Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 1977 C2 sedan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2011 om 15:54 #17777761
hoop wel dat je de goede veer weer eerst er in heb gezet in de hooft remslinder :D
en nog even kan je leker rijden er mee :)
29 april 2011 om 20:57 #17777762even geschrokken van de nieuwe layout maar we gaan nog es updaten hé…
2 weken geleden geprobeerd om de remmen te ontluchten maar blijkbaar was de remcilinder die ik gereviseerd heb toch niet goed, lekte… Dus maar tegen mijn goesting een nieuwe gekocht, maar die doet het wel goed :) dus ondertussen ontlucht en ik heb remmen, enkel die achterste moeten nog afgesteld worden maar hij stopt dus al…
jammergenoeg heeft deze een ander vloeistofpotje dus mn nieuw kan ik niet gebruiken :(
dan ook alle elektra werkend gekregen, beetje stomme dingen, kabeltjes die verkeerd zaten ed. maar het heeft me iig beziggehouden .
dus dan dashboard terug kunnen monteren:
Dan was het de beurt aan de dakhemel. Hiervoor heb ik beroep gedaan op een bekleder en samen met hem de dakhemel erin gestoken.
daarna nieuwe deurrubbers gemonteerd, en de nieuwe rubbers voor de dakraampjes.
helaas dan erachter gekomen dat ik geen gaten in de C-stijl heb geboord voor de scharnieren van de klapraamjes dus dat word nog even oppassen bij het boren…
De scharnieren waren ook niet echt goed meer, rubbers kapot waardoor scharnier los op het raam zat dus scharniertje uitgeboord en gedemonteerd:
nieuwe rubbertjes:
en het buitenste stuk was nogal verroest dus voorzien van een nieuwe laklaagje:
nu nog de chroom kapjes opkleven en de ramen kunnen gepast worden en dan enkel nog de gaten boren.
Trouwens ik veronderstel dat de scharnieren zo in de B stijl moeten komen? Dus platte kant langs achter?
verder ook voorbumper gemonteerd, schermen moesten nog wat aangepast en afgekit worden maar dit is nu dus ook in orde:
dan ook nog bezig met een meterhoudertje voor onder de middenconsole, moet wat “gerestaureerd” worden:
en nog eens het motorruim, batterij zonder reclame en opel sticker in de plaats:
en dan nog iets vreemd, alles werkt maar ik heb dit over… iemand een idee?
zit aan beide kanten trouwens
30 april 2011 om 17:25 #17777763is het dezelfde kabelboom die erin zit of ene van die andere kadett 4deurs ( die witte )
mss is het voorzien voor verstralers of mistlichtengrtz chriske
9 mei 2011 om 09:34 #17777764het is de originele chris, die van 4deurs was nog wat anders…
maar idd voor verstralers en mistlichten, maar heb ze ingetaped en bij de andere kabels gekleefd.ondertussen zijn bijna alle ramen gemonteerd (nog op 2 dichtingen voor hendel van het klapraam aan het wachten…) Ook heb ik achterruit verwarming, binnenspiegel en zonnekleppen gemonteerd, toch spannend om te snijden in een pas gemonteerde dakhemel…
De spiegels zitten er ook op en de originele luchtfilter ook gemonteerd om naar de keuring te gaan, hopelijk volgende week.to do:
zwarte lijst in de raamrubbers steken
ruitenwissers steken
klapraam monteren
grille zwart spuiten, is wat afgeschenen
zonnekleppen zwart spuiten, wit steekt nogal af tegen de zwarte hemel..
motorkap uilijnenwielen laten uitlijnen/spoor laten regelen
voorlichten laten regelenwat foto’s, dit is trouwens niet de nummerplaat die erop komt, maar zo valt de kadett “minder” op tijdens de kleine testritjes…
de gele schijn op de ene koplamp is trouwens omdat daar zo’n kapje op zit, moet die er nog afhalen…met originele luchtfilter:
dakhemel:
1 klapraam gemonteerd:
en de rest:
9 mei 2011 om 19:23 #17777765Heel netjes zeg, heb je mooi gedaan.
:thumbup
10 mei 2011 om 18:59 #17777766bedankt!
gisteren de kadett es gewassen, was al een ferm laagje stof op gekomen, hier en daar goed mogen wrijven maar hij blinkt terug in zn vel :)
alle ruiten zitten er nu dus in al is er wel een probleem met de klapruitjes die niet goed afdichten blijkbaar…
verder ook nog de grill herspoten en het embleempje gepolijst, de voorschermen voor de 2de keer met nadenkit afgedicht en daarna de wielkast waar nodig een laagje zwart gegeven, ruitenwissers gemonteerd en eens de Revolution velgjes erop gezet.
Vanachter een beetje hoog zo zonder verlaging maar vind het niet misstaan.Ben van plan om een Spax verlaging te kopen van -4cm (dempers en veren) dus zou al heel wat anders moeten zijn dan…
van de zonnekleppen heb ik de witte kant ook zwart gespoten (met motip busje om skai/bekleding te spuiten) en de nieuwe zwarte scharniertjes gemonteerd.
en nu hij gewassen is mag hij onder het lakentje slapen :)
10 mei 2011 om 20:06 #17777767Nice… Verlang om volgende week mee te gaan naar de keuring. :jerry
10 mei 2011 om 20:27 #17777768mooi werk tjerk :thumbup :thumbup
die 2 losse draadjes, niet van de toetert toevallig?
11 mei 2011 om 19:54 #17777769Denk dat het schijnwerper/bermlicht bedrading is
Heb even gekeken en ze zitten bij mijn ascona links en rechts los te wachten op een lampje11 mei 2011 om 20:04 #17777770heeel mooi gedaan man! echt een prachtauto
11 mei 2011 om 20:33 #17777771Erg mooie auto zeg!
Vooral de kleur is erg geslaagd, zeker in combinatie met de zwarte bumpers!Groeten, MArk
19 mei 2011 om 18:40 #17777772bedankt iedereen!!
De kadett is gekeurd! (als oldtimer voorlopig)
Wel nog een helse voormiddag geworden…
om 10h klaar om te vertrekken, batterij plat :shock:even laten opladen en dan uiteindelijk vertrokken.
Maar de kadett deed wat vreemd… schokken tijdens het rijden, ruitenwissers werkten maar half idem met de lichten ed..
batterij was nog niet genoeg geladen precies maar toch verder gereden in de hoop dat hij wat zou bijladen met het rijden.
Dan even langs een garage gereden om de lichten te laten regelen, motor afgelegd, lichten aan maar die schenen nogal zwak.
Toch maar geregeld en toen wou die weer niet meer starten…Dan maar in gang geduwd en nog 10km gereden maar het werd er niet beter op dus dan maar terug naar mn eigen garage gereden, op 2km ervan voor het rood licht terug stil gevallen (bergop…)
dan geprobeerd in gang te duwen maar dat wou niet echt lukken.
15min langs de weg gestaan om iemand te doen stoppen, had startkabels bij (in case of) veel mensen die aan het gapen waren maar niemand die wou stoppen!uiteindelijk maakte iemand dan rechtsomkeer en die heeft ons dan geholpen..
dan terug naar mijn garage, andere batterij gestoken en toen was alles terug in orde!naar de keuring gereden, oude keuringsbewijs moeten heraanvragen (11eur voor een a4’tje!!)
dan de brug op, bleek dat de bout van mn versnellingsbak los hing!
vlug aangespannen en toen verder met de keuring.gelukkig was voor de rest alles in orde..
wel veel bekijks op de keuring, keurmeester zei ze mochten elke dag zo’n oldtimer brengen om te keuren, dan kwam ik elke dag met een smile op mn gezicht naar mn werk.Hij was er dus zeer over te spreken 8)
dan nog even gaan uitrusten en bijtanken op een terasje :wink:
deze namiddag nog naar de bandencentrale geweest om de kadett te laten uitlijnen, ook alles vlot verlopen met veel complimenten van de werknemers daar, zelf ook oldtimerliefhebbers daar, iemand met ford fiesta Mk1, en nog een andere met een manta B dus dat zat wel goed.
Verzekering is ook al in orde, en normaal heb ik morgen middag mijn veel te grote nummerplaten!
bewogen dagje dus.. :|
19 mei 2011 om 20:21 #17777773gefeliciteerd. is echt een super restauratie :thumb
24 mei 2011 om 18:58 #17777774bedankt hoor!
ondertussen is de kadett al ingeschreven, verzekerd en heb ik al de nummerplaten!
motortje heb ik ondertussen laten afstellen, nu nog enkel de kleppen eens stellen, is ook al uitgelijnd.enkel nog klein olielekje aan de oliekeerring thv het staartstuk van achteras dus daar moet nog wat aangebeuren.
voor de rest al een goeie 200km zonder problemen gereden en natuurlijk wat foto’s gemaakt!
24 mei 2011 om 19:23 #17777775Ik vindt hem fantastisch :wors
Nu tijd om rond te rijden met een raampje open en de zonnebril op25 mei 2011 om 19:10 #17777776Vind de kadett echt mooi nu :) Vooral zo zonder al het stof erop :D
Mooi glimmend :D :wub :wub :wub mooi hoor :)
26 mei 2011 om 14:26 #17777777‘t Is een nieuwtje hé! :thumbup
Greetz
5 juni 2011 om 20:47 #17777778dit weekend de eerste meeting gedaan met de kadett en het was er meteen eentje van formaat :)
vrijdag vertrokken omstreeks 10hr naar de kadett C meeting in Sevenum :)
een goeie 200km enkele reis, met een tussenstop in edegem waar ik nog een vriend ben gaan ophalen.
helaas moest ik gisterenavond terug naar huis keren want moest vandaag werken. Maar al bij al was het super, veel moois gezien en vooral genoten van de 520km die ik met mijn kadettje heb afgelegd, en dan zonder problemen!
als was de beugel van mn uitlaatpijp wel afgebroken, maar dat was al zo voor het vertrek…
nu goed, enkele fotos!
donderdag nog vlug een radio erin gestopt, motorgeluid is ook wel leuk maar heb toch graag wat muziek :)
dan vrijdagmorgen vertrokken richting antwerpen, en er waren ook nog 2 vrienden die achterreden met een eigen auto dus leuke foto’s ook van onderweg :)
dan ook in sevenum wat rondgereden, leuke omgeving daar..
dan op voor het vertrek naar huis toch maar vlug de uitlaat met wat ijzerdraad vastgemaakt want trilde tegen de achterplaat…
en natuurlijk nog eventjes uitrusten onderweg met een leuke onverwachte foto als gevolg :)
ook veel leuke reacties onderweg van andere mensen op de autostrade,altijd leuk als je waardering krijgt voor je werk :)
13 juni 2011 om 18:21 #17777779zondag naar een algemene meeting geweest, dream on wheels, veel mooie wagens daar en ook veel interesse in mn kadett dus dat doet wel goed…
vandaag dan naar opel classica meeting/rondrit geweest in Zulte, was dik in orde, zeker de rondrit met een licht nat wegdek
hier enkele foto’s van de voorbije dagen met dank aan de fotografen…
dream on wheels:
zulte:
2 augustus 2011 om 19:59 #17777780behalve rijden heb ik de laatste tijd niet veel meer aan de kadett veranderd, nog veel plannen maar momenteel moeten die even opgeborgen worden…
wel is hij nu dus dagelijks gekeurd, al is er met het weer van afgelopen weken niet veel om van te genieten… Wel doe ik geregeld mee aan navigatieritten (bolleke pijlke) samen met mn vriendin als co :)
maar nog belangrijker, we hebben een huis gekocht, ook nogal een zwaar projectje, maar we zien het zitten.
En natuurlijk moest er een grote garage bij, en daar zijn we dan ook als eerste aan begonnen, dak stond half op instorten en de voorste gevel stond 15cm naar buiten gebogen dus die moesten er als eerste aan geloven…de 2 garages:
en na 2 namiddagjes hameren…
dusja, voorlopig komen er geen updates meer van de kadett denk ik..
2 augustus 2011 om 20:14 #17777781van zo’n grote garage kan ik alleen maar blijven dromen :O :thumbup
succes met je volgende project.19 september 2011 om 19:51 #17777782ondertussen is de garage zo goed als afgewerkt…
en staat de kadett op zn nieuwe plek!nu volle bak aan het huis bezig…
19 september 2011 om 20:56 #17777783zo dan, das een mooie ruimte om lekker te klussen :thumbup
20 september 2011 om 17:40 #17777784Zeker een mooie ruimte!! Een droom!!
10 oktober 2011 om 18:01 #17777785bedankt!
vandaag een dagje verlof dus nog es aan de kadett gewerkt, twas al te lang geleden maar goed…wat is er gebeurd:
nieuwe Ferodo remblokken vanvoor
sportstuur gestoken
sr console met 4 meterkes gemonteerd
en de kadett is eindelijk ook verlaagd :) vanvoor 5cm, vanachter 4 cm
en dan ook bandjes besteld voor mijn Sr velgjes 185/60/13 Falken ZIEX ZE-912ook al 1 van de buitenranden van de SR velgen herspoten omdat die niet goed was, moet er nog eentje herspuiten en dan vernissen, dan kunnen de bandjes erop..
makkelijk begonnen dus eerst de achterkant:
daarna de voorkant, twas een heel avontuur zonder veerspanners maar tis toch gelukt zonder doden/gewonden :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.