Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 1e rit Commodore!! – probleem koppeling?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 15:14 #17228151
Eindelijk na ruim 20 jaar stilstand was ik vanmiddag zover dat ik de 2.8GS de garage uitgereden heb en de eerste km’s (zonder APK :agent ) heb afgelegd.
In vogelvlucht de uitgevoerde werkzaamheden:
– Remschijven / remklauwen gereviseerd + nieuwe blokken
– Handremschoenen + nieuwe kabel
– Olieen / koelwater / thermostaat
– Snaren
– Filters / bougies+kabels
– Uitlaat nieuw
– Benzinetank schoon
– Oppervlakkige ‘roest’plekjes bijgewerkt
– Elektrisch weer alles werkend gemaakt
– Gordels achterin
– Complete schoonmaak binnen + nieuwe matten
– Andere (zwarte) GS grille / GSE spoiler stripping
– Nieuwe blauwe kentekenplaten
– GS/E Ronal velgen (behandels bij Wheeltrim) + nieuwe naaf doppen + nieuwe banden.
– diverse andere dingetjes:DOm 14 uur rustig de dijk op gereden, de remmen getest, koelwater temperatuur + oliedruk bekeken.
Alles in orde, motor loopt supermooi, BEHALVE de koppeling.De kopping pakt prima, slipt absoluut niet, alleen maakt het de volgende geluiden:
Al ik stilsta een fluitend/hoge rinkeld geluidje, trap ik dan de koppeling in is het geluid weg.
Houd ik (stilstaand) de koppeling ingetrapt en geef gas tot boven de 3000 tpm komt er een ratelend/tikkend geluid vanonder de auto (3 ratels per seconde?), laat ik gas los gaat het geluid ook weer weg.
Als ik rij bv 60 in 3 en ik raak het koppelingspedaal aan (ook al als ik het heel licht aantik) hoor je eenzelfde ratelend geluid en dit voel je ook in het pedaal.
Rij je gewoon met de koppeling op dan hoor je niets en rijdt het prima.
Iemand een idee waar naar te kijken?Ik wilde de auto zsm APK laten keuren maar ik weet niet of ik met deze koppelingsproblemen gewoon naar het keuringsstation kan rijden (20km)…
Ik hoor graag van jullie!
7 november 2010 om 15:58 #17756078Klinkt als een probleem met je druklager.
Ik had de mijne ook vervangen, maar de nieuwe draaide iets te zwaar. Sindsdien een vervelend piepje bij losgelaten koppelingspedaal. Piepje is weer weg als ik met m’n voet achter het koppelingspedaal ga en deze iets optil.
8 november 2010 om 17:15 #17756079je zou als noodoplossing tijdelijk een veer kunnen monteren op het koppelingspedaal / koppelingshevel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.