2.0 dti controle

Forumindex Forums Techniek Ecotec 2.0 dti controle

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    astragnjoy
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Ik ben onlangs begonnen aan mijn 2e astra g. Tis een 2.0 dti uit 2003, gechipped tot ong. 125pk

Rijdt top (maar soms ook niet). Het ene moment trek ik de straatstenen eruit, de volgende keer rijdt ik slechts heel makjes weg. Kan gevoel zijn maar iets zegt me dat het niet helemaal goed zit (egr, vacuum, turbo?). Tis een ex politie waar in 12 jaar tijd maar 10tkm per jaar mee is gereden dus goed mogelijk dat er van alles vervuild is en dicht zit. Ik heb geen foutcodes maar toch.

Ik woon in het noorden (Hoogezand). Is er toevallig op dit forum een kenner uit de buurt die ervaring heeft met de auto/motor en eens wil kijken?

Tips zijn welkom. Kan ik de egr stekker zomaar loshalen en later terug zetten om te kijken of dit verschil maakt?

Gr

Rene

Dolby
      Deelnemer

Als je geen foutcodes krijgt tijdens het uitlezen met een Op-com en of tech 2.

– Kun je proberen om de EGR klep na te kijken.
        – Vacuum slangen nakijken op mogelijk lekkages. Maar dan zou je toch foutcodes moeten krijgen.

astragnjoy
        Deelnemer

Hoi

Ik heb geen opcom bedoelde dat ik geen dashboard of boordcomputer meldingen krijg.

Vroeg me dus af of ik met wat huis tuin en keuken trucs wat dingen kon testen of dat anders een lokale opel freak de boel eens voor me kon nakijken. Wil de auto technisch/motorisch top hebben

Dolby
          Deelnemer

Er zullen toch wel mensen zijn die mogelijk in jouw buurt wonen om eventueel met een op-com of tech2 je auto te kunnen uitlezen moet je eens vragen.

Er is een topic waar staat Kom maar op met jullie Op-com en Tech 2.

astragnjoy
            Deelnemer

misschien ben ik blind maar ik vind niet zo’n topic…………………..

kun je me nog ff opweg helpen?

Dolby
              Deelnemer

@Astragnjoy, Tuurlijk helpen we je opweg. Als je bovenaan van het Opel-forum kijkt zie je staan; Index, Modellen, Motoren, Op-com, Overige, clubs & bedrijven enzo. :thumb

Link: viewtopic.php?f=185&t=180864

@astragnjoy wrote:

misschien ben ik blind maar ik vind niet zo’n topic…………………..

kun je me nog ff opweg helpen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.