Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2010 om 08:07 #17672116
En wat voor ET waarde heb je eronder zitten dan?
Ik heb namelijk velgen met ET 42. Maar die passen wel denk ik,17 mei 2010 om 09:58 #17672117ST6 velg – 7,5J x 17″x ET40
kosten 189,- excl btw en excl banden..
kom je op zo`n 1400,- incl. met banden..
past precies in de wielkassen maar als je echt tot het einde doorveert komt ie er tegenaan aan de binnenkant.. 1,5cm ofzo.. (voorbanden)
17 mei 2010 om 10:15 #17672118banden moeten trouwens 35% zijn.. anders komt t niet goed uit..
17 mei 2010 om 10:17 #17672119waarom een 1.4 kopen en daarna zeuren over te weinig kracht ???
ram er een c20xe in en zeur dan over te weinig kracht :angel
17 mei 2010 om 20:46 #17672120Of een 2.0 8v (c2.0ne) dat kost je véél minder en in een tigra heb je er al helemaal niet mee te klagen kwa vermogen…
17 mei 2010 om 20:57 #17672121prima, hartstikke mooi. Regelel julie dan de keuring en bouwen julie dan de hele rommel bij me in? Dan vind ik het prima hoor, :angel
Tot die tijd blijft de 1400 erin en probeer ik die een beetje op kracht te krijgen met onderdelen die ook op een 1600 passen aangezien dat er 1 op 1 is past is dat nog wel te doen voor me,
@dominic, bedankt voor de velgen info. Mijn velgen zijn al gekocht. Ik hoop toch echt dat ze wel passen, en anders maak ik ze passend. Vind er wel een manier op,19 mei 2010 om 10:57 #17672122Ik zou zeggen koop een auto die al koppel en pk’s genoeg heeft uit een 1400 valt niet veel te halen.
19 mei 2010 om 18:24 #17672123Schrick 280 graden nokkenassen zijn onderweg, powerbox van crooke is ook onderweg, vliegwiel word afgedraaid nu op dit moment, flenzen van spaghetti spruitstuk en uitlaat zijn klaar, spruitstuk en uitlaat zelf begin ik volgende week aan. En dat alles is bestemd voor een 1600 blokje die ik een dezer dagen van de sloop haal, dit alles moet toch wel een leuk aantal PK’s op gaan leveren,
Auto word ook nog zo licht mogelijk gemaakt en ik ben van plan iets leuks te doen met de achterklep, het is dus vanaf nu een project auto en er word niet mee gereden,Wie hier kan een beetje mooi booskijkers aan mij motorkapje lassen?
Ergens volgende maand als ik zelf verschil kan zien met nu plaats ik foto’s van voor en na.
Wat kosten dyno testjes eigenlijk, ik wil de voor en na PK’s ook wel weten…
Greetzking:
19 mei 2010 om 22:15 #17672124volgens mij kun je voor 85 euro bij Niels (DHZ Twente) op de bank krijg je ook netjes uitdraai mee
ik ga zelf eind volgende maand ook op dyno voor 50 euro per man wel een groepje van 15 auto’s
20 mei 2010 om 05:10 #17672125origineel gepost door Jeroen-tigra
Schrick 280 graden nokkenassen zijn onderweg, powerbox van crooke is ook onderweg, vliegwiel word afgedraaid nu op dit moment, flenzen van spaghetti spruitstuk en uitlaat zijn klaar, spruitstuk en uitlaat zelf begin ik volgende week aan. En dat alles is bestemd voor een 1600 blokje die ik een dezer dagen van de sloop haal, dit alles moet toch wel een leuk aantal PK’s op gaan leveren,
Auto word ook nog zo licht mogelijk gemaakt en ik ben van plan iets leuks te doen met de achterklep, het is dus vanaf nu een project auto en er word niet mee gereden,Wie hier kan een beetje mooi booskijkers aan mij motorkapje lassen?
Ergens volgende maand als ik zelf verschil kan zien met nu plaats ik foto’s van voor en na.
Wat kosten dyno testjes eigenlijk, ik wil de voor en na PK’s ook wel weten…
Greetzking:
das leuk al die dingetjes die je erop gaat zetten maare, das allemaal vermogen en koppel boven in (lees boven de 4500 rpm!!!!) en het wordt onderin alleen maar minder onderin en ik kan het weten
ik had een x14xe met dbilas stage 2 (dbilas flowtec, 282 graden nokkenassen, chip en uitlaat) en dat alles was goed voor 125 pk en 136Nm aan koppel
en zoals je ziet zit het max vermogen op 6700 rpm en max koppel op 5500 rpm dus allemaal bovenin
20 mei 2010 om 16:23 #17672126hmmm… dat is mooi kloten dat ik daar nu pas achter kom,
en wat is goed voor het optrekken dan, spaghetti spruitstukje en afgedraaid vliegwiel?
ik begin te begrijpen dat ik beter voor een andere motor had kunnen kiezen, ofniet?
maar de gewichtsklasse is ideaal voor mij zo, paar kilo erbij en je zit weer een klassen hoger.
en nu kost het me aan wegenbelasting echt geen ene drol en verzekering ook is ook niet superduur ofzo,
maar hoe kan ik mijn koppel verhogen in mijn auto?
zo klein mogelijke velgjes??:o beetje jammer want ik heb al 17 inch….ik weet het niet meer nu, dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag…..
20 mei 2010 om 16:27 #17672127ik heb nog een 1.6 liggen met alle delen erbij.
mag weg voor weinig :P
bak etc etc20 mei 2010 om 16:28 #17672128en wat gaat dat kosten dan… kun je me berichtje sturen ofzo??
20 mei 2010 om 16:29 #17672129u2u
20 mei 2010 om 17:04 #17672130Originally posted by Jeroen-tigra
hmmm… dat is mooi kloten dat ik daar nu pas achter kom,
en wat is goed voor het optrekken dan, spaghetti spruitstukje en afgedraaid vliegwiel?
ik begin te begrijpen dat ik beter voor een andere motor had kunnen kiezen, ofniet?
maar de gewichtsklasse is ideaal voor mij zo, paar kilo erbij en je zit weer een klassen hoger.
en nu kost het me aan wegenbelasting echt geen ene drol en verzekering ook is ook niet superduur ofzo,
maar hoe kan ik mijn koppel verhogen in mijn auto?
zo klein mogelijke velgjes??:o beetje jammer want ik heb al 17 inch….ik weet het niet meer nu, dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag…..
hoezo dat je daar nu pas achter komt??
Volgens mij had ik je op pagina 1 al gezegd dat het niet gaat werken met deze motoren.Maar je bent eigenwijs en kijkt niet naar hoe lang en serieus iemand bezig is in de tuning, en ga je wat halen om vervolgens te klagen :hmmz
20 mei 2010 om 17:47 #17672131De x14, x16 en de x18 motoren moeten het nu eenmaal hebben van hun hoge toeren. misschien een idee om eerst hier me rond te rijden en straks kijken voor een ander blok. of een leuk turbo kitje, als je een paar 1000 euro over hebt…
20 mei 2010 om 19:41 #176721321.4/1.6 is gewoon net te licht eigenlijk, als je eenmaal 2liter hebt gereden wil je niet anders :wors
21 mei 2010 om 16:37 #17672133@ corsaboy, je hebt helemaal gelijk, dat heb je inderdaad gezegd.
Powerbox en nokkenassen heb ik af kunnen zeggen, de rest kom gewoon mijn kant op.
Voorlopig komt er dus alleen een nieuw uitlaatsysteem op met spaghetti spruitstuk,
En als toevoeging daarop een powerfilter,Hoe kan ik dan de meeste PK’s trekken uit de uitlaat?
Zo recht mogelijk, zonder tussendemper, met kat vervanger en sport eind demper?Dat lijkt me dan eerst wel prima, als ik die auto toch niet met een leuk koppel krijg steek ik daar ook geen geld in, dat is alleen maar zonde.
Bedankt voor de info(alweer)25 mei 2010 om 14:03 #17672134Uiteraard een spaghettie spruitstuk, een middendemper vervanger en een goede einddemper. Let wel, met demper vervangers zal je meer geluid produceren. Dus de kans dat oom agent je van de weg plukt is uiteraard aanwezig. Een powerfilter oid zou ik altijd afraden, omdat je er alleen maar op gaat in leveren. Gewoon een leuk vervangingsfiltertje is goed zat. Mensen die beweren dat je hierop vooruit gaat moet je niet serieus nemen. Wanneer je je spruitstuk gaat monteren kun je deze ook inwikkelen met een hitte band ivm warmte ontwikkeling. Je kunt uiteraard niet zo maar een bepaalde maat van buizen nemen. Je moet namelijk nog wel iets of wat van tegendruk hebben. Hier op het forum staat genoeg info over allerlei systemen.
26 mei 2010 om 06:47 #17672135origineel gepost door Dominic
ST6 velg – 7,5J x 17″x ET40kosten 189,- excl btw en excl banden..
kom je op zo`n 1400,- incl. met banden..
past precies in de wielkassen maar als je echt tot het einde doorveert komt ie er tegenaan aan de binnenkant.. 1,5cm ofzo.. (voorbanden)
Dominic de velgen die jij onder je auto hebt dat zijn toch velgen van de nieuwe Tigra’s ? hoe heten deze velgen? wil ze ook hebben
26 mei 2010 om 10:49 #17672136Dat zijn 17 inch star velgen van de tigra twin top. Ik geloof gespoten in dual paint.
26 mei 2010 om 16:34 #17672137ST6 velg he ;) haha
2e-c14nz heeft t goed :D
kunt ze bijna niet bijwerken als er iets mee
is omdat de lak inderdaad heel apart is..26 mei 2010 om 17:27 #17672138oke, dus wel een middendemper er tussen, dat is dus echt wel nodig.
geen powerfilter dus, maar een goede vervangings filter,mijn tigra gaat over niet al te lange tijd naar de spuiter,
maar ik zit te twijfelen tussen 2 opties;#1, helemaal mat zwart, ramen donker, mat zwarte velgen,
echt zwart op zwart op zwart(wat zal ik zweten deze zomer!!)#2, motorkap, dak en achterklep mat zwart, de rest van de auto in bordeaux rood(maar dan een slagje donkerder).
de velgen ook mat zwart maar dan met een rode velgenlint.wat zouden julie doen?
ik ben zelf echt een fan van mat zwart(dat blijkt) maar lijkt dit wel mooi op een tigra?
of is het toch mooier om een deel van de auto zwart te doen?over de tuning van het blok,
wat kan ik nou allemaal doen dat ik toch iets meer kracht heb onderin?
ik hoor hier zelf van iedereen andere verhalen,26 mei 2010 om 17:34 #17672139Wat misschien wel leuk is, is om te vragen in het fotoshop gedeelte of ze jou auto onderhanden kunnen nemen, dan krijg je misschien een beter beeld krijgen. Persoonlijk ben ik echt into zwart, moet alleen wel blijven poetsen.
Voor meer koppel onderin kun je echt beter je spruitstuk monteren, dat merk je wel goed. Ps waar heb je hem besteld?
26 mei 2010 om 19:40 #17672140spaghette spruitstukje maak ik helemaal zelf, ik beschik op mijn werk over allerlei las apparaten.
*cold arc, ideaal voor plaatmateriaal vanaf 1 mm aluminium. zorg voor een minimaal smeltbad en zeer geringe hitte. met een goede afstellingen, goede lasser en goede pulse instelling word het netter dan TIG.
*force arc, diepe inbranding, niet kapot te krijgen etc.
alle andere soorten las apparatuur,
alles soorten materialen,
lasbochten,
lakken etc.kan alles wel krijgen, en ik vind het leuk om zelf te doen.
ik koop bijvoorbeeld ook wat oudere velgjes en die knap ik zelf weer op,
vind het leuk om te doen en alles is lekker low budget(blijf natuurlijk wel een echte ras hollander)dus ik moet even een topic maken in photoshop gedeelte,
maar dan moet ik wel een goede foto hebben van mijn tigje met mijn bumpertjes er al onder.
daarvoor moet ik dan helaas nog even wachten, word waarshijnlijk dit weekend dat dat allemaal gebeurt…
zelf vind ik mat zwart echt geweldig en zwart op zwart helemaal gruwelijk, -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.