Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › 18E met hoop kabaal
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2009 om 19:50 #17215001
Heb een gereviseerde 18E in mijn Ascona gezet.
Alles aangesloten en gestart.
Als je niet zou weten dat het om een 18E motor gaat, zou je denken dat er een tractor in mijn garage staat.
Dacht eerst dat de uitlaat lek zou zijn, maar dat was niet het geval.
Het kabaal kwam bij de inlaatspuitstuk vandaan.
Toen ik de auto nogmaals starte en gas gaf met de gaskabel, kwam er een stekvlam tussen de middelste 2 inlaatpoorten vandaan.
Inlaatpoort met pakking verwijderd, en kwam een gaatje met een doorsnede van ca. 2cm. tegen tussen de middelste inlaatpoorten.
Dezelfde gaatje zit ook in de pakking.
Weet iemand waarvoor dit gaatje dient en wat daarop aangesloten moet worden ?12 december 2009 om 20:12 #17567059je zou haast zeggen een voeler/Lambdasonde?
ik heb dat wel eens op het uitlaatspruitstuk gezien, mss zit die bij jou daar..de ohc boys weten daar meer van lijkt me….:angel
ik heb alleen ouderwetse cih blokken:)
12 december 2009 om 22:49 #17567060Het gaatje zit in de kop ipv. de inlaatspruitstuk.
Zal binnenkort een foto posten13 december 2009 om 00:13 #17567061origineel gepost door pizza
Het gaatje zit in de kop ipv. de inlaatspruitstuk.
Zal binnenkort een foto postenwat voor een 1.8 is het eigenlijk?
in autodata staan er verschillende voor de c ascona1.8e
1.8se
c1.8nedacht ik me nu ff zo op te hoesten….
13 december 2009 om 12:14 #17567062Het gaat hier om een 18E.
Dezelfde motor die ook in een Kadett D GTE zit.
Hier een foto van het onbekende gat:13 december 2009 om 13:27 #17567063Had net mijn vader gesproken en zei dat in de kop van de kapotte 18E-motor niet zo’n gat zit.
Of zijn er meerdere typen 18E-koppen in omloop ?13 december 2009 om 19:48 #17567064ik heb nog een 18e kop liggen uit een gte morgen ff kijken of ik er ook een gaatje tussen heb zitten.
maar dat er een steek vlam uit komt?:hmmz13 december 2009 om 19:58 #17567065Het gaatje komt uit in een van de 4 cilinders.
Als de motor draait, gaat een gedeelte van het ontbrande brandstof via het gaatje naar buiten als vlam.
De pakking heeft ook zo’n gaatje.
Diameter en positie komen overeen met die van de kop.
Kan nergens vinden of daar iets op aangesloten moet worden .13 december 2009 om 21:55 #17567066Zal een gaatje voor een EGR zijn, lijkt mij.
Gewoon dicht maken.
Willem
14 december 2009 om 09:34 #17567067moest ff kijken wat EGR betekend.
maar had zo’n 18E-motor een uitlaatgasrecirculatie ?
en kan ik het gaatje afdichten met een pakking ?
als ik draad ga tappen, ben ik bang dat er spaanders in een van de cilinders komt.14 december 2009 om 22:15 #17567068als je een dichte uitlaat pakking pakt zou je het wel dicht moeten krijgen denk ik
misshcien is de kop wel van een ander type
Willem
14 december 2009 om 22:22 #17567069denk toch dat ik draad ga tappen, en met een stofzuiger de spaanders eruit zuig.
in het gat een inbusplug.
die moet de compressie wel tegen kunnen houden.
op de engelse-cavalier-forum dacht ook al iemand dat het gaatje voor de EGR bestemd moest zijn.
dan hebben ze mij een gereviseerde 18E motor verkocht met een niet bijhorende kop.
kan gelukkig wel gefixed worden.16 december 2009 om 20:37 #17567070ik heb ff bij mij gekeken,heb een 18e kop liggen orgineel van een gte.
heeft ook een gat tussen de middelste twee poorten maar is dicht van binnen,is denk ik 1 centimeter diep.16 december 2009 om 21:34 #17567071Ben er nu achter via een Engelse forum, dat de gereviseerde 18E motor die ik gekocht had, uitgevoerd is met een C18NZ kop.
Deze heeft zo’n gaatje.
Bedoeld voor EGR.
Collega van mij heeft nog een alu. plaat liggen.
Een pakking van maken en klaas is kees.
Vraag me alleen af of zo’n kop consequenties heeft voor het vermogen.19 december 2009 om 17:53 #17567072C18NZ is wel een lage compressie motor.
Willem
23 december 2009 om 18:54 #17567073Gaatje af kunnen dekken met een alu pakking (eigen fabrikaat).
Ca. 1,5mm. dik.
Motor draait nu lekker en dus zonder het kabaal15 juli 2010 om 12:17 #1756707418E
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 84,8
Hub (mm): 79,5
Volumen (cm³): 1796
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5800
Drehmoment (Nm bei min-1): 151 / 4800
Verdichtung: 9,5 : 1
Motormanagement: Bosch LE-Jetronic
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: kein Katalysator; Ascona C, Kadett E AGR möglich
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Kadett D (F16WR), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)5 januari 2012 om 19:12 #17567075Lijkt me als het gat rechtstreeks in de verbrandingskamer uitkomt.
Dat je het niet lang houd met een alu pakking.
Normaal bij het testen heb je een compressie druk van 8 tot 12 bar geloof ik als zijnde compressie slag.
Bij verbranding is dit tig keer zo hoog. En dat aluminium staat bloot aan een x honderd graden.
Volgens mij zouden ook voor dit type motor blindplaten moeten zijn voor de egr.Ze worden nl vaker afgedopt.
6 januari 2012 om 16:03 #17567076Komt niet direct uit de verbrandings ruimte, de Alu plaat os voldoende dik..
Willem
6 januari 2012 om 18:49 #17567077Nu rijst mij wel de vraag, is het spruitstuk ook uitwisselbaar met een 1.6sh met bv een monopoint spruitstuk.
Ik weet dat de artikelnummers van de pakkingen anders zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.