1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i

Forumindex Forums Modellen Tigra 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Dominic

ik heb een foto van een mat zwarte tigra ergens gevonden..
      laat m zelf ook mat zwart wrappen een keer..

die rood/zwart heb ik ook een foto van gezien ergens..

ik zal is gaan zoeken ;)

edit:

kan zo snel die tigra niet vinden maar
      dan krijg je zo`n soort effect??

en mat zwart is ongeveer zo

2e-c14nz

Mat is wel heel erg gaaf eigenlijk. :thumbup Ben zelf behoorlijk into detailing, dus dat zou eigenlijk weer niets voor mij zijn :D

Jeroen-tigra

ik vind de mat zwarte tigra erg mooi,
          alleen vind ik het weer sonde van die booskijkers,
          ik wil de koplampen een beetje na gaan maken van een calibra, beetje langgerekte vorm die een beetje kwaad kijkt.
          en daar nog mijn eigendraai aan geven, word wel wat denk ik.

hoe zou het trouwens zijn als je een kleur als bordeaux rood in het mat laat spuiten, of kan dat niet?
          ik denk dat het toch het bordeaux rood word met mat zwarte motorkap, dak en achterklep.
          ramen worden ook donker dus dat staat wel strak,

de rode kleur wil ik dan in de velgrand terug laten komen,
          en de rest van de velg dan weer mat zwart, leuk geluidje in de auto en wat wil je nog meer!
          helemaal perfect toch:o

wat kost dat wrappen trouwens, en wat is het voordeel van wrappen op spuiten??

greetz:wors

funkycorsa

die tigra is niet mat zwart :P
            dat is de oude auto van geert (g-style) en die is zijn standaart kleur maar dan met matte blanke lak :thumbup

Dominic

ik zei toch ongeveer ;) haha..

op die andere foto “lijkt” ie mat zwart :D

funkycorsa

jah je had idd ongeveer gelijk :P

hij hangt trouwens nog rond op het tigrateam.nl forum rond mocht je vragen voor hem hebben :thumbup

Jeroen-tigra

Als ik mijn auto in zwart en bordeaux rood laat spuiten,
                  En daar doe ik matte blanke lak overheen.
                  Zou dat een beetje strak worden? Heeft hier iemand verstand van spuoten? Waar en wanneer is de eerstvelgde 100% tigra meeting dan? Daar wil ik wel ff bij zijnking:

Dominic

Daar wil ik ook wel bij zijn :D

Jeroen-tigra

ik ga morgen de hele dag met mijn auto bezig,
                      de hele dag kan ik in de loods van mijn buurman bezig, auto mag op de brug etc.
                      maar wat zijn de aandachtspuntjes waar ik op moet letten bij mijn tigra qua onderhoud?
                      zijn er ook simpele dingen die ik kan vervangen of anders kan doen zodat ik me de komende tijd niet meer druk hoef te maken over het onderhoudt van mijn auto? nou denk ik zelf aan bougies, olie filter, etc. etc. maar wat nog meer?
                      morgen maak ik even de 1e foto’s van mijn auto,
                      ik probeer ook gelijk even de bumpers er onder te maken,
                      even kijken hoe dat staat en dan kunnen mensen hier op het forum hopelijk die foto’s een beetje bewerken.

pascalo

ROEST! ;)

2e-c14nz

Veerschotels, uitlaat lijn nakijken op lekken ed. Dempers en veren bekijken, of deze slijtage vertonen. Remblokken en schijven nakijken etc..

Jeroen-tigra

ik ben vandaag de hele dag met mijn auto bezig geweest,
                            nou ben ik er achter gekomen dat ik een redelijk probleem heb.
                            de achterbumper heb ik van de auto afgehaald zodat ik bij mijn linker achterspatbord kon,
                            daar zat namelijk wat roest op wat ik bij moest werken.
                            maar ik kreeg natuurlijk de achterbumper niet los want ik durfde er niet te had aan te trekken,
                            nou zei iemand tegen mij: gewoon doortrekken,die clipjes laten vanzelf wel los, dus ik trekken aan die bumper.
                            en jawel hoor, bumper kwam ineens los, helaas wel met de halve achterkant van de auto er nog aan:(
                            dat hele stuk staal waar de achterbumper op vast zit is compleet doorgeroest, is niks meer van over. niks….
                            nou was mijn bedoeling om bij de plaatselijke autosloop de bumper van de eerste tigra die ik tegen kom eraf te trekken en dan het deel wat bij mij verrot is uit die auto te slijpen en bij mij er in lassen,
                            of ik kan een heel nieuw stuk staal in vorm slaan en dat erin lassen.
                            dat duurt waarschijnlijk het langst maar word wel het strakst en dan weer ik zeker dat het nooit meer roest,

PUNT 2:

ik heb de motorkap van mijn auto open om de bougies te vervangen en draai dat gekke kapje van mijn blok af.
                            nou zie ik rechtsvoor ineens een slang los zitten(dus de slang die nog net rechts onder dat beschermkapje valt)
                            ik die slang natuurlijk gelijk vastzetten en gewoon rustig doorgaan met bougies vervangen(is gewoon goed gegaan trouwens)
                            maar ik start mijn auto weer en ineens een vette pluim witte rook, echt gigantisch.
                            ik snap er echt niks van, en omdat ik denk dat dat gewoon niet van de nieuwe bougies kan komen moet het aan die slang liggen… ja of mijn kop pakking is lek ofzo, de bougies waren trouwens ook niet mooi koffie bruin ofzo, een beetje vieze gele aanslag zat er op de electrode.
                            ik snap dus ook niet waar dat door komt, mischien is de afstelling verkeerd met te weinig benzine en teveel lucht waardoor je inbranding gaat krijgen ofzo?

als iemand hier verstand van heeft zou die mij astjeblieft een beetje info kunnen geven hierover?

status van de auto:

*side skirts liggen eraf,

*achterbumper ligt eraf,

*voorbumper ligt eraf,

*alle embleempjes verwijderd,

*alle roesplekken zijn afgeslepen, geborsteld, met roestomvormer behandeld, daarna overgespoten met roestwerend metaalprimer, daarna weer gepoten met een primer die ervoor zorgt dat de hechting met plamuur optimaal is.

planning voor de komende tijd:
                            onderkant van de auto helemaal strak maken ,
                            alle nieuwe rommel monteren(velgen, bumpers, lampen etc.)
                            en de hele auto in de primer,
                            ook kleine probleempjes wil ik graag oplossen(krakende deur, tikkende uitlaat)
                            gewoon van die dingetjes waar ik me helemaal de tering aan erger.
                            maar eerst richt ik me op de nieuwe apk.
                            die is al een tijdje verlopen… helaas,

greetz

wim-v6
                            Deelnemer

Wens je veel succes met het vinden op de sloop van een tigra die niet verrot is daar.

Volgens mij kan je die stukken nieuw verrkijgen.

Willem

2e-c14nz

Koppakking: Koelvloeistof verbruik, onregelmatig optrekken, rookwolken ed. Bekijk ook de dop van de olie. Bekijk hoe deze eruit ziet en ruik ook even aan de dop.

Jeroen-tigra

Oke, maar het zou dus heel goed de kop pakking kunnen zijn?
                                  Wat moet ik zien en ruiken aan de dop dan? Of er benzine of smeer doorheen zit?
                                  Maar hij trekt inderdaad erg slecht op enzo, de compressie in de cilinders valt dan natuurlijk weg, maar die druk zou dan in het koelsysteem moeten komen toch….. Dan spuit er dus ergens koelwater uit, als ik nog koelwater heb:angel

2e-c14nz

Er zou een soort ”sludge” aan je dop kunnen zitten doordat er koelvloeistof bij je olie komt. Je zou een ander soort lucht moeten ruiken. De 1 zegt dat het naar pannenkoeken ruikt de ander zegt dat het wat zoeter ruikt. Bij onze vorige corsa kon je het ook echt aan de kop zelf zien, hij was behoorlijk vochtig. We hebben hem toen gelijk laten vervangen incl thermostaat.

Dominic

denk dat ik niet extreem veel aan me tigra ga uitgeven..
                                      ik durf niet eens me bumper eraf te halen nu ;) haha..

spaar lekker ff door voor een nieuw type tigra :D

Kaneda
                                      Deelnemer

de hele achterkant van de tigra is nieuw te bestellen bij de opel dealer

Dominic

prijs? :P

is er trouwens een online catalogus van
                                          tigra onderdelen?

Jeroen-tigra

Ik zal er morgen even achteraan bellen wat dat kost,
                                            Zelf kan ik het ook maken, maar dat kost weer wat tijd hea..
                                            Kijken wat het goedkoopst is qua uren en prijs enzo.
                                            Nieuwe voorbumper komt er hopelijk vrijdag op als het meezit, ligt eraan hoe rot de voorkant is. Dat zien we allemaal dan wel weer,
                                            Eerst die achterkant maar eens bijwerken, en mooi laten spuiten enzo..

En trouwens, als ik julie was zou niet zelf een spruitstuk en uitlaat maken, is meer werk dan je denkt, haha.

Peace:afro

Kaneda
                                            Deelnemer

origineel gepost door Dominic
                                              prijs? :P

is er trouwens een online catalogus van
                                              tigra onderdelen?

met of zonder mijn speciale opel korting?:)

375 per stuk/per complete kont! hebben we betaalt met zijn 4ren tegelijk

alleen meende ik 425 2 zijachterpanelen met midden tussen stuk

Jeroen-tigra

Ik heb in assen de dealer gebelt en die vertelt mij 220 euro voor de hele kont van mijn tigra, mischien een namaak deel of iets wat al lang op de plank ligt mischien, maar ik las er gewoon zelf een nieuwe plaat in, hoeft ook niet meer als origineel te worden, komt toch een sportbumper overheen,
                                                Zo precies komt het dus allemaal niet, als het maar strak word en dat het nooit meer zal rotten,

groenetijger

origineel gepost door Jeroen-tigra
                                                  Ik heb in assen de dealer gebelt en die vertelt mij 220 euro voor de hele kont van mijn tigra, mischien een namaak deel of iets wat al lang op de plank ligt mischien, maar ik las er gewoon zelf een nieuwe plaat in, hoeft ook niet meer als origineel te worden, komt toch een sportbumper overheen,
                                                  Zo precies komt het dus allemaal niet, als het maar strak word en dat het nooit meer zal rotten,

Als de bumper maar past, en je het zo maakt dat het er voor het oog aardig uitziet en goed beschermd is, is het goed toch :)

sebastiaankadettcabriogsi
                                                  Deelnemer

als je te lui bent om om te bouwen

1800 smallblock die schijnen er te zijn weet hier alleen geen moter code van, ik d8 iets van c18xe1 ?

of een c20ne of een c20xe en dan met een lange bak, dat vind ik persoonlijk het fijnste rijden (met koppel onderin)

wim-v6
                                                    Deelnemer

X18XE1 en Z18XE zijn smalblock 1800 16V motoren

Willem

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 78)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.