Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › 2.0 16v 2.0xev sneller maken ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2011 om 19:28 #17231732
hey
ik vind mijn station 2.0 16v langzaam onderin
het duurt echt lang voordat hij opgang komt
als je aan komt rijden op een stoplicht en je hebt hem in de 2 en je wil gelijk weer optrekken omdat het groen word kun je beter naar de 1 schakelen want dan heb ik tenminste wat powerkan ik er iets aan doen om hem iets sneller te maken ?
zodat hij in ieder geval onderin iets meer doet ?allle orginele dempers enz zitten er nog onder op de einddemper na
27 januari 2011 om 18:06 #17805572Ik zou dat ook wel willen weten heb ook zo’n torretje in mijn astra
27 januari 2011 om 18:14 #17805573chip? lexmaul ram?
wat wil je er aan uitgeven?
27 januari 2011 om 18:28 #17805574Wat voor 16V gaat het om? X20XEV? Misschien een kortere eindoverbrenging? Trekt harder op tegen verlies van topsnelheid.
Chippen doet vrij weinig op non-turbo blokken. En als je met een Lexmaul RAM er wat uit wil halen moet je wss meer gaan doen (beter uitlaat op z’n minst, iets scherpere nokkenassen zijn aan te raden, en daarna afstellen/chippen op een rollerbank)27 januari 2011 om 18:30 #17805575Je kan alles aanpassen zoveel je wilt, wat is budget?
Wat wil je bereiken?Je kan een turbo ombouw overwegen, of atmosferisch blijven rijden.
Uitgaande van Atmosferisch
Uitlaat
Spaghetti spruitstuk en goede groep A uitlaat incl. 200 cells sportkat plaatsen
Lexmaul is hier een goede leverancier voor.Inlaat
Dbilas FlowtecLuchtfilter
Dbilas Flowmaster + FLowpipe
Of een K&N vervangingspaneel
Geen open lucht filter!Nokkenassen
Andere, sportievere nokkenassen plaatsen
Zijn diverse merken voor:
Dbilas, Catcams, etc.
Hierbij moet ook je distributieset vervangen worden.Benzinedrukregelaar
Als je vanalles aan je motor wijzigt kan het zijn dat hij iets meer benzine nodig heeft.
Een powerboostvalve is dan aan te raden.Chiptuning
Dit doe je pas als je al het bovenstaande hebt aangepast, dan laat je hem op maat afstellen.
Wil je sneller klaar zijn, dan plaats je een FGA Powerbox, dat is een aparaat dat je tussen ece en motor plaatst zonder dat je iets aanpast aan je kabelboom.En dit zijn de relatief makkelijke ingrepen, daarna moet je gaan denken aan andere zuigers, drijfstangen etc. etc..
Turbo ombouw
Dit is veel ingrijpender, maar levert het meeste op.
Hiervoor kan je terecht bij Dbilas.
Ze hebben kits eventueel incl. montage in 2 smaken light en full. Voor jouw motor kan je dan tot 245pk gaan.
Zo’n kit bestaat uit een turbo, komplete uitlaat, sportkat, Flowtec inlaat en alle aanbouwdelen.http://www.lexmaul.de
http://www.dbilas.deZelf met een tot dik 170pk opgevoerde Astra F GSi x20xev gereden en dat reedt super moet ik zeggen (lexmaul spaghetti, groep a uitlaat, geen cat, nokkenassen, k&n filter, powerboostvalve en een FGA Powerboxx).
Voor wat meer trekkracht onderin zou ik de komplete uitlaat vervangen incl. spruitstuk en kat..
Daarnaast kan je zo’n FGA Powerboxx overwegen.Maar goed alles kost geld en tuning heel veel geld.
27 januari 2011 om 18:31 #17805576geen idee , niet al te veel
het is idd een x2.0xev
ik denk zelf dat de middendemper er tussen weg halen al heel wat scheelt , dat ding is echt gigantisch en ik dat zelf aan het spruitsstuk ?
27 januari 2011 om 18:35 #17805577@McKaamos en Kiyamizio
Verdiep je eerst in de materie, want volgens mij bestaat er helemaal geen Lexmaul RAM voor een X20XEV.
;)27 januari 2011 om 18:41 #17805578nee idd daar keek ik dus net ff naar maar bestaat niet :D
27 januari 2011 om 18:52 #17805579o dit is een xev! srry
trouwens die prijzen:o
27 januari 2011 om 18:58 #17805580Ik zei ook niet dat het goedkoop was :P
27 januari 2011 om 19:02 #17805581ik heb er zelf niet heel veel verstand van (voor de gene die het niet door hebben ben een meisje :D)
ik zat al even te kijken naar een spruitstukje minimaal 400 euro :o
27 januari 2011 om 19:06 #17805582[rquote=1853364&tid=141388&author=Corsa_GSi]@McKaamos en Kiyamizio
Verdiep je eerst in de materie, want volgens mij bestaat er helemaal geen Lexmaul RAM voor een X20XEV.
;)[/rquote]
Ik dacht dat die van de C20XE wel zou passen.
Maar er zijn prima alternatieven. Het algemene idee was een speciaal inlaat spruitstuk, en bij mij komt dan meteen Lexmaul RAM naar boven.Thanks voor de info iig, weet ik dat ook weer :)
[rquote=1853399&tid=141388&author=Tallie_GTI]ik heb er zelf niet heel veel verstand van (voor de gene die het niet door hebben ben een meisje :D)
ik zat al even te kijken naar een spruitstukje minimaal 400 euro :o [/rquote]
Yup, tunen is dure business ;)Een dempertje weghalen/vervangen voor een open pijp of een sportfiltertje plaatsen gaat je niet helpen. Ondanks de claims dat het “tot wel 15pk extra” geeft, heb je pas wat aan zulke dingen als de motor zoveel lucht aanzuigt en gassen uitblaast dat de originele pijpen en filters te krap zijn.
Opel motorblokken zijn geen van allen astmatisch aangelegd. Ze ademen prima, dus je heft geen beperkende factoren op met zulke dingen ;)Wil je een Opel snel laten gaan, dan komt er wat meer aan te pas omdat de motorblokken prima uitgebalanceerd zijn.
Maargoed, een snelle fix voor langzaam optrekken is heel simpel een andere versnellingsbak of eindoverbrenging.
Een nieuwe bak, eventueel met een set aandrijfassen en aanpaswerk, mag niet meer als een euro of 200 kosten. (2dehands dan, even vragen hier @ forum marktplaats)
Een F16CR of F18CR bak is korter als een F20 (die volgens mij standaard op de X20XEV zit), dus trek je harder op, maar daar voor lever je topsnelheid in (b.v. zakken van 205 naar 190 maximaal)Andere optie is je huidige bak aanpassen met een nieuw differentueel.
Van de meeste versnellingsbakken van Opel bestaan meer versies. Zoek even uit welke jij hebt, koop zo’n zelfde, maar dan met een andere eind overbrenging.
Wissel de bak om of plaats het differentieel van de nieuwe in je huidige bak, en voila, meer power met optrekken.Edit:
Oh, en als je er geen verstand van hebt, wordt het tijd dat je je er op in leest en alle kerels met een bek vol tanden laat staan :P27 januari 2011 om 20:21 #17805583het is niet dat ik er helemaal geen verstand van heb hoor:)
mijn vriend is E+Bkadett hier op het forum met een E kadett turbo ;)
ik reed hiervoor golf 3 gti 16v abf en die was behoorlijk geknepen en een spruitstukje en een katvervanger deed al wonderen onderin ;)
dus deze x2.0xev is wat sloom vergeleken met wat ik gewend ben:o27 januari 2011 om 20:34 #17805584wil je alleen dat ie onderin vlotter is?
dan rvs spruitstuk doet al wonderen.
lichtervliegwiel.
3,5 bar benzinedruk regelaar.
k&n inleg filter of open filter.
egr afdoppen en eventueel een kat vervanger.heb je hierna nog geld over dan chippie op maat MET EEN VERMOGENSBANK.
met deze setup is 160 pk haalbaar met 210 a 230 nm koppel
27 januari 2011 om 20:52 #17805585Sja, een Astra weegt ook ff wat meer als een Golf 3, lijkt me ;)
Kilo’s per PK verhouding is dan ook aardig hoog.136PK op 1300kg is net onder 10kg per PK. Die Golf zal waarschijnlijk aan de 8kg per PK hebben gezeten (of nog beter, geen idee eigenlijk)
Ik denk dat de makkelijkste manier om veel meer PK’s in die Astra te krijgen is om een turbo blok er in te hijsen.
C20LET bijvoorbeeld? of nog iets moderners? Turbo blok uit een Astra G hatchback of Coupé?Spelen met de overbrenging lijkt me eigenlijk nogsteeds een interessant idee als het goedkoop moet. Je levert wel topsnelheid in, maar je acceleratie wordt wel beter.
27 januari 2011 om 20:54 #17805586nee hoor mijn golf woog 1109 en deze 1170 verschil valt best mee
ik zal eens even rustig kijken wat allemaal kan
30 januari 2011 om 14:25 #17805587@SVDK20 waarom de brandstofdruk verhogen op een standaard motor, dat heeft totaal geen nut. En EGR afdoppen levert je geen vermogen / koppel op.
Lichter vliegwiel is wel een goede tip, dan pakt een motot inderdaad sneller op, maar valt ook weer sneller terug in toeren bij gas los laten.
Een C20LET plaatsen gaat denk ik niet ivm CANBUS systeem, dan is een X20XER (160pk OPC1 blok) of een Z20LEx (minmaal 200pk, bijvoorbeeld uit een OPC2) motor een beter idee, maar wel prijzig.
Eventueel spelen met de versnellingsbak zou nog kunnen.
Er zijn 3 typen F18’s geleverd achter de X20XEV, dus misschien heb je ene lange bak (WR) en zou je een CR (korte verhoudingsbak) uit een GSi erin kunnen bouwen.30 januari 2011 om 20:56 #17805588brandstofdruk verhogen op orginel ecotec leverd zeker wat op.
zeker in combo met lichtervlieg wiel en open of inlef filter.
egr afdoppen levert geen koppel en vermogen op klopt. maar het helpt het wel behouden als egr steeds verder dicht slipt daalt je vermogen ook.maar waarom gelijk een ander blok Corsa_GSi ? de kosten voor een ander blok kan je ook de kop van de ecotec flowen en eventueel zuiger en drijfstangen vervangen ecotec blokken kunnen na vervangen internals makkelijk 200 pk + aan.
er is zelf meer pk uit een goed opgebouwde ecotec te halen dan uit een c20xe.
+ de ecotec is ook nog aan te passen voor een turbo of compressorhad in mijn calibra ook een x20xev met een f18wr zitten deze had zonder internals aan te passen op lichtervlieg wiel na 171 pk en 211 nm @ 5639 toeren.
enige wat ik heb aangepast is:spruitstuk
open luchtfilter en aanzuigbuis
brandstofdruk regelaar instelbaar
lichtervlieg wiel (levert geen vermogen of koppel op zorgt alleen voor snellere toeren)
63,5 mm uitlaat
zelf kop geflowd
kop laten vlakken
en chiptuning inclusief bank4 februari 2011 om 20:31 #17805589Chantal als sander toch zo goed bezig is:P
Waarom geen c20xe in de station:P
4 februari 2011 om 20:34 #17805590haha nee man dan beter een opc :P
22 februari 2011 om 19:15 #17805591Je kan elke atmo motor opvoeren tot een veelvoud van zijn standaard vermogen, geen probleem.
Echter de tijd en kosten die je daar insteekt….
Dan ben je al snel aan de kosten van een turbo motor inbouwen.
En daar kan je veel makkelijker nog meer vermogen uithalen.22 februari 2011 om 19:22 #17805592Owh ff een tip, bij Eef en Huub in Rotterdam (Ceintuurbaan) hebben ze X20XER krukassen voor een heel leuk prijsje :P
23 februari 2011 om 21:20 #17805593hmm, volgens de kenmerken op een veilingsite vliegt jou astra in 9,5sec naar de 100,
een golfje 3 GTI (85kw) doet daar 10,9sec over :hmmzIk zou zeggen geef hem eens een goede beurt (niet sexistisch bedoeld)
kwaliteits olie en bougies gebruiken….23 februari 2011 om 21:27 #17805594Tja, de golf-III 2.0 16V doet op papier 8,7 sec naar de 100km/u
heb er alleen nog nooit een originele meegemaakt die uberhaupt onder de 9 seconde aan de 100 zat, maar op papier is ie goed rap.
alleen knalt zo’n vervelende Clio Williams bij je weg als je in de golf rijdt.
Willem
23 februari 2011 om 21:30 #17805595dat zal de zeldzame 150pk gti versie zijn?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.