18" velgen onder AG coupe en de wet

Forumindex Forums Modellen Astra 18" velgen onder AG coupe en de wet

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Andy6446
    Deelnemer

Hallo,
      Ben van plan om 18″ velgen met 225/40/18 banden onder mijn AG Coupe monteren.
      Heb van gezocht op dit forum en die moeten in principe makkelijk passen qua grootte.
      Echter, op de nieuwe banden zal de afwijking tov de standaard banden 4.22% zijn (5km/h effectief meer). Dat is ongeveer 3x toegestane waarde. Aangezien mijn teller op dit moment iets van 5-7km/h minder dan effectief (GPS) laat zien dan zou ik op de nieuwe banden precies gelijke snelheid (of zelfs iets minder dan effectief) moeten zien.
      Mijn vraag is of dat geen problemen bij de APK bijvoorbeeld of bij de politie controle (een slimme/oplettende agent) zou opleveren.
      en ja…ik weet dat ik voor de APK de winter banden er onder kan gooien maar dat is ander verhaal.
      ik hoor t wel
      grtz

Maurice89
      Deelnemer

Apk moet je profiel gewoon goed zijn meer niet. Maar kun je niet beter 215/35/18 nemen?

b07

bij de apk is omtrek niet belangrijk, ze kijken of de band niet beschadigt is, genoeg profiel heeft, de zelfde maat banden op 1 as en, hij mag niet meer dan 3 cm uit de wielkast steken daar kijk de politie ook naar, tijdens een politie controle kunnen ze ook de wielbasis meten maar, zolang je geen spoorverbreders er op hebt zal dat geen probleem zijn

Andy6446
          Deelnemer

@Maurice89 wrote:

Maar kun je niet beter 215/35/18 nemen?

kan maar 35 hoog??? daar zit toch geen lucht meer in :)
            ik vind 40 al vrij laag maar ja…ziet r goed uit, vandaar
            een ander optie is 17″ 215/40, zijn ook originele van een coupe maar dan 17 inch

Shane_Astra_g
            Deelnemer

35 hoog is de juiste maat. 17inch vind ik persoonlijk het mooiste. Daarnaast lijkt het mij ook niet echt comfortabel op 18inches met zo een dunne band te rijden.

Andy6446
              Deelnemer

bedankt voor de tips en uitleg
                iig ben ik blij dat ik vrijwel alles onder mijn auto kan zetten (als t maar past)
                thx

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.