vraagje voor de 18 kenners zijn de koppen van een 18s en 18e gelijk :o
ik bedoel hier mee de poorten en verbrandingskamers
zo niet wat zijn dan de verschillen :D
groeten gert…..
Ook al is het 2 jaar na dato,wie weet komt er nog eens een geinteresseerde langs,heb wel eens beide koppen vergeleken,kleppen verschillen zo,n 3mm in doorlaat onderling (dat 18E groter is),ook de nokkenas verschild,die van de 18E is een stuk scherper.
in combinatie met injectie is daarom een 1.8E goed voor 116pk, evenveel als een c20ne.
ik heb een 1.8E in mijn d kadett liggen en dat gaat als een gek.
in de crossauto ook een 1.8E maar dan met motorfiets carburateurs van een yamaha R6, en dat loopt ook gigantisch.
sorry dat ik ff inspring in dit topic maar ik wou graag weten zou de 18e kop inc injectie enz op een 2.0 onderblok passen en zou dit dna meer vermogen hebben dan met een 2.0 ivm de kleppen en nokkenas
Dat past. Ik ben er zelf ook mee bezig, gaat niet zo snel maargoed. Ik ga zelf met R1 carburateurs rijden. Ik moet nog even meten wat de compressieverhouding gaat worden, rij met een SEH onderblok en zuigers.
Auteur
Berichten
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.