1977 C2 sedan

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 114)
  • Auteur
    Berichten
  • #17777736
    Koendettc
      Lid sinds:
      16 December 2009

      geen probleem hoor, vergeet ook wel eens wat :)
      en is nog niet voor direct…

      #17777737
      Koendettc
        Lid sinds:
        16 December 2009

        hier nog een extra fotootje van het hart van de velgen, de rest op vorige pagina:

        #17777738
        Aapje
          Lid sinds:
          1 January 2009

          De zwarte bumpers maken deze kadett toch wel een beetje jou stijl :) Het is niet geheel origineel maar wel netjes! :)

          Hou je die achtermistlamp ook nog erop? :)

          Echt super voortgang heb je gemaakt joh ! Stickers van de bandenspanning al geplakt?

          #17777739
          Koendettc
            Lid sinds:
            16 December 2009

            mistlamp vliegt er na de keuring af hoor…
            en stickers nog niet geplakt nee, ben ik wel van plan hoor :D

            en bedankt voor het compliment :)

            #17777740
            tom Kadettielac
              Lid sinds:
              22 May 2010

              ziet er erg goed uit joh.
              ook zeker leuk die uitgelasten 7J sr velgen, wat voor banden wil je erop draaien dan dat ze moeilijk aan te komen zijn?
              ik heb 8j sr velgen met 175 50 13 banden, dan zitten ze mooi getrokken op de velg(moet je ook maar net van houden).
              en het is een heel gedoe om lucht in te krijgen, ;)

              maar je bent in ieder geval al goed op weg.

              #17777741
              bipsus
                Lid sinds:
                11 February 2007

                goed bezig :afro

                #17777742
                Koendettc
                  Lid sinds:
                  16 December 2009

                  bedankt!

                  zoals ik postte had ik er 195/55/13 op willen steken.
                  Houd niet zo van getrokken banden en komt ook niet super laag (-4) dus kassen moeten toch een beetje gevuld zijn…

                  #17777743
                  Koendettc
                    Lid sinds:
                    16 December 2009

                    nog een paar kleine updates.

                    velgjes klaar om te laten stralen (lassen moesten nog vlak geslepen worden en de rand had wat deukjes, morgen nog een klein beetje de rand laten afdraaien)

                    zwarte pezen gekocht voor in de raamrubbers (en wat van die tapjes voor logo en roosters te monteren)

                    nog wat inkopen gedaan:

                    olie voor boite en achteras:

                    kabel voor tellerbak en koppelingskabel gemonteerd:

                    cardan op zn plek (is geen roest maar kopervet trouwens)

                    ventilatieroostertje gemonteerd:

                    chauffageomkasting op zn plek (wat een k*twerk trouwens!)

                    dan ook een paar avonden bezig geweest (als electronica leek) om de kabelboom terug op zn plek te krijgen en de radio deftig aan te sluiten (zat voordien geen in)

                    en omdat er nog wat moest gespoten worden in de garage eventjes de kadett buiten gezet en dat leverde volgende plaatjes op:

                    volgende week de remleiding aansluiten en benzineleiding leggen. en olie in achteras en versnellingsbak doen en dan zou hij eigenlijk moeten kunnen rijden denk ik… we zien wel.

                    Ondertussen ook nog aan het wachten op het nieuwe dakhemeltje dus voorlopig kunnen de ruiten er nog niet in..

                    #17777744
                    Koendettc
                      Lid sinds:
                      16 December 2009

                      nog wat updates.
                      Deze week de kokers, wielboorden en deuren behandeld met terotex HV400 met zo’n speciaal pistool.
                      Het is trouwens GEEN goed idee om hier een verlengstuk op te steken.
                      Had zelf iets gefabriceerd maar omdat de druk te groot werd op de bus is er wax via het ontluchtingsgat van het pistool naar buiten gespoten.
                      gevolg: deuren, binnenkant, 1 zijkant en het dak vol met terotex (oja, en ikzelf ook helaas…)

                      dan alles heel grondig gepoetst zodat er zeker geen sporen zouden nablijven en dat is gelukkig ook gelukt.
                      Trouwens door dat verlengstuk ging er superveel van die wax in 1x naar buiten waardoor ik 1 bus heb leeggespoten (onbewust) in 1 koker…
                      Die roest waarschijnlijk nooit meer.

                      Daarna het verlengstukje afgehaald en dan ging het perfect en heb ik de rest van de auto kunnen doen met een halve bus…

                      ook mijn bumpers binnen gedaan om chroom te laten afeten.
                      Jammergenoeg vreet dat geen roest weg dus heb ik de binnenkant zelf nog gestraald (en de buiten kant ook nog een beetje aangezien die al terug aan het roesten was op weg naar huis…)

                      voorbumpertje heb ik al gestraald en in epoxy gespoten, normaal morgen de achterbumper:

                      maandag ben ik met mn velgjes naar een vriend geweest om de buitenste rand wat te laten afdraaien aangezien die nogal gekarteld en verhakkeld was…

                      dinsdag binnengedaan bij de straler en dan vandaag mijn velgjes gaan ophalen:

                      en natuurlijk ook meteen in epoxy gespoten, nu nog de lasnaad een beetje strakzetten en dan spuiten.
                      Iemand een idee wat het beste is, eerst zwart spuiten, dan grijs, dan vernis of beter anders?
                      Dacht om 1 zwart te spuiten om de de zilver lak metallic is en daar dus vernis over moet (gaat makkelijkst nat in nat met vernis vind ik..)

                      #17777745
                      Koendettc
                        Lid sinds:
                        16 December 2009

                        et voila, vandaag na het werk direct terug de garage ingedoken voor een paar uurtjes…

                        hemeltje is trouwens aangekomen, zwart zonder gaten en ook nog wat andere nieuwe prulletjes :)

                        hopelijk volgende week de hemel erin steken, verlang al :sleeping

                        dan begonnen met mijn achterbumper, zo ziet die er dus uit als alle chroom eraf is:

                        wat vliegroest op de buitenkant dus, maar vooral de binnenkant was nogal “aangetast” :hmmz

                        maar na een half uurtje magic met de zandstraler zag die er al veel beter uit..

                        en bumpertje in epoxy gespoten:

                        voorbumper klaar:

                        ondertussen de velgen ook gedraaid en bijgespoten omdat er een klein stukje op de onderkant
                        niet was meegespoten omdat die op de balk lag.

                        één “probleem” wel met de velgen door het stralen zit er nu wat grit in de rand tussen velgbed en rand,
                        heb dat zoveel mogelijk proberen uit te halen maar zit toch nog grit tussen. Best gewoon voor de grondlak een heel klein lijntje nadenkit in doen?

                        #17777746
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Die rand vullen met lak….. Dan vloeit er wel in, maar is een tijdrovend klusje.

                          Die mistlamp he, jij zegt dat is voor de keuring. Maar is het niet zo dat auto’s voor een bepaald bouwjaar geen mistlamp nodig hebben?

                          #17777747
                          voederbiet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 May 2006

                            [rquote=1866274&tid=138832&author=Fearless]Die rand vullen met lak….. Dan vloeit er wel in, maar is een tijdrovend klusje.

                            Die mistlamp he, jij zegt dat is voor de keuring. Maar is het niet zo dat auto’s voor een bepaald bouwjaar geen mistlamp nodig hebben?[/rquote]

                            belgiesche keuring he, die gaan al zeuren als je andere bandenmaat heb:argue

                            #17777748
                            Koendettc
                              Lid sinds:
                              16 December 2009

                              we doen nog altijd op het gemak verder…
                              Weer een kleine tegenslag gehad, bij de hertappen van de schroefdraad in de vloer voor de zetelbevestiging is een draadtap afgekraakt…
                              dus redelijk wat miserie gehad om die eruit te krijgen, omdat je daar met een gewone boor niet in kan boren omdat die zo hard zijn.
                              Dan maar via de onderkant wat in geslepen met een dremel en dan verder met hamer en bijtel kunnen verwijderen.
                              Gelukkig zonder schade, en de bout past zelfs nog…

                              wat ik ondertussen gedaan heb:

                              benzineleiding gelegd,
                              remleidingen geplooid en aangesloten
                              bekleding van deuren terug ineengezet
                              bumper steunen gemonteerd
                              laagje metaalplamuur aangebracht op de lasnaad van de velgen en op enkele kleine deukjes op de bumpers
                              olie in boite en achteras gedaan (leuk trouwens zonder brug of smeerput)

                              dan ook nog geprobeerd om de uitlaat te monteren maar dat is niet gelukt helaas.
                              ik heb een voorpijp die past op de auto maar de midden pot heeft diameter 40, de voorpijp diameter 35 en een verloopstuk vind ik daar nergens voor.
                              Toen heb ik een andere voorpijp gemonteerd die wel past op de middenpot maar die komt nu tegen de bodem aan.
                              Dus dat wordt nog even knutselen…

                              dan ook nog mijn stuurtje vervangen door een net exemplaar en mijn pinkermechanisme ook vervangen. dat zat er nog in toen de auto werd gezandstraald de eerste keer en de pinkerhendel kon ik niet/slecht bewegen dus een andere gemonteerd die wel nog goed werkte.
                              Maar nu heb ik wat miserie met het terug monteren van die plastiek behuizing rond het stuur…

                              wat foto’s:

                              en als afsluiter: the power of Dasty ontvetter (van de Wibra :) )

                              Voor:

                              1 minuut later:

                              #17777749
                              Koendettc
                                Lid sinds:
                                16 December 2009

                                weer wat vordering…

                                zeteltjes terug gekregen, zijn opnieuw opgevuld (was de bestuurderszetels was precies maar half meer gevuld :P) en een scheurtje hersteld aan de bestuurderszetel (en ja, ligt alweer stof op…)

                                dan begonnen met de dakhemel, nieuwe mousse op het dak gekeleefd en dakhemel erin gehangen:

                                maar denk toch dat ik hem er ga laten in kleven. Ken niemand die dit al gedaan heeft en een hemel kost met iets teveel om het zelf te proberen…

                                dan heb ik de bumpers geschuurd, in spuitplamuur gespoten, geschuurd en in grondverf gespoten.
                                Vandaag Zwart Satijnglans 50% besteld, zaterdag mag ik er om (wat te druk vandaag in de winkel…) en kan ik de bumpers spuiten.

                                dan mijn velgen ook geschuurd en in grondverf gespoten, leuk werkje met al die spaken en bochtjes…

                                hoedenplank heb ik ook wat opgeknapt, was eerst van plan om die met skai te overtrekken maar lijkt me iets te moeilijk om dit mooi te doen met die sleuven in de achterkant dus heb ik alle vellen die losgekomen waren eerst terug vast gekleefd, laten drogen, lichtjes opgeschuurd met zo’n scotchbrite matje en dan met spuitbus matzwart gespoten. Ziet er best goed uit nu, jammer wel van de kreuken die er hier en daar inzitten maar over het algemeen ziet hij er terug netjes uit

                                #17777750
                                tom Kadettielac
                                  Lid sinds:
                                  22 May 2010

                                  goed bezig , bij de velgen die naad waar de straalgrid in bleef zitten heb je nu afgekit ofniet ,ziet er goed uit,
                                  misschien was het wat geweest om je hoedenplank te bekleden met skayleer, gewoon ertegen aan plakken met spuitbus lijm. maar het gaat helemaal goed komen zie ik wel ;)

                                  #17777751
                                  Kadettgek
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 September 2005

                                    Ik was je topic aan het doorlezen en daarin zeg je dat je de toerenteller voorzien hebt van een lampje.
                                    Op de foto is te zien dat dit niet goed aangesloten zit.
                                    de originele lampjes zijn parallel geschakeld. 1 stroomdraad en massa via de behuizing.
                                    jij hebt het lampje van de toerenteller er in serie tussen gezet. Het kan geen kwaad maar de toch al niet zo fel brandende tellerverlichting zal nu nog zwakker branden

                                    Prachtig project trouwens!

                                    #17777752
                                    Koendettc
                                      Lid sinds:
                                      16 December 2009

                                      aha, bedankt voor de tip Michiel (?) hoe kan ik dit dan oplossen?

                                      En inderdaad tom, heb er een lijntje kit in gelegd, en zo goed mogelijk strak proberen te smeren en das behoorlijk goed gelukt…

                                      en skaileer heb ik ook aan gedacht maar denk niet dat je dat dan helemaal netjes krijgt met de ventilatiegaten aan de achterruit, en die zijn wel nodig denk ik…

                                      Op foto vallen de “rimpels” nu echt goed op maar dat is eigenlijk bijna de enige plaats die dat heeft, de rest ziet er gewoon netjes uit.

                                      Ik leg wel een hoed op die rimpeltjes :D

                                      #17777753
                                      Kadettgek
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 September 2005

                                        gezien vanaf de huidige situatie: Het lampje van de toerenteller beide draadjes aan 1 en het zelfde pootje solderen.
                                        Het andere pootje van het lampje met een draadje contact laten maken met het metaal van de achterkant van het tellerhuis.

                                        #17777754
                                        Koendettc
                                          Lid sinds:
                                          16 December 2009

                                          momenteel bezig met bumpers, velgen en elektriciteit want daar werkt toch een en ander niet van…

                                          achterlichten werken correct, koplampen niet echt, dashboardverlichting werkt niet, radio lamp werk maar komt geen geluid uit,

                                          motor draait ook nog niet, draait wel rond maar slaat niet aan, waarschijnlijk weer iets met de ontsteking, raar want ben er eigenlijk niet meer aan geweest sinds ik hem de laatste keer heb laten draaien…

                                          enfin, als ik het op mijn zenuwen krijgen van de kadett dan ga ik verder met de velgen en daar zit ik voorlopig hier mee.
                                          Eerst de naden afgekit, dan in grondlak gespoten en vervolgens kleur

                                          achterkant en zijkant zijn gespoten nu in RAL 9006 metallic met een laagje vernis:

                                          bumpers zijn de binnenkant ook al zwart gespoten:

                                          de buitenkant heb ik vandaag al nat geschuurd dus die kunnen eigenlijk ook gespoten worden

                                          motorruimte compleet en al eens afgestoft, was nodig…

                                          Heb gele kapjes voor op de H4 lampjes, geeft zelfs al een mooie gele schijn aan de koplamp als ze niet brand

                                          verder na lang sukkelen de uitlaat passend gekregen, had verschillende voorpijpen, dempers ed liggen maar niets dat volledig paste.
                                          had een middendemper van een city liggen maar die heeft een grote diameter, scheelde 5mm met de voorpijp, maar zelf dan iets gefabriceerd dat net op de voorpijp past en net in de demper gaat dus probleem opgelost.

                                          hopelijk morgen wat vooruitgang ivm de motor, of gewoon met de electriciteit. Nogal lastig als je er niet zoveel van afweet…

                                          #17777755
                                          Koendettc
                                            Lid sinds:
                                            16 December 2009

                                            achterkant heb ik eigenlijk niet afgekit maar de voorkant wel want door die uit te lassen is die boord inderdaad iets breder en daar zaten wat straalkorrels in.. en ook voor het vocht zoals je zegt.

                                            vandaag mijn bumpers gespoten, helaas blijkt de lak die ik besteld had hoogglans lak te zijn, mijn bumpers blinken dus gelijk ne spiegel wat natuurlijk mooi is maar had ze toch liever satijnglans gehad. Achja, zal ook niet misstaan denk ik.
                                            Volgend week nog eens fijn opschuren met water en pollijsten wat zit hier en daar een stofje in (al dat stof dat je op foto ziet is na het drogen erop gevallen hoor, het stof in de lak valt zeer goed mee)

                                            dan ook mijn H4 koplampen gemonteerd en beide werken dus dat is ook al iets. Had wat problemen met de electriciteit, ondertussen alle zekeringen vervangen. 1 koplamp brandde heel flauw maar dat was gelukkig gewoon een slechte massa, dus dat is opgelost

                                            ondertussen ook al 2 velgen met nat geschuurd, ben je wel even mee bezig…

                                            en dan nog iets leuk :) in de maart editie van Retro Cars staat een klein artikeltje van m’n kadett!

                                            #17777756
                                            Koendettc
                                              Lid sinds:
                                              16 December 2009

                                              nog eens even iets van mij laten horen, de voorbije week(en) bezig geweest met mn sr velgen, liep niet geheel zoals gepland.
                                              Het zwart spuiten van de middenstuk is behoorlijk mislukt, zwarte lak was op sommige plaatsen onder het plakband gelopen
                                              daardoor heb ik de spaken terug mogen afschuren, terug spuiten en vernissen en daarna het ik met een fijn borsteltje de randen
                                              van de middenstukken terug zwart gespoten. Ze zijn nog niet echt zoals ik het wil maar ik heb er genoeg van, ze hebben al héél veel tijd gekost (en ook wel wat geld met al die lak en vernis) dus ik neem genoegen met het resultaat dat ik nu heb :)

                                              na een paar uurtjes afplakken kwam ik dus tot dit resultaat:

                                              maar helaas na het spuiten (misschien niet echt zichtbaar maar het zag er niet echt uit…)

                                              daarna dus terug afgeschuurd en bijgeschilderd, nu zien ze er zo uit:

                                              nu nog bandjes, twijfel nog wat over de maat, misschien 195/55/13 ben enkel wat bang dat hij dan niet echt meer vlot zal rijden met een 1.2 dus misschien 185?

                                              dan ook mijn remservo terug uitgehaald, de verf was al aan het afschilferen door de remvloeistof, en ik had die nog niet eens gevuld dus was aan het lekken. Dan maar een até 20mm remservo (ipv de 19mm ac delco) die ik nog had liggen volledig gedemonteerd, hier waren wat rubber ringen ook van gescheurd dus revisiesetje besteld, helaas hebben ze 19mm geleverd ipv 20mm dus nog even wachten tot ik de juiste krijg.

                                              servo en bekrachtiger zijn al herspoten en eigenlijkaar om terug samen te steken (behalve die ringen dan…)

                                              motorruim dus terug wat leger (moet dringed kabelboom ed es proper maken)

                                              en dan nog een hééééél leuke update, heb vandaag voor het eerst na 4 jaar terug gereden met mn kadett :)

                                              #17777757
                                              coot
                                                Lid sinds:
                                                26 December 2009

                                                Het gaat op het einde aan!
                                                Fijn dat je ook weer eens hebt kunnen rijden na 4 jaar
                                                Zal toch wel weer wat extra moed geven om de laatste beetjes nog af te werken lijkt me!

                                                #17777758
                                                Jurgen
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 September 2007

                                                  Fijn dat ie weer rijdt! Dus de draadjes van de Hotspark zaten toch niet helemaal goed?

                                                  #17777759
                                                  Koendettc
                                                    Lid sinds:
                                                    16 December 2009

                                                    [rquote=1902570&tid=138832&author=*Jurgen*]Fijn dat ie weer rijdt! Dus de draadjes van de Hotspark zaten toch niet helemaal goed?[/rquote]

                                                    geen idee, zitten terug vise platinéés in, bevriende garagist was komen helpen en die heeft het niet zo voor moderne technologie dus voorlopig blijft hij nog even zo.

                                                    en het genoten van mn eerste korte ritje (zonder remmen :) )

                                                    heeft zeker weer moed om verder te gaan, was gaan rijden ermee en de uitlaat rammelde nogal, had nog maar 1 zo’n rubberen ring rond de middendemper gemonteerd dus toen ik terug was direct de 2de erover geprutst en nog wat andere dingen…

                                                    #17777760
                                                    Koendettc
                                                      Lid sinds:
                                                      16 December 2009

                                                      even kleine update…

                                                      wat kleine probleempjes verholpen, mn ruitenwissers werken nu, de hendel/schakelaar die erop zat werkte blijkbaar niet dus een andere gemonteerd en de ruitenwissers hebben een halve seconde gewerkt waarna alweer een zekering sprong, dus toch nog wel wat problemen met de massa hier en daar…

                                                      ook bumper gemonteerd, plakverlichting herspoten en nieuw mistlicht gestoken (die trouwens niet werken, slechte massa?)
                                                      en ook even een logo zwart gespoten, ziet er goed uit dus het wordt een zwart logo, maar moet het even stralen want heb het gewoon even vlug over de chroom gespoten en je kan het er zo afkrabben, is ook wat krom dus even kijken of ik nog een beter exemplaar heb liggen…

                                                      Remservo zit ondertussen ook terug samen en terug in de auto maar heb een nieuwe remvloeistofreservoir besteld dus nog even wachten voor ik kan remmen :)

                                                      verder heb ik ook nog de achterste schokdempers vastgemaakt, 1 zat al vast maar van de andere kreeg ik de bout er niet op, dus even mezelf in een bocht gewrongen om de schokdemper zo veel mogelijk uit te trekken, tegelijk de kas naar beneden te duwen én de bout erop te draaien, maar het is gelukt :)

                                                      daarna nog even een toertje gemaakt en het gerammel vanachter is weg. Wat heerlijk trouwens om er mee te rijden, blijft wel oppassen zonder remmen en met wielen die vér van uitgelijnd staan…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 114)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.