Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › 2.0 16v 2.0xev sneller maken ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2011 om 21:37 #17805596
Juppzz zo zelfdzaam is ie overigens niet.
hier rijden er al 6 rond in 1 dorp.
waarvan 2 5deurs.
Alle 4 niet vooruit te schijten met die VEEL te lange versnellingen.
Willem
23 februari 2011 om 21:44 #17805597Ik bedoel dat ze erg weinig te koop worden aangeboden…
In mijn vorige 147pk sterke astra z2.2se heb ik eens tegen een GTI (150) gesport,
dat heeft die gti dik verloren, dat is geen grootspraak maar om even ontopic te blijven,
Tallie haar astra moet toch minstens zo snel aanvoelen als haar GTI..25 februari 2011 om 18:24 #17805598haha ik had de 2.0 16v 150pk versie en het is geen 7.8 seconde naar de 100 maar 8.7
mijn gti had een katvervanger en een spaghettie spruitstuk en deze pakte echt snel op
mijn vriend met zijn E kadett toen nog 2.0 16v 150pk trok sneller weg maar liep niet uit scheelde 129 kilo mijne was zwaarderverder bijna zo goed als alle stoplicht sprintjes gewonnen
en de astra is echt stukken langzamer en onderin helemaal
ik ben ook stiekem aan het twijfelen of ik de astra niet weer zou ruilen voor een gti25 februari 2011 om 19:43 #17805599[rquote=1877612&tid=141388&author=Tallie_GTI]haha ik had de 2.0 16v 150pk versie en het is geen 7.8 seconde naar de 100 maar 8.7
mijn gti had een katvervanger en een spaghettie spruitstuk en deze pakte echt snel op
mijn vriend met zijn E kadett toen nog 2.0 16v 150pk trok sneller weg maar liep niet uit scheelde 129 kilo mijne was zwaarderverder bijna zo goed als alle stoplicht sprintjes gewonnen
en de astra is echt stukken langzamer en onderin helemaal
ik ben ook stiekem aan het twijfelen of ik de astra niet weer zou ruilen voor een gti[/rquote]
Zag het had verkeerd getypt.
Ik vind ook niet dat je de 136pk X20XEV mag vergelijken met een 150pk motor.
Willem
27 februari 2011 om 12:26 #17805600ik ging er van uit dat ze de 85kw versie had.
Maar het verschil is maar 14pk, de golf is wat ouder en zal wat paarden zijn kwijtgeraakt.
over het koppel van de Astra: 188nm en de Golf (110kw): 180nm of mag ik dat niet vergelijken Wim?27 februari 2011 om 12:27 #17805601ik ging er van uit dat ze de 85kw versie had.
Maar het verschil is maar 14pk, de golf is wat ouder en zal wat paarden zijn kwijtgeraakt.
over het koppel van de Astra: 188nm en de Golf (110kw): 180nm of mag ik dat niet vergelijken Wim?27 februari 2011 om 12:32 #17805602idd het scheelt maar 15pk hoezo zou ik dat niet mogen vergelijken ?
van 15pk zou je niet zo veel moeten merken dacht ik zo …
en hij is gewoon echt veel langzamer onderin
4 maart 2011 om 06:59 #17805603Ipv je huidige motor te tunen, kan je ook overwegen een 2.2 uit een andere astra erin te bouwen.
Ga je naar de reeds genoemde 147pk, doe je er een 2.4 inlaat op, dan win gelijk weer wat.
Die 2.4 inlaat doen ze veel bij SPeedsters.4 maart 2011 om 19:56 #17805604onderin doet deze XEV vrij weinig, maar als ie echt te weinig doet onderin zou je eens naar je distri timing moeten kijken, en je nokkenassensor een uitwisselen met een van een gelijke motor.
de XEV (Vectra) van mijn Zwager is wat dat betreft ERG vlot!! en dat is sinds de nokkenassensor is vervangen eigenlijk alleen maar beter geworden.
willem
5 maart 2011 om 10:23 #17805605wat ik dus ook bedoel, voordat je complete motorblokken gaat vervangen of dure intake-kits koopt of ongein gaat uithalen.
wees zeker dat je blok 100% in orde is! vervang wat kapot of versleten is door origineel of beter spul!wat wim-v6 zegt check je nokkenassensensor (mooi galgje woord)
onderin zou hij juist wel redelijk moeten presteren, bijvoorbeeld;
Astra: 188nm@3400RPM… 136pk@5600rpm
golf: 180nm @ 4800RPM… 150pk@6000rpm
206gti: 190nm@4100rpm 128pk@6000rpm
A3 1.8 5v 173nm@4100rpm 125pk@6000rpm
allen tussen de 125 en 150pk en rond jaartal 1999 behalve de golf.
wel aardig vergelijkbaar dacht ik..5 maart 2011 om 10:24 #17805606ooh, sh*#, de pug 206 moet 138pk zijn
5 maart 2011 om 10:29 #17805607zou je kunnen vergelijken.
Dan moet je nog even kijken hoe het verder gaat.
je hebt namelijk ook verschillende versnellingsbakken.
zo heeft de Astra X20XEV veelal Hele lange versnellingen, de vectra van mijn zwager heeft zelfs langere als mijn Vectra-V6!!
daar zit ook een hoop verschil in met rijden.
De golf GTi heeft een iets sportievere versnellingsbak.
De Sportieve peugeots hebben meestal gewoon perfecte motor / bak combi’s waardoor ze erg snel zijn.
Willem
5 maart 2011 om 10:36 #17805608opzich zijn de verschillen op papier niet zo groot.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no
maar de verschillen in de praktijk veelal deste groter.
5 maart 2011 om 10:40 #17805609Heb je helemaal gelijk in Wim, maar het is een indicatie.
dan moet de astra wel een hele hele lange versnelling hebben, dan zou de astra ook een hogere top hebben, of niet?
en dat heeft ie op papier niet.over 1 ding zijn we het eens; de motor moet in goede conditie zijn voordat ze gaat tunen…
5 maart 2011 om 12:25 #17805610er zit bij mij volgens mij wel een lange bak achter denk gelijk ongeveer aan mijn golf
de golf deed 60 in de 1 en bijna 110 in de 2
onze corsa gsi haalt de 60 in de 1 bij lange na niet deze heeft een hele korte bakik wil binnenkort even de olie vervangen , filter , kleppendeksel en distributie
nog wat vergeten ?5 maart 2011 om 13:01 #17805611Ik heb onlangs heel veel van die 85kw golfjes proef gereden en een paar 16v maar dan in passat en vind ze sowieso niet naar voren te branden ivm de c20ne/xe.
Je kan erg lang doortrekken, het maakt wat herrie en geeft wat kick.. Maar het is gewoon totaal niet spannend..
Opel is springiger…
Hebben die xev blokken iets aan een katvervanger? Dat is wel goedkoop..5 maart 2011 om 13:42 #17805612passat is natuurlijk zwaarder als de 16v golf en volgens mij ook niet de abf versie , dus niet te vergelijken met de golf 2.0 16v abf
ik vind dat de astra af en toe ook inhoudt
waar kan dat aanliggen5 maart 2011 om 13:42 #17805613Dat houd dus in de bij VW een sportieve bak, een bak is met VEEEEEELLLLLLL te lange versnellingen.
houd wel rekening met het volgende, de VW bak is korten in de hogere versnellingen, dat houd in dat een Golf GTI-16V niet 170 in 3 haalt, en niet 2700 a 2900 toeren bij 120km/u draait, maar meer toeren, dan dat.
willem
5 maart 2011 om 13:44 #17805614sprintjes maakt het er wel leuker door ;) en dat mis ik
top boeit me niet dat mag je toch nergens rijden6 maart 2011 om 02:57 #17805615Ik dacht dat cabriobully(Tuningchips?)hiero, met een geschreven chip de xev over de
160 pk van de x20xer kon laten leveren,
ik zelf heb ook de x20xer in de opc (op papier vrij rap), met een tussensprintje
met 80 in z’n 5 verlies ik het denk ik nog van een 1.6 8v, want onderin zijn ze zo lui als de pesten de beleving van optrekken is natuurlijk ook niet te vergelijken, in de astra is het geluid enz natuurlijk niet zo aanwezig als in de golf
over het inhouden zal de forum-goeroe dhr wim-v6 vast en zeker nog op terug komen
gasklephuis reinigen zal nooit verkeerd zijnbij mijn zwager was het ook soms een beetje inhouden, en toen in eens met een inhaalactie ging die niet meer boven de 4500 rpm,
dat was dacht ik de nokkenassensor of de krukassensor6 maart 2011 om 03:00 #17805616diegene is dus geen vriendjes met de beheerder:D
6 maart 2011 om 08:10 #17805617nee blijkbaar niet:D
gasklep is al gereinigd want hij viel eerst ook uit , dat is nu allemaal goed;)
6 maart 2011 om 09:28 #17805618Er is hier al over deze nokkenassensor geschreven.
je kan hem eens uitwisselen.
Willem
6 maart 2011 om 09:49 #17805619idd ik ken helaas niemand met het zelfde blok , dus zal eens kijken wat zo 1 nieuw kost ;)
6 maart 2011 om 09:59 #17805620tientje of 8 (schrik!!)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.