stekker…………..en lus je de dikke rode aansluiting (voeding) door met de dikke witte aansluiting (deze wordt in de 3-polige stekker blauw……en loopt naar je benzinepomp).
Als je nu je contact aanzet, moet de pomp gelijk gaan draaien.
De dunne witte aansluiting moet je echter ook voorzien van een voeding, want dit is de voeding voor je injectoren.Let op: als je per ongeluk op een andere aansluiting voeding zet, is de kans groot dat er ergens iets kapot gaat. Ik heb het dan vooral over de groene kabel.
11 februari 2012 om 17:10 #17928458het eerste klopt ja.
maar de pomp sloot ik gelijk aan de stroom.
zo dat die constant loopt.
maar met de kleine witte heb ik niets gedaan.
groen kom ik verder niet aan.11 februari 2012 om 18:34 #17928459probeer maar een andere brandstof relais, zo krijg je ook geen risico dat je het mis gaat.
11 februari 2012 om 19:49 #17928460Is niet goed zoals je het gedaan hebt de drie polige moet je niets aan doen als dat goed zit rood zwart/startmotor, zwart/contact 12v
Relais haal eraf dan druk je op de dikke rooie 12v een draadje van 5 cm naar de aansluiting er recht tegen over ( dacht wit) dan wordt het koudstart injectoretje gewoon gebruikt en de injectoren krijgen hun spanning, brandstofpomp wel ff van de drie polige af halen en zelf bedienen.prettige zondag hahaha
11 februari 2012 om 21:13 #17928461GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (anders heeft de aangeboden hulp geen zin…………..en dat vind ik ook zonde van mijn tijd)
Voor zover ik op het schema kan zien, loopt de koudstartinjector volledig buiten het brandstofpomprelais om.
Als je de drie-polige stekker laat zitten, je verwijdert het brandstofpomprelais en je zorgt dat de brandstofpomp draait (d.m.v. een voeding op de dikke witte aansluiting te zetten) dan zou de motor precies hetzelfde moeten doen:
Even starten, een paar seconden lopen en dan weer afslaan.
Zet je nu echter OOK voeding op de dunne witte aansluiting, dan zouden de injectoren weer moeten werken. (als de computer goed werkt en goed aan massa ligt……..)
EVEN PROBEREN DUS!!!
11 februari 2012 om 21:34 #17928462@postbusmanta wrote:
GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (………….en dat vind ik ook zonde van mijn tijd ;) )
komt zo net wat vriendelijker over.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.