Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 1900 N slaat af
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2011 om 07:31 #17239029
zo, naast de bezigheden van de gt/e, de witte, en een ascona.
maar dan is er ook nog wat in de oranje kleurstelling.deze laatste is de laatste tijd een beetje ziek.
auto aan co kast gehangen, aangezien we het een en ander niet vertrouwden.
bleek het co mooi hoog te wezen, ergens rond de 5%.deze is toen terug gesteld, wat resulteerde in het bijstellen van het stationair toerental,
doormiddel van de stelschroef nabij de gaskabel zelf, op de carb.
deze moest nogal een eind uitgedraaid worden, om het toerental af te stellen op de
1000 rpm.na een aantal weken komt de bestuurder er achter, dat op een ritje van een krappe 200km een volle tank benzine op gezopen is.
dit is natuurlijk boven verwachting,het bekende rondje met de bus remreiniger is uiteraard al diverse malen toegepast.
maar veranderd niets aan de zaak.(moest even snel weg, dus we gaan nu verder :D)
indien we nu met de wagen gaan rijden, valt het een en ander op:
* slaat af bij afremmen, hoge snelheid of lage snelheid, het maakt niets uit.
* toerental veranderd bij pompende beweging in rempedaal.
* stationair loopt wagen ook lang niet zo mooi rond als dat ik eingelijk vind dat hij moet
*kleppen en filters recent vervangen en gesteld, op iets strakker als gebruikelijk bij vaste stoters
(,25 meende ik)iemand tips wat het wezen kan, valse lucht hadden we zelf al bedacht, maar waar…
10 augustus 2011 om 17:54 #17893773:hmmz
t lijkt wel of de technische staf met vakantie is :P
maar gaat het een carb revisie worden,
of wat anders proberen?10 augustus 2011 om 18:23 #17893774valse lucht is gemeen :???: -offtopic
10 augustus 2011 om 19:12 #17893775misschien stationeer sproeier los getrild??
mijn manta slaat ook regelmatig af dan wel links of rechts ;)
10 augustus 2011 om 19:56 #17893776@mantallica wrote:
misschien stationeer sproeier los getrild??
mijn manta slaat ook regelmatig af dan wel links of rechts ;)
oei heb de jouwe die ziekte ook al meestal gaat bij mij ook nog een knipperend lampje branden
10 augustus 2011 om 20:29 #17893777Hoe is het met de terugslagklep in de leiding naar je rembekrachtiger?
Zit er wellicht een scheur in het membraam van je rembekrachtiger?
Ik zou de aansluiting van je rembekrachtiger even afdoppen bij de carburateur en dan VOORZICHTIG gaan rijden.
LET OP:
je moet nu vreselijk hard op je pedaal drukken voordat hij remt !!!!!!
Maar……je kunt zo wel een probleem uitsluiten.
11 augustus 2011 om 06:35 #17893778toch die akelige rembekrachtiger he….
we gaan wat proberen stefan.maar wanneer we de slang naar de bekrachtiger toe, loskoppelen
wanneer de auto na een rit stilstaat, dan ontsnapt er duidelijk lucht.dus ik ging er vanuit dat het wel goed was.
auto remt ook naar behoren verder.en het hoge verbruik, waar is dat zo 1 2 3 aan te wijten?
11 augustus 2011 om 17:34 #17893779ah mooi ghanz. dit dus ook ff in de gaten houden hier (: (Y)
mijn groots probleem is het hoge brandstof verbruik.
vermoeden de carburateur.
dit omdat hij slecht tot niet afstelbaar is, stationair stel schroef doet hij weinig op.ik heb vanmiddag de co nog gesteld tot 1.4 / 1.5. daar bleef hij een beetje tussen bewegen.
de luchtschroef iets meer uitgedraaid, draaid nu 1000 rpm toeren stationair.vanmiddag op huis aan, leek het met koude motor, alsof hij hem smoorde oid.
en nog steeds het uitvallen.. zelfs zo erg, dat ik hem niet gestart kreeg, dus aan de kant geduwd, en aldaar doorstarten met veel gas geven.
vanaf hier lichtelijk geiriteerd op de choke gezet en mijn weg vervolgd.ik kyk vanavond samen met ghanz nog ff.
zelf vermoed ik carburateur die zijn beste tijd gehad heeft..?
15 augustus 2011 om 20:42 #17893771schop.
vanavond carburateur-‘deksel’ als eerst gedemonteerd, om te zien of de sproeier oid los zou liggen. wat niet het geval was. verder ook niks aparts kunnen vinden.
wel heb ik de vlotter iets verbogen, zodat de benzine stand in de vlotterkamer iets lager zou komen.. dit met het oog op het grote verbruik.. (te hoge vlotterstand = te veel benzine = verbruikt het wel)
na dit alles weer in elkaar gezet te hebben, liep hij wel, net als voorheen. alleen zodra hij uitvalt,, krijg je hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.
met hand bovenop de carburateur te leggen (dus de lucht toevoer verhinderen) begon hij tekenen van leven te geven.
op een gegeven moment, pakte hij toch zomaar weer aan. hebben ook kunnen rijden, naar mijn eigen zeggen niet echt langzamer als normaal gesproken..eenmaal terug, slaat hij weer af. en nu helemaal niet meer aan te krijgen. de carb er af gedraait, manta in een hoek gerolt. en carb gedemonteerd.
tijdens het demonteren van de carb geen opmerkelijke of rare dingen tegen gekomen.
alleen van de CO schroef was het rubbertje defect.!??? kan dit de oorzaak zijn van dit allen?heb het vlottertje weer wel weer iets terug gebogen, mischien dat hij toch teweinig benzine zou krijgen?? wel raar als dat zo zou zijn, dat we er gewoon mee konden rijden…
iemand suggesties?> bvd :cry
oh ps. rembekrachtiger is neit de oorzaak van uitvallen. als ik rem met de handrem, (dus de bekrachtiger niet gebruik) valt hij ook stil…….
16 augustus 2011 om 08:46 #17893769en het vuil bij je hoofdsproeier sjaak…
heb revisiesetje besteld net. dus volgende week maar eens een oranje manta
een open hart operatie uitvoeren dus :D16 augustus 2011 om 09:15 #17893768Ik neem aan dat er een ontsteking met contactpunten op zit, dus de condensator al eens bekeken?
16 augustus 2011 om 17:51 #17893767Nee er zit een electronische ontsteking gemonteerd. Er zit een matige vacuüm op de carb. Met stationair draaien. Verhogen van toeren komt er wel meer vacuüm. Tijdens stationair draaien zuigen aan vacuüm slang naar ontsteking geeft geen verschil..? :wtf
16 augustus 2011 om 17:54 #1789377017 augustus 2011 om 16:44 #17893772Ja ja maar dan mut ie eerst lopen he gansje
20 augustus 2011 om 09:24 #17893780Gewoon injecktie er op ben je in 1 keer van gekloot af
Heb nog wel complete set :D
21 augustus 2011 om 17:31 #17893781@Ghanz wrote:
en het vuil bij je hoofdsproeier sjaak…
heb revisiesetje besteld net. dus volgende week maar eens een oranje manta
een open hart operatie uitvoeren dus :Dgister net weer zo’n ding in de friteuse gehad :D dusss….. ;)
21 augustus 2011 om 17:45 #17893782Deze komt toch niet van een 1.9S????
21 augustus 2011 om 17:55 #17893783nee, deze is van een 19N , maar die van Thijsje is ook een 19N (volgens Ghanz :D )
21 augustus 2011 om 19:25 #17893784Die elektrische ventielen (waar die enkele stekker op moet aan de buitenkant) zijn vaak defect.
Je kunt deze tijdens het starten een paar slagen losdraaien.
Als hij nu wel begint te lopen, weet je genoeg.
Normaal test je deze met contact aan en dan de stekker erop en eraf…………
Dan moet je hem horen klikken.
Dit is echter geen garantie dat het pennetje, dat de benzinetoevoer afsluit, ook daadwerkelijk wordt bediend.22 augustus 2011 om 10:00 #17893785betreft een N motor. Foutje van mij. Maargoed. Heb de carb. Nu volledig uit elkaar. Maar nu blijft er een zacht rammeltje hoorbaar in het onderste gedeelte. Eens een carb. Bij halen ter vergelijking
22 augustus 2011 om 18:47 #17893786heb der dacht ik nog wel wat liggen
23 augustus 2011 om 15:07 #17893787heb inmiddels andere carb gemonteerd…
en t beestje loopt nu weer prima.
even voor de fijnafstelling aan “de kast”
en knallen maar weer.
vooreerst,… bedankt voor het meedenken.
:thumb
23 augustus 2011 om 18:19 #17893788En het rammelaartje al kunnen vinden?
Of gaat ie nu rechtstreeks naar Jansen toe?
24 augustus 2011 om 08:40 #17893789die krengen horen te rammelen…. denk ik nu.
heb er een aantal bij, maar die rammelen ook :D
maar doen het wel.31 augustus 2011 om 14:35 #17893790@mantallica wrote:
gister net weer zo’n ding in de friteuse gehad :D dusss….. ;)
Hoe krijg je dat ding zo mooi schoon???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.