Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.0 blok ombouwen naar 2.4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2011 om 21:01 #17238289
kan ik van een 2.0 blok een 2.4 maken?
door krukas/drijfstang/zuigers over te zetten?de drijfstangen en zuigers heb ik nog liggen namelijk.
moeten er dan nog dingen aangepast worden?? of kan het helemaal niet.
10 mei 2011 om 21:27 #17885394je hebt in elk geval de krukas nodig van een 2,4 maar dat is het duurste meestal
10 mei 2011 om 21:55 #17885395aha, maar behalve de plug and play onderdelen, zijn er nog belangrijke dingen te veranderen?
het kan dus wel als ik je goed begrijp.10 mei 2011 om 21:59 #17885396Je moet wat ruimte maken voor de drijfstangen in de gallerij binnenin het blok…
12 mei 2011 om 17:43 #17885391krukas waarschijnlijk ook al gevonden.
zit er nog ook nog verschil in de zuigers???
17 mei 2011 om 14:06 #17885397@nick1987 wrote:
krukas waarschijnlijk ook al gevonden.
zit er nog ook nog verschil in de zuigers???
ja zuigers zijn heel anders,maar waarom koop je niet gewoon een komplete 2.4.
je kan niet zomaar je zuiger in een 2.0l onderblok zetten.17 mei 2011 om 16:52 #17885398@js 400 wrote:
@nick1987 wrote:
krukas waarschijnlijk ook al gevonden.
zit er nog ook nog verschil in de zuigers???
ja zuigers zijn heel anders,maar waarom koop je niet gewoon een komplete 2.4.
je kan niet zomaar je zuiger in een 2.0l onderblok zetten.oke, wat is er anders aan dan? de hoogte van het blok? de hoogte van de zuiger ten opzichte van de pistonpen?
waarom ik niet een complete koop? heb je er nog 1 liggen dan voor weinig?
ik heb een 2.0 blok staan, en die kost me dus niets, heb ook nog zuigers en drijfstangen van 2.4 liggen dus dat kost me ook niets. ook lees ik hier veel dat op een 2.4 blok al vaak een 2.0 kop word gezet ivm de compressie verhouding. zo’n kop heb ik ook nog liggen, geflowd en gereviseerd en al. vandaar dus.17 mei 2011 om 19:09 #17885399meet maar eens aan het 2.0 onderblok, en kijk of ie nog niet versleten boringen heeft, en of ie toevallig ook op precies de goede maat geboord en gehoond is….
de kans dat het allemaal binnen acceptabele toleranties ligt, is niet zo groot :thumbdown
de goedkoopste manier om een goede 2.4 te bouwen, doe je in dit geval (met jouw zuigers en drijfstangen) met een oud 1.9 blok wat je naar 94.9x laat boren en honen.. (afhankelijk van welke diameter je zuigers zijn)
maargoed :
oud 1900 blokje = 75 euro
blokje boren + honen = ca 375-400 euro
blok vlakken – 80 euro
schoonmaken (hottank) = 25 euro
nieuwe zuigerveren, 50/75 euro
nieuwe lagers + keerringen = 75/100 euro..dan kom je op een 600-700 euro..
voor de goedkoopste manier dat het ook echt een beetje fris is, en niet een in elkaar gegooid blok is wat 3 maanden meegaat..voor niets gaat alleen de zon op :sleeping
17 mei 2011 om 20:19 #17885400oke, fijn dat jullie allemaal mee denken aan dingen als slijtages enzo.
maar ik werk zelf in een bedrijf waar boren en honen en dergelijke geen enkel probleem zijn.
overmaat zuigertjes heb ik waarschijnlijk ook nog wel liggen.
de prijzen die je opgeeft voor vlakken reinigen boren en honen vind ik wel aardig hoog trouwens.
stuur mij anders eens een u2u ofzo als je dergelijke bewerkingen nodig heb.mijn vraag dus, wat moet ik veranderen als je ervanuit gaat dat alles nieuwstaat is?
blokhoogte, diameter cilinders, en krukas vorm (op de slag na natuurlijk) zijn dus gelijk als ik het zo begrijk.
uiteraard heb ik kortere drijfstangen nodig van een 2.4 en de zuigers zijn ook niet gelijk. (dit zit waarschijnlijk in de pistonpen, of de hoogte van de zuiger t.o.v. de pen denk ik?)
dan moet ik ergens in het blok een paar stukjes weghalen met de frees om ruimte te maken zodat de krukas/drijfstang kan ronddraaien.
ik hoop dat de krukas van voor en van achter ook gelijk is aan de 2.0 ivm vliegwiel/poulies/tandwielen enz. hier heb ik nog niemand over gehoord.
evenals cartepan, en olieaanzuigbuis.ik ga geen 1900 blok kopen, ben gewoon benieuwd of het met de spullen die ik heb mogelijk is, anders blijft het een 2.0
19 mei 2011 om 19:46 #17885401de zuiger van een 2.4l is een heel stuk kleiner hoor,en niet zo’m klein beetje ook.
21 mei 2011 om 08:15 #17885393volgens mij zijn de vliegwielbouten ook anders bij een 2.4
22 mei 2011 om 14:21 #17885402oke, dus ik heb ook het vliegwiel en bouten erbij nodig
23 mei 2011 om 15:56 #17885392vliegwiel past wel maar dacht dat er andere draad op de bouten zat
30 mei 2011 om 20:33 #17885403Ik heb mijn 2.0 blok ook laten ombouwen dus ja nieuwe overmaats zuigers, nieuwe lagers/keerring, boren honen
en er moest iets worden weggeslepen in het blok anders kwam er een deel van de drijfstang tegen het blok.
Maar wel de kop van 2.4 erop1 juni 2011 om 15:00 #17885404de draad van de krukas van een 2400 is anders als van een 2.0
meende dat de 2400 voorzien was gewone m10 draadtap. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.