2.0 20seh loopt brak

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0 20seh loopt brak

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211442
    vlas
      Lid sinds:
      15 August 2009

      heb vorige week een 20seh blok in mijn corsa geswapt ik had alle bekabeling goed gemerkt
      na alles 100% goed terug te hebben gezet na een dubbele controle
      loopt de corsa niet goed hij loopt op 2 cilinders
      heb alles gecontroleerd de bougies vonken alle 4
      dus aan de bougie´s ,bougiekabels, verdelerkap of bobine kan het volgens mij niet liggen
      alleen als ik met de bekabeling van de inspuitventielen ging spelen terwijl ie liep
      hoorde je dat hij daar op reageerde je zou denken kabelbreuk dus
      nu had ik de motor laten lopen en een voor een de injectorkabels eraf gehaald
      en op de injectoren van cilinder 2 en 3 reageert hij niet als ik die kabels eraf trek
      nou heb ik de stekkertjes zelf al vervangen wandt die waren niet helemaal fris meer
      en heb ik de kabelboom van de ecu erhelemaal uitgehaald
      en de tape erafgedraaid de bekabeling helemaal doorgemeten maar dat is gewoon goed geen kabelbreuk dus
      geen kabelbreuk als het aan mij ligt
      kan het nu ook nog aan de computer zelf liggen?
      weet misschien iemand wat het kan zijn of die een tip heeft

      alvast bedankt

      M.V.G Vlas

      #17512777
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        heb je al gemeten of er wel stroom op de stekkers komt te staan?

        miss 2 injectoren ineens dood (lijkt me sterk maar goed)

        laat hem anders eens uitlezen,

        hoe is het afgelopen met de bak?

        groeten sebas

        ps wat doe je met het casco van de donor corsa?

        #17512778
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Je kunt proberen te starten zonder bougie’s erin, dan kun je zien uit welk bougie gaten benzine dampen komen.

          Als er uit 2 gaten geen damp komt, dan weet je dat het dus daaraan ligt.

          Ik vermoed in eerste instantie een fout in de ontsteking, geen vonk door slechte kabels of bougie’s.

          #17512779
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Massa punten allemaal controleren .
            Waar woon je nog maar ?

            #17512780
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              De volgorde van de bougie kabels is die ook goed ?

              1 3 4 2 is de volgorde, als je de distributie op tijd zet dan staat cilinder 1 op verbranden.

              ik hoor het wel.

              #17512781
              vlas
                Lid sinds:
                15 August 2009

                hee
                met de bak ik heb er een andere aandrijfaskeering in geperst
                en met de het chassis van de rode corsa + 1.2 motor enz. weet ik nog niet wat ik ermee doe
                ik heb nog niet gemeten of er stroom op de injectorkabels komt te staan maar moet ie dan
                op contact staan of moet je de motor dan starten
                dat van die bougies eruit draaien kan ik wel eens doen ja
                ik heb alle massa punten al dubbel gecheckt
                freek dat van die onsteking op tijd zetten kan je dat misschien uitleggen hoe da precies moet
                ik woon in lierop bij eindhoven

                #17512782
                freek corsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 December 2004

                  De ontsteking op tijd zetten.

                  De distributie kun je op tijd zetten door het merk teken van de nokkenas poulie boven aan te zetten, dan staat de 1e cilinder aan de distributie zeide op ontsteken. Als je de verdelerkap eraf schroeft kun je de rotor bekijken op welke bougiekabel die gericht staat.

                  De motor draait vooruit, dat is als je naar de distributie kijkt rechtsom.

                  De ontsteking volgorde is 1 3 4 2

                  Ik hoop dat het je zo lukt.

                  #17512783
                  vlas
                    Lid sinds:
                    15 August 2009

                    ja zeker zo lukt het wel jah bedankt
                    van die bougie kabels de ohm meten hoe dat

                    #17512784
                    freek corsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 December 2004

                      neem een multimeter zet hem op Ohm, meet door de kabel heen en lees de waarde af.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.