Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 2.0 e loopt vaag(loopt weer)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2011 om 13:31 #17242267
ik heb een heel apart probleem met de b manta.
het begon onder het rijden.
ik remde af voor een rotonde.
in de bocht was het net of viel hij uit.
trapte ik het gas in dan ging hij weer.
tot de volgende rotonde.
deed hij het zelfde weer.
ik de verderkap schoongemaakt de volgende ochtend zonder problemen thuis gekomen.
dus ik nieuwe verdeler kap rotor bougie’s en bougiekabels gemonteerd.nu deed hij helemaal niets meer. :fy1
een paar dagen later start ik hem.
en hij loopt.
alleen is het nu net een tractor en wil alleen volgas lopen en heeft dan 1000 toeren.
is hier 1 die er ervaring mee heeft en weet wat het probleem is.en de onstekings volgorde wat was dat ook al weer.
18 oktober 2011 om 14:46 #17928370zit je vervroeger van de ontsteking niet vast of het ontstekingshuis los ???
18 oktober 2011 om 18:13 #17928362ontstekingsvolgorde=1 3 4 2
18 oktober 2011 om 18:25 #17928371Heb je nergens valse lucht want dan willen zo ook wel beroerd gaan lopen (vooral als er in wat voor slang dan ook een scheurtje zit die alleen in de bocht open gaat doordat het blok iets kantelt ofzo)
Zit het slangetje van de vervroeger wel aangesloten of misschien is deze vervuilt.
Mvg Patrick
19 oktober 2011 om 13:46 #17928372gisteren weer een start poging gedaan.
loopt wel maar niet lekker.
zit nu zelf ook aan valse lucht te denken.dus het volgende gaat gebeuren.
ik heb een andere uitlaat gekocht.
dus dan moet toch alles los.
en dan gan ik de in en uitlaat spruitstuk vervangen.en waarschijnlijk ook de rubbertje’s en slangetje’s van het vacuum.
en alles weer opnieuw afstellen.19 oktober 2011 om 15:44 #17928373Als het een E is, zal er waarschienlijk een scheurtje in de slang tussen gasklep en LMM zitten.
20 oktober 2011 om 04:26 #17928374@manta2 wrote:
Als het een E is, zal er waarschienlijk een scheurtje in de slang tussen gasklep en LMM zitten.
lijkt me stug.
want die slang is nog maar 1 jaar oud.
heb hem vorig jaar hagelnieuw gekocht.maar het kan mischien zo zijn kan er altijd naar kijken.
heb er nog wel 1 liggen.
mogt hij wel stuk zijn.22 oktober 2011 om 15:38 #17928375Kan de brandstof toevoer niet een oorzaak zijn? brandstoffilter? brandstofpomp?
22 oktober 2011 om 22:08 #17928376brandstofpomp loopt wel mischien filter zou kunnen.
22 oktober 2011 om 22:18 #17928377Als hij in de bocht uitvalt, kun je vaak het probleem zoeken in de Luchthoeveelheidsmeter.
13 november 2011 om 01:22 #17928378is het ook niet.
ik heb alles van de a manta naar de b overgezet.
luchtfilterhuis inlaatspruitstuk onsteking bobine module brandstoffilter er wel tussen en niet tussen.
hij heeft nieuwe bougie’s kabels verderkap rotor.
alles is nag gezien.hij start wel. maar blijft niet lopen.
het is nu starten aanslaan 2 tellen lopen uit.
of ik nu wel of geen gas geef13 november 2011 om 09:03 #17928379ergens in de bedrading iets niet goed?????
zoiets heb ik ook eens gehad ,maar dat was een manta met 16V
heb me rot gezocht ,en bleek achteraf draad breuk te wezen14 november 2011 om 20:36 #17928381injectie kabelboom is ook vervangen.
nog steeds niets.ik denk dat er iets in de tank gegooid is suiker of zo.
15 november 2011 om 06:31 #17928382heb je al een andere ontstekings as erin gezet ???
kan zijn dat deze versleten is da kan hij ook zo beroerd gaan lopen ,heb ik met een vauxhall gehad met 1900 derin
dacht dat blok stuk was.
ik in overdinkel ander blok opgehaald zonder ontsteking ,dus die van me zelf erin gezet en ja hoor zelfde probleem.
ik andere ontsteking gekocht en geplaatst en was over.
dus werk voor niets gehad wand de ontstekingas was versleten ;)
kijk daar effe na .15 november 2011 om 12:50 #17928383Hmm lekker probleem..
Als ie 2 tellen loopt en daarna afslaat moet daar wel iets van te zeggen zijn…
Kun je eens de volgende acties proberen?
++ Bougies eruit trekken en kijken hoe deze vonken?
++ ontstekingstiming controleren met een flitslamp, let wel erop dat je de vacuumvervroeger er even af legt..als dit beide goed is, zou de motor theoretisch moeten lopen qua ontstekings electra..++ Controleer de kleptiming, 1 op ontsteken 4 op tuimelen en omgekeerd en hetzelfde liedje bij cilinder 2 en 3.
++ Controleer de klepspeling
++ Evt compressie meting verrichten, als dit alles goed is, zal de motor mechanisch functioneren++ Trek alle injectoren los en kijk hoe deze inspuiten..alle 4 een mooie hoeveelheid? de koudstartinjector ook even controleren..
++ Wat is de benzine druk is er uberhaubt druk?Als met deze acties het probleem niet naar voren komt kan het lastiger worden, maar we hebben wel het eea uitgesloten…
Succes!
15 november 2011 om 14:36 #17928384ik heb alles van de a manta naar de b gezet.
de a manta liep altijd goed.ik heb de kleppengesteld toen hijnog goed liep.
heeft het toen de hele week goed gelopen.
en nu is het dus net goed meer.
het laatse wat ik toen gedaan heb.
is rotor verderkap en bougie’s + kabels vervangen.
daarna heeft hij niet meer goed gelopen.15 november 2011 om 15:01 #17928385Zou ik toch effe andere verdelerkap en rotor proberen
16 november 2011 om 07:52 #17928386De oorzaak van het probleem hoeft niet per definitie een verandering te zijn.. daarom adviseer ik toch om even struktureel te onderzoeken waar het probleem zich bevindt..
als je gaat kijken naar jou laatste veranderingen kleppen stellen en ontsteking veranderen zou je hier kunnen beginnen, dubbelcheck je kleppen nog eens, en dubbelcheck je ontsteking eens(volgorde kabels/kwaliteit kabels/rotor, verdelerkap…let op het koolstifje) vervang evt eens de oude onderdelen een voor een terug..
Succes!
(Ow ja, kun je me eens een foto sturen van die b kadett die je wil verkopen?)
16 november 2011 om 20:08 #17928387@eddepet007 wrote:
Zou ik toch effe andere verdelerkap en rotor proberen
helpt ook niet.
heb nu alle geprobeerd.
brandstof pomp gelijhk aan de stroom gezet.
onsteking weer veranderd.hij start slaat aan 2 tellen en valt weer uit.
dus vonk heeft hij.
brandstof krijgt hij dus ook.linkje van de b kadett.
viewtopic.php?f=64&t=13716016 november 2011 om 20:17 #17928388ik zit te denken aan een spanningsdraad naar je ontsteking of brandstof pomp waar na het starten de 12 volt weer van verdwijnt , misschien wel je contactslot ?? of een slechte massa kabel ??
een goed schema er bij en gaan meten dan kom je er vanzelf achter :thumbup
16 november 2011 om 20:23 #17928389weet je zeker dat je je kleppen goed gesteld hebt dus met warme motor ?
hier ook al eens problemen mee gehad16 november 2011 om 20:58 #17928390ik heb zo gesteld zo als hier op het forum bedchreven staat.
met draaiende motor.
heb daarna nog een week er mee gereden.na een week kreeg ik problemen.
op de rotonde uitvallen.dus enkele dingen vervangen.
en nu dit16 november 2011 om 21:52 #17928391mja is gewoon kut zon storing
heb iets soort gelijks ben al half jaar aan het zoeken ben nu zover dat ie in de stalling staat en dat er staks eerst nieuwe kabel boom in komt van een gsi
16 november 2011 om 22:04 #17928392@eddepet007 wrote:
mja is gewoon kut zon storing
heb iets soort gelijks ben al half jaar aan het zoeken ben nu zover dat ie in de stalling staat en dat er staks eerst nieuwe kabel boom in komt van een gsi
is idd zeer kut heb hier op het erf 4 auto’s staan waarvan er nog maar 1 van loopt.
en ik heb hem straks wel weer nodig.17 november 2011 om 14:43 #17928393Enne, de massakabel van blok naar chassis is nog wel heel/goed bevestigd? Zit maar zo wat te denken, ivm dat je zei dat ie eerst uit begon te vallen op de rotonde enzo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.