18E met hoop kabaal

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren 18E met hoop kabaal

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215001
    pizza
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2006

      Heb een gereviseerde 18E in mijn Ascona gezet.
      Alles aangesloten en gestart.
      Als je niet zou weten dat het om een 18E motor gaat, zou je denken dat er een tractor in mijn garage staat.
      Dacht eerst dat de uitlaat lek zou zijn, maar dat was niet het geval.
      Het kabaal kwam bij de inlaatspuitstuk vandaan.
      Toen ik de auto nogmaals starte en gas gaf met de gaskabel, kwam er een stekvlam tussen de middelste 2 inlaatpoorten vandaan.
      Inlaatpoort met pakking verwijderd, en kwam een gaatje met een doorsnede van ca. 2cm. tegen tussen de middelste inlaatpoorten.
      Dezelfde gaatje zit ook in de pakking.
      Weet iemand waarvoor dit gaatje dient en wat daarop aangesloten moet worden ?

      #17567059
      MantasticB1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 October 2006

        je zou haast zeggen een voeler/Lambdasonde?
        ik heb dat wel eens op het uitlaatspruitstuk gezien, mss zit die bij jou daar..

        de ohc boys weten daar meer van lijkt me….:angel

        ik heb alleen ouderwetse cih blokken:)

        #17567060
        pizza
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2006

          Het gaatje zit in de kop ipv. de inlaatspruitstuk.
          Zal binnenkort een foto posten

          #17567061
          MantasticB1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2006

            origineel gepost door pizza
            Het gaatje zit in de kop ipv. de inlaatspruitstuk.
            Zal binnenkort een foto posten

            wat voor een 1.8 is het eigenlijk?
            in autodata staan er verschillende voor de c ascona

            1.8e
            1.8se
            c1.8ne

            dacht ik me nu ff zo op te hoesten….

            #17567062
            pizza
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2006

              Het gaat hier om een 18E.
              Dezelfde motor die ook in een Kadett D GTE zit.
              Hier een foto van het onbekende gat:

              #17567063
              pizza
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2006

                Had net mijn vader gesproken en zei dat in de kop van de kapotte 18E-motor niet zo’n gat zit.
                Of zijn er meerdere typen 18E-koppen in omloop ?

                #17567064
                thomas-opel83
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2008

                  ik heb nog een 18e kop liggen uit een gte morgen ff kijken of ik er ook een gaatje tussen heb zitten.
                  maar dat er een steek vlam uit komt?:hmmz

                  #17567065
                  pizza
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2006

                    Het gaatje komt uit in een van de 4 cilinders.
                    Als de motor draait, gaat een gedeelte van het ontbrande brandstof via het gaatje naar buiten als vlam.
                    De pakking heeft ook zo’n gaatje.
                    Diameter en positie komen overeen met die van de kop.
                    Kan nergens vinden of daar iets op aangesloten moet worden .

                    #17567066
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Zal een gaatje voor een EGR zijn, lijkt mij.

                      Gewoon dicht maken.

                      Willem

                      #17567067
                      pizza
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2006

                        moest ff kijken wat EGR betekend.
                        maar had zo’n 18E-motor een uitlaatgasrecirculatie ?
                        en kan ik het gaatje afdichten met een pakking ?
                        als ik draad ga tappen, ben ik bang dat er spaanders in een van de cilinders komt.

                        #17567068
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          als je een dichte uitlaat pakking pakt zou je het wel dicht moeten krijgen denk ik

                          misshcien is de kop wel van een ander type

                          Willem

                          #17567069
                          pizza
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 February 2006

                            denk toch dat ik draad ga tappen, en met een stofzuiger de spaanders eruit zuig.
                            in het gat een inbusplug.
                            die moet de compressie wel tegen kunnen houden.
                            op de engelse-cavalier-forum dacht ook al iemand dat het gaatje voor de EGR bestemd moest zijn.
                            dan hebben ze mij een gereviseerde 18E motor verkocht met een niet bijhorende kop.
                            kan gelukkig wel gefixed worden.

                            #17567070
                            thomas-opel83
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 December 2008

                              ik heb ff bij mij gekeken,heb een 18e kop liggen orgineel van een gte.
                              heeft ook een gat tussen de middelste twee poorten maar is dicht van binnen,is denk ik 1 centimeter diep.

                              #17567071
                              pizza
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 February 2006

                                Ben er nu achter via een Engelse forum, dat de gereviseerde 18E motor die ik gekocht had, uitgevoerd is met een C18NZ kop.
                                Deze heeft zo’n gaatje.
                                Bedoeld voor EGR.
                                Collega van mij heeft nog een alu. plaat liggen.
                                Een pakking van maken en klaas is kees.
                                Vraag me alleen af of zo’n kop consequenties heeft voor het vermogen.

                                #17567072
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  C18NZ is wel een lage compressie motor.

                                  Willem

                                  #17567073
                                  pizza
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 February 2006

                                    Gaatje af kunnen dekken met een alu pakking (eigen fabrikaat).
                                    Ca. 1,5mm. dik.
                                    Motor draait nu lekker en dus zonder het kabaal

                                    #17567074
                                    tinusbaksteen
                                      Lid sinds:
                                      22 April 2009

                                      18E
                                      Bauform: R4
                                      Steuerung: OHC
                                      Anzahl der Ventile: 8
                                      Bohrung (mm): 84,8
                                      Hub (mm): 79,5
                                      Volumen (cm³): 1796
                                      Leistung (kW bei min-1): 85 / 5800
                                      Drehmoment (Nm bei min-1): 151 / 4800
                                      Verdichtung: 9,5 : 1
                                      Motormanagement: Bosch LE-Jetronic
                                      Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
                                      Steuerung: Zahnriemen
                                      Abgasanlage: kein Katalysator; Ascona C, Kadett E AGR möglich
                                      Besonderheiten:
                                      Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Kadett D (F16WR), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

                                      #17567075
                                      Dré
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 December 2011

                                        Lijkt me als het gat rechtstreeks in de verbrandingskamer uitkomt.
                                        Dat je het niet lang houd met een alu pakking.
                                        Normaal bij het testen heb je een compressie druk van 8 tot 12 bar geloof ik als zijnde compressie slag.
                                        Bij verbranding is dit tig keer zo hoog. En dat aluminium staat bloot aan een x honderd graden.
                                        Volgens mij zouden ook voor dit type motor blindplaten moeten zijn voor de egr.

                                        Ze worden nl vaker afgedopt.

                                        #17567076
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Komt niet direct uit de verbrandings ruimte, de Alu plaat os voldoende dik..

                                          Willem

                                          #17567077
                                          Dré
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 December 2011

                                            Nu rijst mij wel de vraag, is het spruitstuk ook uitwisselbaar met een 1.6sh met bv een monopoint spruitstuk.
                                            Ik weet dat de artikelnummers van de pakkingen anders zijn.

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.