Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 18 of 19 inch velgen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2012 om 15:06 #18039004
@Emaster:
Weet niet waar je woont maar je mag met alle plezier een stukje (mee) komen rijden, dan ervaar je zelf hoe het is. Al die verschillende meningen wordt je waarschijnlijk ook niet wijzer van (al is het wel een leuke discussie).Je geeft zelf aan dat je 19″ mooier vindt staan. Ga dan lekker voor 19″, de verschillen tussen 45 en 35 voor je banden merk je echt niet meer. Zoals ik al zei; ik merk zelfs nauwelijks verschil met m’n winterbanden.
21 juni 2012 om 15:32 #18039005Welke maat je ook kiest, als het maar je eigen keus is, dan is het toch goed :D
Op zich is het heel simpel, hoe platter de band hoe meer comfort je inleverd.
Maar het is echt niet dat je vec aan zal voelen als een kart zodra je er 19″ onder schroeft.
En wat ook al vaker is gezegd, na een tijdje weet je niet beter ;) Het went snel.Succes met je keus.
Groeten,
Patrick21 juni 2012 om 15:36 #18039006@speaker wrote:
Hou toch op ! Dat is je reinste onzin! Tuurlijk voel je wel verschil ( alleen je wilt het niet voelen en na een tijdje ‘went’ het )
Een vectra C is niet gebouwd om op 19″ rond te rijden , daar in tegen is een Insignia of nieuwe Astra er wel op gebouwd , dit heeft te maken met de ophanging , die bij de laatste auto’s meer dempen , omdat de band dat niet meer opvangt.Ik merk het elke keer als ik weer van 18″ zomerbanden , naar 16″ winterbanden ga … dit dempt meer en rijdt rustiger…
Gewoon eens proberen…. je zal het merken !
@ Taner : die 15″ ziet er echt heel beroerd uit onder die vec !! :angel
Ligt ook veelal aan het soort auto.. het verschil zal toch miniem zijn.. Rij ook in de winter de 15 inch wielen, maar om nou te zeggen verschil… Dat verschil is dan verwaarloosbaar ;)
Ik rij zelf een Signum.. dus de wielbasis of grootte van de auto zal ook nog wel verschil maken ;) Kan zelfs nog 20” onder!
Maar gewoon voor 19 inch gaan.. het bandje word wel platter, maar de looks vele malen beter..
21 juni 2012 om 17:24 #18039007Nou heb toch maar besloten om voor de 18 Inch te gaan..nu wordt daarbij standaard 225/40 bij geleverd, is mijn wielkas dan net zo mooi gevuld als bij mijn 17 inch 225/45? of zou ik dan nu ook voor een 225/45 moeten gaan?
Hele stomme vraag misschien maar ben een complete leek hierin :)
21 juni 2012 om 17:41 #18039008gewoon een eibach verensetje kopen, zijn niet duur en het wordt een hele andere auto, naast dat de wielkasten mooi zijn opgevuld…
21 juni 2012 om 17:44 #18039009dat gaat misschien ook nog wel gebeuren, gaat er mij alleen om of de wielkassen met een 225/40 18 inch net zo mooi gevuld zijn als met mijn 225/45 17 inch..of moet ik dan ook 45 banden pakken op de 18 inch..lijkt met dat 225/40 aardig overeen komt met 225/45 17 inch velgen…
21 juni 2012 om 17:59 #18039010Ga voor 225/45 ziet het beste uit, en geeft meeste comfort.
21 juni 2012 om 19:08 #18039011Als ik het dus goed begrijp is een 225/45 band altijd even groot? alleen kan er een verschil in inches zitten, en is dus alleen de velg groter?
voel me net een klein kind die voor het eerst naar school gaat haha! niet helemaal mijn vak dit21 juni 2012 om 19:38 #18039012De wang van de band is even hoog, maar als je hem op 18″ zet is het wiel 1″ groter dan op 17″.
Let op ik schrijf wiel, niet velg.
21 juni 2012 om 19:40 #18039013225= bandbreedte
45 = staat voor 45% van de bandbreedte is bandhoogte, dus hoogte komt uit op 225×0,45 = 101,25 (ongeveer) is hoogte van de wangDE inchmaat bepaald dus hoe hoog de band moet worden.. heb je dus een brede band, dan wordt die platter.. heb je meer inch wordt de band ook platter..
Je moet ongeveer op dezelfde diameter uitkomen als origineel…Omdat anders de omtreksnelheid verandert en je dus afwijkingen krijgt op je kilometerteller.. Ook belang van et-waarde in combinatie met het soort band is belangrijk omdat je niet heel je wielkasten aan gort wilt rijden.. En met verkeerd gekozen waardes kan dat gebeuren.. het is meestal spelen met verschillende waardes (J-waarde bestaat ook nog) om het naar wens in te vullen.. :thumb21 juni 2012 om 19:40 #18039014http://ssl.delti.com/autobanden/Reifenbezeichnung.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Grtz Seth
21 juni 2012 om 19:52 #18039015Ingewikkelde verhalen als je er niets van af weet haha…maar om de verhoudingen redelijk hetzelfde te houden zoals ze nu zijn 225/45 17 zou ik met 18 inch op 225/40 het beste uitkomen?
21 juni 2012 om 20:03 #18039016Even op internet naar een calculator gezocht, en 225/40 komt er het beste uit voor 18 inch, ik heb dan een snelheidsverschil van 0,5% als de teller 50 aangeeft rijdt ik in werkelijkheid 50.236 km per uur…bij een lager percentage kom ik met geen enkele band in de buurt.
21 juni 2012 om 20:18 #18039017Standaard die geleverd wordt door opel op de Signum en Vectra C is
225X45R18 Dit vult de wielkasten mooier en geeft meer comfort en geen afwijking op de teller mits je een Z22YH heb. Met de introductie van de C 2 is daar verandering in gekomen. Met de opcom en de TechII kun je zelf instellen welke banden/ wielmaat je rijdt om je teller goed uit te laten komen (suggestief) zelf nog niet uitgetest.Rijd sinds 3 jaar op zomer en winter set van 225X40R18. Was in het begin wel ff wennen met dwars geplaatste ( korte hobbels) oneffenheden in de weg, maar alles went. Om de wielkasten iets beter op te vullen en de afstand tussen het wegdek en mijn voorbumper iets groter te maken wordt mijn eerst volgende zomerset een 225X45R18
Groet jraaf
21 juni 2012 om 20:30 #18039018Hmm…ben ik nou gek of….deze calculator geeft volgens mij aan dat 225/40/18 bijna dezelfde verhoudingen heeft dan een 225/45/17 ?
21 juni 2012 om 20:32 #18039019Ow, maar je bedoelt natuurlijk dat de wielkas dan mooier gevuld wordt dan dat het nu is…ik stoor me er nu niet aan dus voor mij is het perfect.
21 juni 2012 om 20:50 #18039020@Emaster wrote:
Hmm…ben ik nou gek of….deze calculator geeft volgens mij aan dat 225/40/18 bijna dezelfde verhoudingen heeft dan een 225/45/17 ?
Of je gek bent heb ik geen mening over :jerry
En het rekensommetje wat je daar van het net plukt klopt als een bus. Het is namelijk een vergelijk tussen verschillende maten welke anders uitpakt als je 1 van de 2 maten wijzigt, evident.Nu wil het echter, los van de discussie en beleving over wielkasten vullen en comfort, zo dat die jongens van Opel een parametersetting in de canbus hebben waarmee je de
Bandenmaat kunt instellen waar je mee rijdt om zo doende de afwijking op je teller te niet te doen. :thumbGroet jraaf
21 juni 2012 om 20:53 #18039021Dacht ik net dat ik er uit was…breng je me weer aan het twijfelen haha! want als ik zo kijk stoor ik me er niet aan dat er wat ruimte in de wielkas is, maar kan me wel indenken dat het mooier staat met 225/45 en als de afwijking in te stellen is…hmmm haha wat is goede raad he! heb jij een foto van hoe je wagen er nu met 225/40/18 uitziet?
21 juni 2012 om 21:09 #18039022:thumb linkje naar m’n topic.
viewtopic.php?f=6&t=139395Groet jraaf
21 juni 2012 om 21:10 #18039023Er zijn 4 categorieën banden waar je uit kunt kiezen in de tech2 (m.b.t. de omtrek) helaas weet ik zo niet welke dat exaxt zijn maar er zitten dus mogelijkheden voor een andere banden maat
Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
21 juni 2012 om 21:16 #18039024toen ik de bc van mijn zafira van taal liet omzetten bij de dealer is ook de bandenmaat van 17 naar 18 gezet. ik had 225 40 18 en de teller klopte perfect.
21 juni 2012 om 21:28 #18039025Super,
Moet zeggen vind de 225/40 zeker niet misstaan ziet er gewoon top uit! ( neem aan dat de wagen in het begin van het topic nog niet verlaagd was? )
@jraaf wrote:
:thumb linkje naar m’n topic.
viewtopic.php?f=6&t=139395Groet jraaf
22 juni 2012 om 07:46 #18039026de bandenmaat kan je gewoon met een opcom instellen, dus ik zou voor 225/45 gaan of 215/50 ( maar die maat is duurder )
22 juni 2012 om 08:01 #18039027Maar dan worden de verhoudingen in de wielkas anders, die houd ik het liefste zoals deze nu zijn, dus dan zou 225/40 voor mij beter zijn.
22 juni 2012 om 11:05 #18039028@wagnas wrote:
Ik zie weinig Vectra’s rondrijden met echt brede wielen.:) Men gaat tegenwoordig vaak voor bijvoorbeeld 8Jx18 met 225 banden.
Waarom niet voor iets van 9.5Jx17 met 225 banden en achter 10.5Jx17 met 245 banden. Dat is meer dat Duitse effect wat velen bewonderen. Het zal iets eerder aanlopen maar mischien met goede verlagingset en goed et-waarden uitzoeken moet het toch te doen zijn.
Helemaal mee eens! :thumbup mijn gts heeft bbs le mans met voor 8,5×19 met 225/40_19 en achter 9.5x 19 met 235/40_19.
Verder een v_maxx verlagingsset van 1 cm. Vind het zelf goed uitzien en krijg ook regelmatig leuke reacties erop. En ook erg belangrijk, niks loopt aan. :thumbSucces met je keuze.
Gr ralph
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.